Piti tulla sisälle, kun naapurin yh ottaa päähän!
naapurin yh:n lapset ja omat lapset ovat samanikäisiä. Leikkivät kauniisti pihallamme. Olimme ulkona mies, minä lapset ja naapurin yh lapsineen.
Naapurin lapset kerhoitvat, että ovat lähdössä syyslomalla reissuun. Mies sitten kysyi, että että minnepäin ja naapuri vastasi, että ihan vain kaupunkilomalle Pariisiin. Kesällä ovat jo käyneet ties missä, viime viikolla ulkona selvisi, että ensi kesäksi tämä yh on jo varannut Islannin matkaa (kallis valmismatka, selvisi, googlasin), talvilomalla menevät Lappiin jne. Lisäksi tekevät paljon viikonloppureissuja Helsinkiin, päivän rieteilyjä Tukholmaan (käyvät paljon museoissa ja näyttelyissä). Mies sitten päästi suustaan sen, että miten ihmeessä naapurilla on varaa ( tätä on ihmetelty yhdessä), kun kerran naapurin työ ei ole mitään kovin hyvin palkattua. On ollut meidän lasten päiväkodissa lähihoitajana, siksi tiedetään ammatti.
Tämä yh vastaa siihen, että sehän riippuu muista menoista. Kuulemma heillä pihistellään ruoasta ja ostoksista.Nytkin on kuulemma ostanut läheisestä Lidlistä 20 pulloa etikkaa, koska oli 10 sentin säästö pulloa kohti. Säästi siis huimat 2 euroa!!!!! Lisäksi heillä syödään edullisesti: linssejä, papuja yms. Kertoipa vielä, että on menossa keräämään pihlajanmarjoja, joita kuivattaa ja jauhaa jauhoksi, ja sitä sitten lisää leipätaikinoihin yms.
Mies sitten sanoi minulle, että tuosta kannattaisi ottaa oppia. Rupesi ärsyttämään ja tulin sisälle. Meidän miehellehän ei mitkään linssit käy, vaan täytyy olla sisäfileetä. Nyt sitten tuolla kehuu tuota naisihmeistä, kun osaa olla niin taloudellinen :(
Kommentit (36)
Kuulostaa ihan minulta yh-vuosinani. Matkustelin paljon lasten kanssa, vaikka olen keskituloinen. Säästin arkisissa asioissa. Jotkut luuli, että saan sossusta rahaa, mutta ei keskituloinen saa, sori vaan. Ja niitä matkojakin löytyy halvalla, kun osaa etsiä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 10:59"]
Miten niin auto on iso rahareikä? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt vai onko vain arvokysymys. Itse tankkaan n.40e/kk ja pystyn ajelemaan töihin, takaisin, kauppasn ja liikkumaan ymym... toi 40e menee jo yhteen ruokakassilliseen kaupassa.
[/quote]
Jos sulla auto on ja itse hoidat kaikki maksut eikä esim. mies, tiedät kyllä, että itse auto maksaa ja arvo laskee roimasti heti kun sen ajaa kaupasta ulos. Sitten ovat kaikki autoverot, huollot, katsastusmaksut, parkkimaksut päälle. Näihin uppoaa helposti pari tonnia vuodessa. Plus tosiaan se mitä auto itsessään maksoi.
Ja harvempi pääsee 40 eurolla kuussa. Kyllä sitten kun reissataan jossain, menee enemmän.
Kyl sitä rahaa voi olla yh;na. Itse olen yh-isä ja kun pääsin eroon äidistä tunnen itteni rikkaaksi. tulot llisäänty lapsilisillä ja elareilla.Eikä ole naista siipeämässä mun palkkaa. Asumismenot laski.ero on dramaattisen suuri niin et mulla ja lapsilla on varaa törsätä. Merkkkivaatteisiin. Ulkona syömiseen. Vaihtaa autoa jne.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 10:08"]
Kohta miehesi käy naimassa yh:ta. Varo vaan, ne jahtaa hyviä miehiä!
[/quote]
Niinhän ne jahtaa, mutta yksikään hyvä mies ei nussi yhäriä (tai ei ole hyvä mies). Taloudellisuus on mennyt surullisen pitkälle kun on jakanut tavaraansa ilman kumia, huoranpenikka nurkissa kuluttaa enemmän kuin sillä uskaltaa tienata.
[/quote]
Sulla on mielenterveysongelmia.
Miten niin auto on iso rahareikä? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt vai onko vain arvokysymys. Itse tankkaan n.40e/kk ja pystyn ajelemaan töihin, takaisin, kauppasn ja liikkumaan ymym... toi 40e menee jo yhteen ruokakassilliseen kaupassa.
[/quote]
Oletko saanut auton siis ilmaiseksi? Eikä sitä ole koskaan tarvinnut korjata? Vakuutuksia et myöskään maksa?
Tässä tekstissä haiskahtaa kyllä nyt hieman kärjistyksen maku. Ihanko oikeesti muka osti 20 pulloa etikkaa? Toisaalta, voihan etikkaa käyttää esim. säilönnässä..mutta asiaan, mitä sä sitä naapuria kyttäät?! Anna toisen olla. Hän elää fiksusti - säästää rahat ennen kun lähtee reissuun eikä vinguttele luottokorttia. Ei voi kun ihmetellä miten kateellista porukkaa suomessa on.
Ja joo, voisit ottaa naisen säästäväisyydestä mallia - pääsisitte tekin joskus reissuun. Höllääntys se pipoki samalla.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:05"]
Kyl sitä rahaa voi olla yh;na. Itse olen yh-isä ja kun pääsin eroon äidistä tunnen itteni rikkaaksi. tulot llisäänty lapsilisillä ja elareilla.Eikä ole naista siipeämässä mun palkkaa. Asumismenot laski.ero on dramaattisen suuri niin et mulla ja lapsilla on varaa törsätä. Merkkkivaatteisiin. Ulkona syömiseen. Vaihtaa autoa jne.
[/quote]
Miten ne asumismenot laskivat? Oliko naisella oma huone ja muutitte eron jälkeen huonetta pienempään? Vai onko kyse pelkästään sähkö ja vesi?
Mietin samaa kuin yksi aiempi kirjoittaja. Miehelleenhän se ap suuttui eikä sille naspurin yh:lle. Jotenkin ihmeellisesti ap kuitenkin käänsi kaiken niin, että naapurin nainen yli syypää hänen pahaan oloonsa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 10:08"]
Kohta miehesi käy naimassa yh:ta. Varo vaan, ne jahtaa hyviä miehiä!
[/quote]
Niinhän ne jahtaa, mutta yksikään hyvä mies ei nussi yhäriä (tai ei ole hyvä mies). Taloudellisuus on mennyt surullisen pitkälle kun on jakanut tavaraansa ilman kumia, huoranpenikka nurkissa kuluttaa enemmän kuin sillä uskaltaa tienata.
[/quote]
Sulla on mielenterveysongelmia.
[/quote]
Voi olla, mutta ehkäisystä olen aina osannut huolehtia. Mieluummin kuolisin kuin olisin yh, vastenmielisiä ihmisroskia. Ja pennuista ei voi tulla mitään sen parempaa, lapsi oppii valitettavasti esimerkin voimalla.
[/quote]
Mistä tuollaisia autoja saa, joihin ei muuten mene yhtään rahaa kuin tankkaamiseen?! Minäkin haluuuuun sellaisen!!! Vai oliko se niin, että pappa betalar....?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:01"]
Kuulostaa ihan minulta yh-vuosinani. Matkustelin paljon lasten kanssa, vaikka olen keskituloinen. Säästin arkisissa asioissa. Jotkut luuli, että saan sossusta rahaa, mutta ei keskituloinen saa, sori vaan. Ja niitä matkojakin löytyy halvalla, kun osaa etsiä.
[/quote]
Luulenpa, että näitä legendoja yh:ista, jotka saa sossusta kaiken, tulee just tästä, että ihmiset eivät voi käsittää, miten riittää varaa esim. matkustamiseen ym.
Tabu, jota ei saisi sanoa, koska se hermostuttaa miehiä (koska se voi houkuttaa niin monia naisia heittämään sikamies pihalle), on se, että useimmissa ydinperheissä mies on talouden suurin menoerä. Siis ookoo, heillä on usein suurempi palkka, mutta monesti he myös käyttävät siitä suurimman osan ihan omiin henk.koht. tarpeisiin, jotka eivät edes ole naisen mielestä mitenkään tärkeitä - kuten autoon, taulutelevisioon, kotiteatteriin, omiin harrastuksiin, puhumattakaan siitä, että mies syö helposti yli puolet kaikesta talouteen ostetusta ruoasta (kun lapset pieniä - en tarkoita teinejä) ja lisäksi vielä on se, joka vaatii kallista liharuokaa jne. Lisäksi jos nainen hoitaa enemmistön kotitöistä, mies myös sotkee ja tekee pyykkiä yllättävän paljon. Miehet myös polttavat ja juovat enemmän - kyllä ne kotiin kannettavat kaljatkin maksaa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 12:30"]
Tätä ei uskoisi, jos ei itse näkisi. Ulkoilun jälkeen mies kävi kaupassa. Osti paketin linssejä, jauhoja kaalia ja soijarouhetta. Nyt tekee keittiössä linssikeittoa naapurin ohjeen mukaan ja uunissa paistuu Karjalan kauraleipä.
Oli kuulemma saanut monta hyvää vinkkiä siitä, että miten saa terveellistä ruokaa edullisesti. Huomenna mies aikoo tehdä kaalipataa kaalista ja _soijarouheesta_. Aikoo tänään mennä vielä poimimaan puolukoita sen huomisen padan kanssa, koska lenkillään näki eilen metsässä puolukoita.
Nähtävästi meilläkin alkaa säästämisen ajat.
ap
[/quote]
Mihin mies rupesi yhtäkkiä säästämään? Lähteekö tuon naapurin kanssa sinne Pariisiin?
Tätä ei uskoisi, jos ei itse näkisi. Ulkoilun jälkeen mies kävi kaupassa. Osti paketin linssejä, jauhoja kaalia ja soijarouhetta. Nyt tekee keittiössä linssikeittoa naapurin ohjeen mukaan ja uunissa paistuu Karjalan kauraleipä.
Oli kuulemma saanut monta hyvää vinkkiä siitä, että miten saa terveellistä ruokaa edullisesti. Huomenna mies aikoo tehdä kaalipataa kaalista ja _soijarouheesta_. Aikoo tänään mennä vielä poimimaan puolukoita sen huomisen padan kanssa, koska lenkillään näki eilen metsässä puolukoita.
Nähtävästi meilläkin alkaa säästämisen ajat.
ap
[/quote]
Minulla kyllä (myös omat) tulot putosi ja asuminen on suhteessa kallinpaa vaikka muutin pienenpään. enää ei voi tehdä yli ja yötöitä. Taisi olla tuloton vaimo?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:08"]
[/quote]
Oletko saanut auton siis ilmaiseksi? Eikä sitä ole koskaan tarvinnut korjata? Vakuutuksia et myöskään maksa?
[/quote]
Saisiko tähän vastauksen?