Oletko nainen jolle ei ole koskaan tuntematon mies lähettänyt peniskuvaa?
Onko jotain yhdistävää tekijää jolla kuvilta pystyy välttymään?
Kommentit (82)
En ole seurannut asiasta käytyä keskustelua, mutta haluaisiko joku avata minulle tätä ilmiötä?
En siis kykene ymmärtämään. Onko kyse seksuaalisesta häirinnästä, huumorista, vallankäytöstä...???
Onko tämä siis todellakin olemassaoleva yleinen ilmiö? Ovatko kuvat otettu netistä, itsestään, jaetaan jonkun muun kuvaa?
Siis, miksi kukaan lähettäisi itsestään kuvan 2021? Siis oman kumppanin nyt jotenkin ymmärrän, mutta siinäkin on nettiaikana riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan saanut, luojan kiitos. Nuoruudessani netti oli alkutekijöissään, eikä NMT-puhelimilla kuvia lähetelty. :)
N52
No jopas harmi. Siihen aikaan olisi pitänyt käyttää asciita, esim.
((#===3
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan sellainen, joka ON nettideittaillut, välttynyt näiltä kuvilta? Pidän itseäni fiksuna ihmisenä, jolla on aika hyvä friikkitutkakin, mutta silti olen tehnyt virhearvioita tässä asiassa. Tullut antaneeksi jonkun pikaviestimen väärälle tyypille ja niin vain on muutama elinkuvakin pyytämättä ja yllättäen puhelimeen kilahtanut.
Minä ainakin. Olen ollut tinderissä ja suomi24:ssa (jälkimmäisessä ilman kuvaa).
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä pahnanpohjimmaisia jotka ei edes dickpicciä saa.
Älä valehtele itsellesi:D Jos nainen ei ole saanut dicpiciä niin se tarkoittaa, että hän on niin kaunis ettei mies uskalla perseillä. Niitä lähetetään rumille naisille, joista miehet katsovat, ettei menetettävää ole.
Ei ole kukaan ilman lupaa ikinä lähettänyt. Ja mitä tarkoitetaan tuntemattomalla?
En ole saanut tuntemattomalta, vain miehiltä joita olen treffaillut ja silloin on olleet ihan tervetulleita. En ole aktiivinen somessa, kun vielä oli FB tili olin "kaveri" vain tuntemieni kanssa, enkä osallistunut mihinkään ryhmiin tms. LinkedIn on ainoa jossa on iso kontaktipiiri (pari tuhatta) enkä koskaan ole joutunut vastaanottamaan mitään sopimatonta. Veikkaan siis että vähäinen somepresens plus sen käyttö "asiallisesti" torppaa törpöt.
Minä en ole peniskuvia saanut tuntemattomilta. Uskoisin, että olen ollut vain onnekas?
Olen viettänyt paljon aikaa netissä nuorena ja jopa antanut numeroni tuntemattomille, naiivi kun olin ja halusin tekstailla hotelli Kultakalasss "tapaamieni" poikien kanssa. Minulla kai oli vain hyvä tuuri, kun kukaan ällötys ei koskaan osunut kohdalle.
Missään treffipalveluissa en ole koskaan ollut. Olen deittaillut vain livenä tapaamieni ihmisten kanssa.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele itsellesi:D Jos nainen ei ole saanut dicpiciä niin se tarkoittaa, että hän on niin kaunis ettei mies uskalla perseillä. Niitä lähetetään rumille naisille, joista miehet katsovat, ettei menetettävää ole.
Niin joo. Siksi yksikään julkkiskaunotar ei ole koskaan saanut dickpiciä.
Eiku.
Älytöntä . Kyllä miehet ja naiset katsoo toisiaan silmiin ja rakastuu toisiinsa kokonaisuutena sekä ystävinä ja tykästyy miehen kasvoihin eikä alapäähän. Huonosti menee kyllä jos tunteet on yhdessä ruumiin osassa mistä virtsaa tulee . Voihan sen irrottaa miehestä sitten irti jos vain se kiinnostaa eikä muu. Tai ostaa sen muovisen sitten . Kyllä on ala arvoista .
Yhdessä norjalaisdokumentissahan nainen yritti saada miehiä lähettämään kuvia ja hän vähän jo turhautui odottaessa, kunnes lopulta joku lähetti.
Onneksi ei ole sellaista häirintää tapahtunut. Kysymys kuullosti ihan kuin ap pitäisi sitä huonona juttuna jos ei ole "saanut" kikkelikuvia. Minä en kyllä edes halua, yök. Vetäisin vähintäänkin kuonoon jos joku lähettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan sellainen, joka ON nettideittaillut, välttynyt näiltä kuvilta? Pidän itseäni fiksuna ihmisenä, jolla on aika hyvä friikkitutkakin, mutta silti olen tehnyt virhearvioita tässä asiassa. Tullut antaneeksi jonkun pikaviestimen väärälle tyypille ja niin vain on muutama elinkuvakin pyytämättä ja yllättäen puhelimeen kilahtanut.
Lasketaanko Tinder?
Olen vaihtanut Tinderin kautta esim. whatsapp-yhteystiedot, eikä ole tullut eteen muita kuin fiksuja.
Eli ei ole tullut tuollaisia kuvia tai muutakaan huonoa käytöstä (seksijuttuja tms.).
Kaksi kertaa elämässä on mies lähettänyt puskista alastonkuvaa ja seksijuttua, mutta ne oli vanhoja tuttuja (joiden kanssa ollut myös seksiä).
Pidin silti erittäin huonona käytöksenä, ja toinen näistä pyysikin omatoimisesti anteeksi ja selitti olleensa jotenkin epästabiilissa tilassa ja hakeutui johonkin henkiseen hoitoon sitten.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Tätä on tutkittu. Mies lähettää peniskuvan pyytämättä naiselle, jota pitää viehättävänä, ja jonka haluaisi tuntevan samoin itsestään.
En ole joutunut vastaanottamaan tuntemattomilta, sometilit on täysin yksityisiä.
Ei ole kukaan tuttukaan mies lähettänyt sellaista. En ole sosiaalisessa mediassa.
Niiltä välttyy, kun pysyttelee pois tinderistä. Somessa ei ole yksikään mies lähestynyt, ig-tilikin on välillä julkinen. Ei mua kyllä lähestytä livenäkään niin miksi sitten somessakaan :D
N40
Haluavatko ne naisten intiimikuvia vastineeksi? Tämä koko "kulttuuri" on mullekin vieras ja käsittämätön. Onko dickpick erektiokuva?
Voiko joku mies ystävällisesti näin anonyyminä todellakin kertoa miksi hän näin toimii? Onko se joku "Tätä ois tarjolla täällä sulle" -tyyppinen (surkea) iskuyritys?
Onko joku nainen puolestaan joskus ilahtunut ei-toivotusta pervosta kuvasta, jopa kiihottunut ja tarttunut pyydykseen?
Ei luulisi, että näitä lähetetään ilman niitä naisia, joihin nämä toimivat. Mutta kukaan ei tässä ketjussa ole tunnustanut.
Onko miesten elimissä niin suuria eroja joiden perusteella pelkästään joku nainen tekisi seksipäätöksen?
Mulla ei kysymykset heti lopu kun rupean pohtimaan :)
Mutta ymmärrän jollain tasolla jopa sen, jos joku lähettää sellaiselle, joka pyytää. En ole tehnyt enkä tekisi itse niin mutta enhän minä ole mittari kaikelle.
Sitä pyytämistä minä en tajua enkä varsinkaan lähettämistä jos vei pyydetä.
Nehän voi kuka tahansa näyttää kelle tahansa taikka laittaa mihin vain. Kiusallaan tai maksusta. Loppuelämäksi.
Ilmeisesti niissä ei näy kasvoja?
Onko olemassa vastaavaa ilmiötä missä miehet vastaanottavat haluamattaan naisilta intiimikuvia?
Tätä on siis tutkittu (ei tosin Suomessa mutta lähdetään nyt siitä ajatuksesta että länsimainen mies ajattelee suurin piirtein samalla tavalla kaikkialla). Tutkimusten mukaan mies tosiaan ajattelee, että nainen ilahtuu ja kiihottuu siitä kuvasta. Motiivina ei siis yleensä ole esim. oma fetissi (vrt itsensäpaljastelu), vaan mies toivoo vastineeksi samanlaista kuvaa naiselta. Kun on tutkittu asenteita näiden kuvien vastaanottamista kohtaan, on huomattu että vanhemmat naiset keskimäärin suhtautuvat niihin positiivisemmin kuin nuoremmat naiset. Kaikkein positiivisemmin peniskuviin suhtautuvat homo- ja biseksuaalimiehet (yllättyikö joku?). Lisäksi on huomattu, että peniskuvia lähettävät miehet ovat asenteiltaan seksistisiä (no daa) ja saavat korkeita pisteitä myös narsistisuudessa.
Ja pitää vielä huomauttaa, että nyt on kyse tosiaan pyytämättä lähetetyistä kuvista.
Olen välttynyt dickpicien lähettäjiltä, ihme kyllä. Olen useassa sosiaalisessa mediassa, sinkkuaikoina olin useammallakin deittisivustolla, mutta toki aikana ennen Tinderiä ja monta muuta. Muuten olen kyllä kokenut häirintää, vaikka olenkin aivan tavallisen näköinen nainen, jolla on sangen konservatiivinen tyyli. Tulkitsen asian niin, että tietty "mies"tyyppi häiritsee kaikkea, jolla on pulssi, kun sille päälle sattuu, eikä se ole hyväksyttävää. Toivottavasti saan kasvatettua poikani viisaammiksi tämän(kin) asian suhteen.