Joko matkustaisit ulkomaille?
Kahden rokotuksen ja parin viikon odottelun jälkeen pääsee lähes kaikkiin maihin ilman koronatestejä tai karanteeneja näyttämällä omakannasta saadun rokotustodistuksen. (Tämä siis testattu tosiasia, ei mielipide.)
Kommentit (21)
En jaksa sohlata maskin kanssa helteessä. Vielä pitää maltaa odottaa hetki :-)
Lähtisin, ja lähdenkin. Juuri katsoin että todistus näkyy nyt kannassa. Heti kun saan järkättyä lomaa lähden.
Kövin jo keväällä reissussa ilman rokotuksia joten anna mennä vaan. Itse saan tehosteen 2 viikon päästä eli reilu kuukauden kuluttua lähtö lämpimään.
Kahdesti olen jo matkustanut, keväällä Italiassa ja nyt Lontoossa elokuussa. Ilman rokotuksia. Onnistuu hyvin ihan käymällä koronatesteissä sääntöjen mukaan sekä mennnessä että palatessa.
Vierailija kirjoitti:
Kahdesti olen jo matkustanut, keväällä Italiassa ja nyt Lontoossa elokuussa. Ilman rokotuksia. Onnistuu hyvin ihan käymällä koronatesteissä sääntöjen mukaan sekä mennnessä että palatessa.
Paljonko maksoit testitodistuksista?
Matkustaisin heti, kun koneessa ja kohteessa ei enää tarvitsisi käyttää maskia.
Voisin matkustaa, mutta ei vaan jotenkin yhtään kiinnosta.
Vastasin siis jotain muuta
Olin viime viikolla Ruotsissa.
Parin viikon päästä Italiaan!
Mitä aamulla ollaan asiasta mieltä?
En, jää tänäkin vuonna Suomen reissu väliin. Katsotaan jos ensi kesänä pääsisi käymään.
Utelias. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksoit testitodistuksista?
Turku neo 172€. Italiassa apteekissa 15€.
Heti kun maskeista ja ravintola- ym. rajoituksista, lennoilla ja kohdemaassa luovutaan, niin haluan lähteä. En halua pilata lomaani hössötyksillä.
Heinäkuussa olin italiassa. Nyt olen varaamassa lentoja uudestaan italiaan ja portugaliin.
Olen asunut ulkomailla koko ajan, ja hei, olen vielä hengissä!
En ihan vielä. Työn puolesta matkustan Euroopassa, mutta toisessa kotimaassani en ole käynyt kohta puoleentoista vuoteen. Naapureista ei ole kuulunut, joten oletan, että toinen kotini on edelleen pystyssä.
Syyslomaksi olen varannut perheelleni sähköttömän erämaamökin Suomen Lapista. Ja kyllä, vaimoni on ihan innostunut lähtemään kanssani vaikkei mitään mukavuuksia olekaan.
Ulkomaan huvilomille ehdin myöhemminkin.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Kävin kesällä Kroatiassa ja Suomessa. Lokakuun lopussa Sloveniaan.
En tiedä, vaikea kysymys. En jaksaisi sohlata koko lomaa maskien kanssa ja samoin pitkät lennot maskin kanssa ei tunnu kutsuvalta.
Riippuu maasta. Johonkin voisin mennä, toisaalle en.