Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö auringon, tupakan ja alkoholin vuoksi ennenaikaisesti vanhentuneita?

Vierailija
27.08.2021 |

Itse en, geenit vaikuttaisivat määräävän eniten.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pariskunnan, jossa molemmat ovat auringonpalvojia. Etenkin mies. Hänen ihonsa on kuin elefantin nahka. Miljoonalla rypyllä. On tupakoinut pikkupojasta lähtien. Ovat nyt noin 75 v.

Miten ihmeessä seiskavitosella voi olla ryppyjä?

Vierailija
42/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itseni. Onneksi pääsin jo nuorena hyviin naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pariskunnan, jossa molemmat ovat auringonpalvojia. Etenkin mies. Hänen ihonsa on kuin elefantin nahka. Miljoonalla rypyllä. On tupakoinut pikkupojasta lähtien. Ovat nyt noin 75 v.

Sitten on näitä toisenlaisia. Äitini (s. 1947) oli aina ihan pavunruskea kun olin lapsi. Talvella kävi kuntosalilla aina solariumissa ja kesät makasi aurinkotuolissa. Aurinkovoiteita ei käyttänyt, oli kuulemma lapsena palanut niin monta kertaa että iho on jo karaistunut eikä tarvitse. Hänellä on aina ollut ikäisekseen todella nuoren näköinen iho silti. Vasta 60 iässä alkoi vähän silmän alle tulla pientä ryppyä, sitä ennen olii ihan sileä tasainen iho.

Vierailija
44/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teuvo Hakkarainen. Vaikea uskoa, että papparainen vasta täytti 60. Rankka työ on vaatinut rankat huvit. Viina, tupakka ja kirkkoviinitkin on maistunut ja nyt on Hondurasin auringon alla saanut hoidella veronmaksajien asioita MEPin palkalla.

Vierailija
45/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisistä luokkalaisistani huomaa näin 35-vuotiaina, että heille on bileet, alkoholi ja tupakka maistuneet. Kaikilla vahvat rypyt otsassa ja silmien alapuolella, toisin kuin itselläni joka ei ole koskaan harrastanut mitään edellämainituista. Sitten vielä pitivät aikoinaan pilkkanaan, kun en pitänyt mistään tuollaisesta...

Vierailija
46/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjuun annetut julkkisesimerkit eivät näytä omassa ikäluokassaan poikkeavilta.

Eli vielä ei ole tullut hyviä esimerkkejä.

Paul Anderson oli minusta kyllä aika poikkeavan näköinen 43-vuotiaaksi. Olisin kuvitellut kuvan perusteella 60-70.

Vierailija
47/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa ja ysärillä myös solariumia ottaneena olen kyllä ikäistäni ryppyisempi. Onneksi myös mieheni on ja voimmekin juhlia ihan rauhassa parin vuoden päästä viiskymppisiämme jossain lämpimässä auringon alla. Ihon suhteen jo menetetty peli mutta onnellisuutta löytyy senkin edestä 😊 Ja se ei perustu ulkoisiin tekijöihin.

Vierailija
48/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näkee jotain vanhoja koulukavereita, jotka polttivat ja ryyppäsivät jo 7.luokalla, niin onhan ne melko rupsahtaneita jo 30-vuotiaina. 

Mies -85 

Vierailija
49/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus näkee jotain vanhoja koulukavereita, jotka polttivat ja ryyppäsivät jo 7.luokalla, niin onhan ne melko rupsahtaneita jo 30-vuotiaina. 

Mies -85 

No tämä on totta, yännnämiehet rupsahtaa/kulahtaa yleensä jo 25 ikävuoden jälkeen.

En sitten tiedä, ovatko enää keski-iässä sen rupsahtaneempia kuin muutkaan.

Ja hauskaahan niillä tuntuu olevan, menoa ja meininkiä riittää vaikka olemus kulahtaisikin.

Vierailija
50/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä seiskavitosella voi olla ryppyjä?

Joo, nämä 70+  ei oikein kuulu asiaan. Sen ikäisenä kaikilla on ryppyjä. Onhan siinä ryppyisyyden asteessa toki eroja, mutta aika monella on myös jo sairauksia ja lääkityksiä jotka voi selittää siinä enemmän kuin nuorempien vuosien elintavat.

Vierailija
51/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Kaikki tuntemani juopot omaa hyvän ihon ja ovat terveempiä kuin minä jopa vuosikymmenien ryyppäämisen jälkeen. Mutta minulla onkin monta pitkäaikaissairautta ja kipusairaus. Näytän vanhemmalta kuin minua 5-10 vuotta  vanhemmat juopot

Tuntemillasi juopoilla taitaa olla hyvät geenit. Mä lopetin tupakoinnin ja alkoholin käytön kokonaan nähtyäni liian monta joka kesä itsensä koppuralle ruskettanutta pubiruusua. Auringonpalvoja en koskaa ole ollutkaan.

Vierailija
52/52 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson, että geenit luovat ihon "perustilanteen", jota voi sitten ylläpitää tai jonka voi tuhota.

Minä olen saanut ihoni puolesta geenien jättipotin. Olisin voinut kärvennellä ihoani auringossa tai viedä siltä hapen tupakoimalla, mutta koska en tehnyt niin, ihoni on kutakuinkin täydellinen. Tämä on ihoni normaali tila.

Geenit eivät pelasta ihoa auringolta, alkoholilta ja tupakalta. Näin viisikymppisenä tunnen paljonkin hyvät geenit saaneita ihmisiä, joiden ihossa näiden vaikutus näkyy. Parikymppisinä hekin olivat vielä ihan siloposkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan