Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pienelle lapselle antaisit puukon lahjaksi?

Vierailija
27.09.2014 |

Itse sain kolmevuotiaana ja istuin sen jälkeen monta kertaa puuvajassa vuolemassa puuta. En mä mitään hienoa saanut aikaiseksi, mutta se oli parasta ajankulua. Ala-asteella sitten ensimmäisen kerran viilsin sormeeni ja mumma joutui viemään mut lääkäriin tikattavaksi kun olin yksin kotona ja vanhemmat olivat töissä. Vieläkin peukalossa jälki. :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3-vuotias, ja ajattelin, että vois hommata lastenpuukon.

Vierailija
2/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaiselle. Silloinhan aloitetaan partiokin ja puukkoa tarvitaan siellä. Toki aikuisen vieressä voisi jo nuorempikin harjoitella turvallista puukon käyttöä, mutta en antaisi omaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin ei ollenkaan.

Vierailija
4/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että suutuin isille verisesti kun tämä lainasi mun puukkoa hirven nylkemiseen. :D
-ap-

Vierailija
5/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaalle.

Vierailija
6/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 7-vuotiaat saaneet partion aloittaessaan. Tosin ne ei ole siltikään olleet vapaasti käytössä vaan vanhemmilla tallessa. Partioleirilläkin ne on kerätty talteen ja otettu esille vain silloin kun niillä on tarkoitus veistellä.

Vierailija
7/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu perheestä ja missä asuvat. Maalla ja esim ok-talossa asuvalle ehkä jossain 7v ikäisenä, varsinkin, jos lapsi menee partioon tai isäkin harrastaa veistoa ja lapsen kanssa voi yhdessä puuhastella, ja jos isä (tai äiti) ei ole väkivaltainen!

Perheissä, joissa on perheväkivaltaa, en antaisi puukkoa lapsellekaan!!!

Perheeseen, jossa on väkivaltaa, en suosittele edes teräviä leipäveitsiä, saati puukkoja lahjaksi! Moni yritys ei tätä tajua, vaan antavat joululahjoiksi puukkoja ja veitsisettejä, joista joillekin perheen äideille tulee vain järkyttävä pelko ja joutuvat niitä piilottelemaan raivopäisiltä miehiltään!

Pyyntö: älkää antako puukkoja, veitsiä, kirveitä tai vesureita lahjaksi kenellekään! Älkää pitäkö itsestään selvänä, että niitä käytetään oikein! Älkää saattako edes tietämättänne tuollaisilla lahjoilla vaaraan ihmisiä, kun ette todellakaan tiedä, kuka on se väkivaltainen, joka käyttää noita saamiaan lahjojaan väärin! Ette voisi edes uskoa todeksi kaikkea, niin ulospäin herttaisia ja mukavia henkilöitä on perheväkivaltaisissa!

t. lahjaveitsiä piilotellut

Vierailija
8/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6-vuotias saanut. "Tai isäkin harrastaa veistoa" - no meillä ei asu isää, mutta ÄITI harrastaa vaeltamista. Puukolla tarkoitan tässä tapauksessa kyllä monitoimityökalua, molemmat isommat ovat saaneet Leathermanin. Partiossa eivät käy mutta oppivat vastaavat taidot kotona ja metsässä.

Vierailija
9/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsistään näppärälle 5-vuotiaalle. Mutta vain siinä tapauksessa, että on jonkinlaista erä- tai veistohenkisyyttä, eli tietää mitä sillä voi tehdä. 

Vierailija
10/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvennylkemisestä puheenollen, en nyt ihan tarkkaan muista, milloin lapseni ensimmäisen oman puukkonsa sai, mutta ensimmäisiä hirviä nylki alle kouluikäisenä. Kai se puukko oli jo silloin oma, luulisin.

"joillekin perheen äideille tulee vain järkyttävä pelko ja joutuvat niitä piilottelemaan raivopäisiltä miehiltään!"  Millaiset äidit jäävät piilottelemaan teräaseita raivopäisiltä miehiltään eivätkä pelasta edes lapsiaan? En tiedä, mutta ehkä luemme jostain sellaisesta äitivainaasta taas rikosuutisissa. Se mies kun saa akkansa ja lapsensa hengiltä vaikka paljain käsin.

Vierailija
11/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuorempana ipana oppii tavoille, sen parempi. Se kuitenkin aluksi veistää sormeensa, tai vielä pahempaa. Joten mahdollisimman pian.

Kun tämä pakollinen opetus saadaan pois päiväjärjestyksestä, voi oikea puukkojunkkarien harjoittelu alkaa.

Vierailija
12/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aloitettu puukon käyttö 6-vuotiaana, silloin olen kyllä itse istunut vieressä ja neuvonut.

Vierailija
13/13 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilahjaksi kastetilaisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi