Miten varattuna heteronaisena selvittää onko sittenkään hetero?
Onko mitään ajatuksia? Onko kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa samaa. Tai siis lähinnä sitä olenko bi. :D Miehistä tykkään, se on mulle ihan selvää, mutta myös jotkut tosi harvat naiset aiheuttavat jotain tuntemuksia.... hmmm.
Ei kukaan ole sataprosenttisesti homo tai hetero. Kaikki on enemmän tai vähemmän biseksuaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Olen käsittänyt, että nainen voi seksuaalisesti kiihottua naisista olematta silti bi/lesbo?
Nykyinen parisuhde on hyvä, paras tähän mennessä. Ongelma tulee sisäisestä ristiriidastani, asia painaa mielessä aina aika ajoin. Hankalaksi asian tekee se, että minulla on miessukupuoleen liittyviä vakavia traumoja enkä tiedä hakeeko mieleni vain ns.helpompaa ratkaisua ajattelemalla, että jos vain olisin lopunelämää naisen kanssa suhteessa, olisi elämä helpompaa. Ja kyllä, olen traumapsykoterapiassa työstämässä traumojani, mutta 3 vuoden suhteenkaan jälkeen en edes kykene nukkua miesystäväni kanssa, koska valojen sammuttua pamahtaa välitön ylivireys ja valvon koko yön. Toistaiseksi ei harjoitella yhdessä nukkumista.
Tiedän, että helppoja ratkaisuja ei ole. Silti hyvä kuulla ulkopuolisten ajatuksia.
Tuntuu että sinulla on paljon suurempiakin ongelmia kuin se että täytätkö lesbon tai bi:n määritelmän.
Hän ei väittänytkään tulleensa tänne pohtimaan ”suurinta ongelmaansa”. Hän tuli pohtimaan sitä, onko bi tai lesbo. Kumpikaan näistä ei ole ongelma ensinkään.
Aloittaja, jos vastakkainen sukupuoli kiinnostaa seksuaalisesti, et ole homo. Jos sama sukupuoli kiinnostaa seksuaalisesti, et ole hetero. Mitä sulle jää?
Kyse ei ole vain seksuaalisesta kiinnostuksesta. Mietin mm. kannattaako hyvä suhde lopettaa vain siksi, että saisi selville onko naisen kanssa parisuhteessa olo vielä parempaa vai jäänkö nykyiseen suhteeseeni. Mietin onko kukaan läpikäynyt samanlaista ja miten niissä on käynyt. Miten asia käytännössä niin sanotusti hoitui. Onko siis muuta keinoa selvittää asiaa kuin lopettamalla hyvä suhde ja kokeilemalla vai jäänkö nykyiseen ja odotan ristiriitani häviävän "itsestään".
Voisko joku järkätä sellasen testihomman? Täällä myös yksi heterosuhteessa elävä, jota jotkut naiset sykähdyttävät vahvemmin kuin yksikään mies... Kuitenkaan en ole varma siitä, että pidemmälle ikinä menisin, vaikka olisin sinkku. Välillä silti mietin. Mies on vaan todennut alusta saakka, että olen lepakko. Tai vähintään bi. En tiedä minä sitten itseään pitää :D
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku järkätä sellasen testihomman? Täällä myös yksi heterosuhteessa elävä, jota jotkut naiset sykähdyttävät vahvemmin kuin yksikään mies... Kuitenkaan en ole varma siitä, että pidemmälle ikinä menisin, vaikka olisin sinkku. Välillä silti mietin. Mies on vaan todennut alusta saakka, että olen lepakko. Tai vähintään bi. En tiedä minä sitten itseään pitää :D
Mäkin voisin osallistua testiin :,D
Vierailija kirjoitti:
Raimo, ensinnäkään et ole nainen.
Kiitos päivän nauruista. :D Oikeastaan sun vastaus tais olla paras.
- ap
Jotenkin joku on tainnut sanoa, että taivaassa ei naida... en sitten ymmärrä mitä NIIN IHANIA ASIOITA SIELLÄ SITTEN VOISI OLLA... mutta Jumala kyllä tietää mitä ja ainakin musaa on oikein ronskisti... ihan kuorolaulua kaikille... Onhan se mahdollista että jotenkin ihastuu samaan sukupolveen ja EREHTYY RYHTYMÄÄN SEKSISUHTEESEEN SIITÄ HOMMASTA... mutta jospa se on vain jonkunlaisen epäkypsyyden merkki... uskon että sairastuneet ja epäkypsät ihmiset katselevat samalla tavalla myös lapsia... ja voihan lapsillakin olla seksielämä... kait olette nähneet kuinka pikkupojat leikkivät pippeleillään... ja tämä että tytöt ratsastavat jollain keppihevosilla on todella järkyttävää... mistä ihmeestä sekin kertoo... hyväksikäytöstä tai jostain muusta kummasta mitä aikuiset ovat lapsilleen opettaneet... kauan ovat lapset leikkineet keskenään ties mitä lääkärileikkejä mutta saako enää edes ostaa lasten leikkikaluja lääkärileikkiä varten...
JOS OLISIN SINÄ NIIN UNOHTAISIN KAIKEN SEKSIN MIETTIMISEN JONKUN PARTNERIN KANSSA... RYHDY NUNNAKSI TAI MUNKIKSI JOKSIKIN AIKAA... eikä väliä vaikka siitä ajasta tulisi vuosiakin kestävä... Tämä seksi samaa sukupuolta olevan kanssa on taas vain yksi oire lisää siitä että koko ja kaikki elämä planeetalla maapallo on niin niin sekaisin... ÄLÄ MUREHDI TÄTÄ ASIAA... SATSAA KAIKKEEN MUUHUN MISTÄ TYKKÄÄT JA PIDÄ IHMISIÄ VAIN YSTÄVINÄ... ilman että jaat seksiä heidän kanssaan... Ala kirjoittaa elämästäsi muistelmia ja päiväkirjaa ja harjoittele käsin kirjoittamista... se rauhoittaa ihmistä...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Olen käsittänyt, että nainen voi seksuaalisesti kiihottua naisista olematta silti bi/lesbo?
Nykyinen parisuhde on hyvä, paras tähän mennessä. Ongelma tulee sisäisestä ristiriidastani, asia painaa mielessä aina aika ajoin. Hankalaksi asian tekee se, että minulla on miessukupuoleen liittyviä vakavia traumoja enkä tiedä hakeeko mieleni vain ns.helpompaa ratkaisua ajattelemalla, että jos vain olisin lopunelämää naisen kanssa suhteessa, olisi elämä helpompaa. Ja kyllä, olen traumapsykoterapiassa työstämässä traumojani, mutta 3 vuoden suhteenkaan jälkeen en edes kykene nukkua miesystäväni kanssa, koska valojen sammuttua pamahtaa välitön ylivireys ja valvon koko yön. Toistaiseksi ei harjoitella yhdessä nukkumista.
Tiedän, että helppoja ratkaisuja ei ole. Silti hyvä kuulla ulkopuolisten ajatuksia.
Olisiko sun mahdollista varata aika joltain kokeneelta ja ammattitaitoiselta seksuaaliterapeutilta, jotta saisit pohdittua tätä sisäistä ristiriitaa? Luulen, että seksuaaliterapeutti osaisi auttaa paremmin kuin tää vauvafoorumi.
Mua myös välillä mietityttää se missä määrin omat traumat ovat vaikuttaneet seksuaalisuuteeni ja romanttisten tunteiden kohdistumiseen. Mun kohdalla asetelma on kuitenkin toinen eli oon onnellisesti lesbosuhteessa ja suurin osa aiemmistakin vakavasti otettavista suhteista on ollut naisten kanssa, vaikka miehiäkin oon välillä deittaillut. Kiihotun fyysisesti myös miehistä, mutta mua ahdistaa ajatus siitä, että olisin miehen kanssa suhteessa enkä ole koskaan tuntenut kokonaisvaltaista rakastumista yhteenkään mieheen.
Ihmisen seksuaalisuus on monimutkainen asia, johon vaikuttaa lukemattoman monet eri asiat.
Vierailija kirjoitti:
MIKÄ ON LEPAKKO??? ERÄS KOIRANULKOILUTTAJA KUTSUI MINUA LEPAKOKSI enkä siis tajunnut että olisi jotain muutakin kuin pelkkä musta sadeviitta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sun mahdollista varata aika joltain kokeneelta ja ammattitaitoiselta seksuaaliterapeutilta, jotta saisit pohdittua tätä sisäistä ristiriitaa? Luulen, että seksuaaliterapeutti osaisi auttaa paremmin kuin tää vauvafoorumi.
Mua myös välillä mietityttää se missä määrin omat traumat ovat vaikuttaneet seksuaalisuuteeni ja romanttisten tunteiden kohdistumiseen. Mun kohdalla asetelma on kuitenkin toinen eli oon onnellisesti lesbosuhteessa ja suurin osa aiemmistakin vakavasti otettavista suhteista on ollut naisten kanssa, vaikka miehiäkin oon välillä deittaillut. Kiihotun fyysisesti myös miehistä, mutta mua ahdistaa ajatus siitä, että olisin miehen kanssa suhteessa enkä ole koskaan tuntenut kokonaisvaltaista rakastumista yhteenkään mieheen.
Ihmisen seksuaalisuus on monimutkainen asia, johon vaikuttaa lukemattoman monet eri asiat.
Kiitos vastauksestasi. :,) Aloin itsekin tuossa tajuta, että oli varmasti virhe täältä kysyä. Kaipa voisin käydä kokeilemassa auttaisiko keskustelu seksuaaliterapeutin kanssa.
Kuulostaa hyvältä sun tilanne. Kaikkea hyvää teille. :)
Vierailija kirjoitti:
Seksuaaliterapiaan
Alapeukkuja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa samaa. Tai siis lähinnä sitä olenko bi. :D Miehistä tykkään, se on mulle ihan selvää, mutta myös jotkut tosi harvat naiset aiheuttavat jotain tuntemuksia.... hmmm.
Ei kukaan ole sataprosenttisesti homo tai hetero. Kaikki on enemmän tai vähemmän biseksuaaleja.
Jahas, taas ilmestyi yksi bisse hokemaan tätä niiden iänikuista mantraansa. Ei se todeksi muutu, vaikka kuinka yritätte sitä itsellenne vakuuttaa. Sillä ei siitä ole tieteellistä näyttöä, edelleenkään. Mutta kai se ahdistusta ja oloa yleensä vähän tuollainen helpottaa.
Avaa tonnikalapurkki ja katso kiihotutko