Miten saan oikeutta, kun remppamies teki surkeaa jälkeä ja oharit
Käytin paikallista pienyrittäjää kodin remontointiin. Yrittäjä aloitti työt ja ehti muutamia päiviä touhuta kotonani. Työt piti jatkua viikonlopun jälkeen, mutta yrittäjä ei tullut paikalle. Ensin ilmoitti olevansa flunssassa, sen jälkeen joutuneensa sairaalaan. Jossain vaiheessa oli autoonkin murtauduttu ja työkalut viety... Lähetin viestejä, joihin vastasi viiveellä ja ilmoitti olevansa edelleen sairaana. Yrittäjä ei ollut kertaakaan itse aloitteellinen sopiakseen jatkosta. Runsaan kuukauden kuluttua yrittäjä aktivoitui somessa ja mainosti palvelujaan. Oli siis palannut töihin, mutta ei meille jatkamaan sovittua, keskenjäänyttä remonttia. EIKÄ MITÄÄN YHTEYDENOTTOA ASIAN SOPIMISEKSI. Muutaman kerran vastasi ja kertaalleen lupasi maksaa saamansa materiaalirahat. Rahoja ei koskaan kuulunut. Käytännössä tämä tarkoitti, että me asuimme kesän ylin auki revityssä asunnossa. Tässä vaiheessa voi sanoa, että oli onni, että työt keskeytyivät jo alussa, sillä jälki osoittautui surkeaksi. Remontti jatkuu nyt ammattitaitoisen ihmisen toimesta, mutta työt on aloitettava korjaamalla edellisen amatöörin jälkiä. Tämä tietysti maksaa ylimääräistä! Olen saanut kontaktin muutamaan hänen asiakkaaseen ja ohareita on tehty muillekin. Lisäksi olemme vaihtaneet kuvia työn jäljestä ja pahaa jälkeä on tehty muuallakin.
Rikosilmoitus ei tässä tilanteessa vie asiaa eteenpäin. Kuluttaja-asiamieheen on oltu yhteydessä. Minulle tämä kusetus on periaatteellinen juttu, joten en todellakaan aio jättää asiaa tähän. Muutaman satkun menetys ei tässä haittaa, mutta en aio alistua tähän tilanteeseen. Se vituttaa, että minulle jäi jopa yrittäjän sotkut siivottavaksi ja me jäimme kolmeksi kuukaudeksi remontin keskelle. Aijällä ei ole munaa vastata puheluihin tai viesteihin.
Yrittäjä edelleen myy palvelujaan ja on kusettanut mm iäkästä ihmistä. Olen työni puolesta ollut ihan riittävästi tekemisissä patologisten valehtelijoiden ja elämäntapaluusereiden kanssa. Siviilielämässä olen tottunut vahvoihin, suoraselkäisiin miehiin. Otan vastaan hyviä ehdotuksia miten voin saada oikeutta asiassa. Luonnollisesti toimin lain puitteissa. Rahan takaisin saaminen ei ole pointti, mutta toivon, että kukaan muu ei enää joudu uhriksi.
Ehkä joku turkulainen tunnistaa tästä yrittäjän...
Kommentit (47)
Se lakimies saattaa tulla kalliimmaksi.
Tarttis aina löytää jonkun tutun suosittelema.
Suositukset pitää aina tarkistaa ja tehdä taustatyö. Ikinä ei saa ottaa ketään, joka ilmoittelee jossain Facebookin kaupunkityhmässä.
Rikosilmoitus nyt ensin.
T. Joku, joka tekee työkseen remontteja
No ei sitä oikeutta kunnolla saa.
Pitää tehdä kirjallinen sopimus, mitä vaaditaan ja missä ajassa ja niin edelleen.
Ykkösjuttuhan on aina se, että osaa valita hyvän ja luotetettavan yhtiön / yrittäjän.
Siinä auttaa paljon "puskaradio", eli niiden ihmisten kokemukset ja näkemyset, jotka jo remppaa asuntoihinsa ja omakotiataloihinsa teettäneet.
Remontoija on valittava huolella. Taustoja pitää tarkistella ja varmistua ettei ole mikään huijari yrittäjä, joka on jo ulosotossa tai täysissä veloissa ja tekee huonoa jälkeä. Ja miten luotettava yritys/ yrittäjä yleensä on.
Onhan noill omakotitalo rakentajillakin ollut, vaikka minkälaista kirvesmiestä töissä.
Ei noista mitään rikosilmoituksia voi tehdä, sillä minkä rikoksen se remontoija muka on tehnyt.
Sellaista on mahdoton todistaa. Yleensä huonosti tehty remontti jää maksajan karvaasti maksettavaksi.
Sopimus pitää olla, tarkoin määritelty homma ja lisäksi pitää itse valvoa säntiillisesti, että homma hoituisi.
Vierailija kirjoitti:
Rakennusala on täynnä moraalittomia huijareita. Älä koskaan luota kehenkään automaattisesti. Sopimuksekset kirjallisena, muuten se on oikeudessa sana sanaa vastaa. Valvo tekemisiä ja puutu laiminlyönteihin heti niiden ilmaannuttua. Sopimuksiin myös aikataulut välivaiheineen. Huonoista kokemuksistasi jätä tietoa saatavaksi muille, toki lain sallimissa rajoissa. Tähän netti tarjoaa kyllä väyliä.
Kuinka moni vetää jutun oikeuteen muutaman satasen takia? Oikeesti?
Huhhuh! Näitä juttuja riittää ja on riittänyt aina. Täytyy kyllä myöntää, että aika paljon jännitti, kun kesällä teetätimme remppaa asuntoomme. Emme olleet koskaan aiemmin käyttäneet ketään ulkopuolista. Onneksemme kohdalle sattui ammattitaitoinen ja asiallinen tekijä. Työn jälki oli mitä pitikin, ja valmistui viikkoa aiemmin. Hinta oli tosin yläkanttiin (pyysimme tarjouksia muutamilta), mutta se kannatti maksaa.
Päädyimme valitsemaamme urakoitsijaan Facebookin ja Googlen arvioiden perusteella. Eli ehdottomasti ap, please, laita julkista palautetta! Sillä on oikeasti merkitystä. Ja tietysti myös positiivisista kokemuksista, hyvän työn tekijät ansaitsevat tulla huomatuiksi.
Samalla tavalla itseasiassa olemme löytäneen käyttämämme autohuollon.
Mä huomasin kauhulla, että ex-tapailukumppanini on perustanut toiminimen. Kirvesmies, joka laskutti liikaa ja huijasi asiakkaita jo aiemmalla työnantajallaan, valehteli työnkestosta/tunneista, huijasi materiaaleilla eikä tuntenut mitään tunnontuskia.
Tosi epäluotettava tyyppi, jonka ainoa motiivi perusta Tmi, oli varmasti se kun ei luottotiedottomana saanut enää kulutusluottoja omalle nimelle. Teki töitä myös käteisellä kuititta.
Näytti ostaneen mersun ja fatbiken, joten veikkaan, että jotkut asiakaspolot jossain siellä Helsingissä maksavat ne omasta ennakkomaksuilla tai liikalaskutetuilla tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh! Näitä juttuja riittää ja on riittänyt aina. Täytyy kyllä myöntää, että aika paljon jännitti, kun kesällä teetätimme remppaa asuntoomme. Emme olleet koskaan aiemmin käyttäneet ketään ulkopuolista. Onneksemme kohdalle sattui ammattitaitoinen ja asiallinen tekijä. Työn jälki oli mitä pitikin, ja valmistui viikkoa aiemmin. Hinta oli tosin yläkanttiin (pyysimme tarjouksia muutamilta), mutta se kannatti maksaa.
Päädyimme valitsemaamme urakoitsijaan Facebookin ja Googlen arvioiden perusteella. Eli ehdottomasti ap, please, laita julkista palautetta! Sillä on oikeasti merkitystä. Ja tietysti myös positiivisista kokemuksista, hyvän työn tekijät ansaitsevat tulla huomatuiksi.
Samalla tavalla itseasiassa olemme löytäneen käyttämämme autohuollon.
Julkista palautetta olen laittanut. Joku oli sitä mieltä, että olen tyhmä, kun ei urakkasopimusta. Urakkasopimus kyllä löytyy. Olen yhdestä casesta aikoinani tehnyt rikosilmoituksen. Se ei käytännössä johtanut mihinkään minua hyödyttävään lopputulemaan. Siksi en tiedä maksaako vaivaa lähteä kyttikselle. Haluan luovemman ratkaisun. Minua ei sureta se pari hassua satasta ja voin käyttää lisääkin rahaa, että huijari saadaan aisoihin eikä kukaan vanhus tai muu puolustuskykyinen joudu uhriksi.
Suomessa saa oikeutta korkeintaan maksamalla asianajopalkkioita ja oikeudenkäyntikuluja moninkertaisesti alkuperäisen vahingon arvoon nähden, harvoin silloinkaan. Oikeusturvavakuutus on vitsi kuten vakuutukset useimmiten.
Hammurabin laki.
Vierailija kirjoitti:
Mä huomasin kauhulla, että ex-tapailukumppanini on perustanut toiminimen. Kirvesmies, joka laskutti liikaa ja huijasi asiakkaita jo aiemmalla työnantajallaan, valehteli työnkestosta/tunneista, huijasi materiaaleilla eikä tuntenut mitään tunnontuskia.
Tosi epäluotettava tyyppi, jonka ainoa motiivi perusta Tmi, oli varmasti se kun ei luottotiedottomana saanut enää kulutusluottoja omalle nimelle. Teki töitä myös käteisellä kuititta.
Näytti ostaneen mersun ja fatbiken, joten veikkaan, että jotkut asiakaspolot jossain siellä Helsingissä maksavat ne omasta ennakkomaksuilla tai liikalaskutetuilla tunneilla.
Niin, ja sinä annoit heti kun näit sen Mersun. Eli kaikki meni juuri niin kuin pitikin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa oikeutta korkeintaan maksamalla asianajopalkkioita ja oikeudenkäyntikuluja moninkertaisesti alkuperäisen vahingon arvoon nähden, harvoin silloinkaan. Oikeusturvavakuutus on vitsi kuten vakuutukset useimmiten.
Hammurabin laki.
Kato kun huono työnjälki ei ole rikos, vaikka moni vinkuja sellaista kuvitteleekin.
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä oikeutta kunnolla saa.
Pitää tehdä kirjallinen sopimus, mitä vaaditaan ja missä ajassa ja niin edelleen.
Ykkösjuttuhan on aina se, että osaa valita hyvän ja luotetettavan yhtiön / yrittäjän.
Siinä auttaa paljon "puskaradio", eli niiden ihmisten kokemukset ja näkemyset, jotka jo remppaa asuntoihinsa ja omakotiataloihinsa teettäneet.
Remontoija on valittava huolella. Taustoja pitää tarkistella ja varmistua ettei ole mikään huijari yrittäjä, joka on jo ulosotossa tai täysissä veloissa ja tekee huonoa jälkeä. Ja miten luotettava yritys/ yrittäjä yleensä on.
Onhan noill omakotitalo rakentajillakin ollut, vaikka minkälaista kirvesmiestä töissä.
Ei noista mitään rikosilmoituksia voi tehdä, sillä minkä rikoksen se remontoija muka on tehnyt.
Sellaista on mahdoton todistaa. Yleensä huonosti tehty remontti jää maksajan karvaasti maksettavaksi.
Sopimus pitää olla, tarkoin määritelty homma ja lisäksi pitää itse valvoa säntiillisesti, että homma hoituisi.
Petos (lupasi kotitalousvähennystä vaikka de facto ei tullutkaan)
Veropetos (ajoi firman alas viimeisen laskunmaksun jälkeen)
Törkeä työsuojelurikos (teetti asbestitöitä luvatta virolaisilla, yritti sälyttää vastuuta tilaajalle, ei onnistunut, kas kummaa!)
Onhan noita ja pahimmat ovat lähteneet käräjöimään ja istuneet kakkua sen jälkeen.
Meillä samoja ongelmia ollut E-Karjalassa.
Toiminimi yrittäjä yritti kusettaa jo sopimusta tehdessä . Lisäksi aloitti 4 KK MYÖHÄSSÄ keikan ja kun ilmoitimme että etsimme uuden tyypin kun hänestä ei kuulu mitään urakoitsija uhkasi oikeustoimilla sopimuksen rikkomisesta.
Lisäksi laskutti keskeneräisestä työstä liikaa ja pölli työmaaltamme MEIDÄN ITSE OSTAMAT materiaalit ja möi ne uuden työmaansa asiakkaalle.
Savolainen toiminimi kyseessä. Varmaan Savosta savustettu e-karjalaan aikoinaan.
Kolme vuotta on nyt käräjöity ja hommat seisoo.
Vierailija kirjoitti:
Meillä samoja ongelmia ollut E-Karjalassa.
Toiminimi yrittäjä yritti kusettaa jo sopimusta tehdessä . Lisäksi aloitti 4 KK MYÖHÄSSÄ keikan ja kun ilmoitimme että etsimme uuden tyypin kun hänestä ei kuulu mitään urakoitsija uhkasi oikeustoimilla sopimuksen rikkomisesta.
Lisäksi laskutti keskeneräisestä työstä liikaa ja pölli työmaaltamme MEIDÄN ITSE OSTAMAT materiaalit ja möi ne uuden työmaansa asiakkaalle.
Savolainen toiminimi kyseessä. Varmaan Savosta savustettu e-karjalaan aikoinaan.Kolme vuotta on nyt käräjöity ja hommat seisoo.
Väliin kevennys: miksi yrittäjää sanotaan yrittäjäksi? Koska se yrittää kusettaa aina ja kaikessa :D
Pyydä sitä jäämään työttömäksi et voi lomailla.
Ammatti vallittaja taas jälleen kerran liikenteessä!
Petos (lupasi kotitalousvähennystä vaikka de facto ei tullutkaan) VALITETTAVASTI TÄMÄ EI OLE MIKÄÄN PETOS!
Veropetos (ajoi firman alas viimeisen laskunmaksun jälkeen) TÄMÄKÄÄN EI OLE MIKÄÄ VEROPETOS!
Törkeä työsuojelurikos (teetti asbestitöitä luvatta virolaisilla, yritti sälyttää vastuuta tilaajalle, ei onnistunut, kas kummaa!) EIKÄ TÄMÄKÄÄN OLE, ALIHANKKIJA VASTAA ITSE OMISTA TEKOSISTA!
Jättikö äitisi sinut ilman tissiä kun tänne vauvaan tuut itkemään?
Jättikö äitisi sinut ilman tissiä vai eikö isäsi siittiöt ollut lisääntymiskelpoisia, kun tänne vauvaan pitää tulla joka helvetin asiasta vinkumaan?!!!
Noin siinä käy. Kuluttajaviranomaisten päätösten pitäisi olla määräyksiä. (kun lukee tuota pukuliikkeen juttua havaitsee, että yrittäjälle ei tullut mitään)