Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti - haluatko kysyä jotain?

Vierailija
26.09.2014 |

Vastaan asiallisiin kysymyksiin hetken.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:07"]Oletko pöhöttynyt?
[/quote]

Luulin ettei ulkonäöstäni näe että juon, en siis ole mitenkään pöhöttynyt, mutta nyt olen ollut viikon juomatta niin huomaan että iho ja ilme on paljon kirkkaampi.

Vierailija
22/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:07"]Minkä ikäinen olet?
[/quote]

30v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko parisuhteessa?
Onko sinulla aamuisin krapula, kun olet juonut edellisenä iltana?

Vierailija
24/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:11"]Miksi juot? Mitä tarvetta sinussa se tyydyttää? Vai etkö vain pysty olemaan juomatta? 
[/quote]

Alunperin join kun siitä tuli rentoutunut fiilis ja kaikki tuntui jotenkin paljon helpommalta. Sitten se meni siihen että join unohtaakseni jo syntyneet ahdistukset. Ja lopulta huomasin etten enää edes osaa olla juomatta. Karua mutta totta.

Vierailija
25/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:17"]Oletko parisuhteessa?
Onko sinulla aamuisin krapula, kun olet juonut edellisenä iltana?
[/quote]

Olen eronnut ( en kylläkään alkon takia ). Krapulaa ei oikeastaan tule, oikeastaan vaan sellainen tavallista suurempi väsymys joka menee ohi päivän aikana. Krapula tulee ainoastaan jos juon väkeviä.

Vierailija
26/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhempasi alkoholisteja? Tai onko suvussa alkoholismia?

Vierailija
27/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko salaa muilta? Vai avoimesti? Oletko joutunut tapaturmiin tai ajanut kännissä autoa? Entä kännissä töissä? Eikö pelota, että alkoholismisi, vaan pahenee?

Vierailija
28/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:32"]Onko vanhempasi alkoholisteja? Tai onko suvussa alkoholismia?
[/quote]

Isäni on alkoholisti,äitini lähes absolutisti. Tosin ovat eronneet. Suvussa on paljon vaikeaaakin alkoholismia molempien vanhempien puolelta.

Vierailija
29/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:33"]Juotko salaa muilta? Vai avoimesti? Oletko joutunut tapaturmiin tai ajanut kännissä autoa? Entä kännissä töissä? Eikö pelota, että alkoholismisi, vaan pahenee?
[/quote]

Juon salaa muilta. Edes lähimmät ystäväni eivät tiedä ongelmaa. Heidän kanssaan käyn baarissa pari kertaa kuussa joka jää muilla siihen yhtään iltaan. Mutta he eivät tiedä että minulla se jatkuu ( viikonloppuisin ) ehkä jo heti aamulla ja että viikolla menee oikeastaan joka ilta. Juon siis lähinnä yksin ja kotona.

En ole ikinä ajanut kännissä enkä aja. Töissä myöskään en ole ollut koskaan humalassa. Pelottaa tottakai että pahenee, en todellakaan halua nähdä tulevaisuuttani jossain kantakapakassa, naama turvonneena ja ääni käheänä.. "pubiruusuna". Siksipä nyt teen kaikkeni että saan katkaistua tämän kierteen.

Vierailija
30/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä konstilla olet nyt onnistunut olemaan juomatta? Onnea sulle matkaan!
Montako vakavastiotettavaa lopetusyritystä on takana ja mihin kariutuivat?

Vierailija
31/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa päivässä ajattelet juomista?

Vierailija
32/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kerta eroaa aiemmista juomisen lopettamisista?

Vierailija
33/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hävisit?

Vierailija
34/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:09"]Millä konstilla olet nyt onnistunut olemaan juomatta? Onnea sulle matkaan!
Montako vakavastiotettavaa lopetusyritystä on takana ja mihin kariutuivat?
[/quote]

Päätin vain että en juo. Kävin viime viikolla ystäväni kanssa 'juhlimassa' ja seuraavan päivän olo oli jotain täysin kamalaa; sekä henkisesti että fyysisesti. Silloin vaan tuli sellanen olo että nyt riitti. En halua jatkaa sellaista elämää. En päivääkään.

Vakavasti otettavia lopetusyrityksiä ei ole oikeastaan ollutkaan. Monestihan olen morkkiksessa olen päättänyt että nyt riittää, en enää juo. Mutta illan tullen nämä päätökset on jo unohtuneet.

Nyt taas on ihan erilainen fiilis. Vahva olo siitä etten halua enää sitä mitä elämä on ollut. En sano että helppo tie olisi edessä ja toivon etten repsahda mutta pitkästä aikaa mulla on olo että nyt on elämä kääntymässä parempaan suuntaan. :) Kiitos tsempistä!

Vierailija
35/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:11"]Kuinka monta kertaa päivässä ajattelet juomista?
[/quote]

En nyt osaa määriä sanoa mutta kyllä se useaan otteeseen päivän aikana pyörii mielessä. Enemmän silloin kun työaika alkaa päättyä ja tietää että pian on mahdollista korkata. :(

Vierailija
36/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:12"]Miten tämä kerta eroaa aiemmista juomisen lopettamisista?
[/quote]

Aiemmin minulla ei ole ollut riittävän vahva tahto lopettaa. Kun olen morkkiksissani päättänyt että nyt loppuu, olen alitajuisesti kuitenkin tiennyt että illalla juon. Nyt olo on ollut alusta saakka eri - en ole varmaan ikinä halunnut päästä näin lujaa alkoholista irti. Kokonaan. En siis pyri vähentämään sillä se ei toimi kohdallani vaan täysin nollalinja.

Vierailija
37/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:22"]Mihin hävisit?
[/quote]

Käyn aina välillä kurkkaamassa palstalle, kävin tuossa kaupassa. Enkä ostanut juotavaa... alkoholipitoista... ;)

Vierailija
38/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko olevasi juoppo? Siis luetko itsesi samaan kastiin näiden alan naisten/miesten kanssa jotka ostareilla notkuu? 

Vierailija
39/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:28"]

Koetko olevasi juoppo? Siis luetko itsesi samaan kastiin näiden alan naisten/miesten kanssa jotka ostareilla notkuu? 

[/quote] 

Vaikka alkoholisti olenkin, en silti laittaisi itseäni samaan kastiin näiden ostarityyppien kanssa. En notku kulmilla aamusta iltaan ja illasta aamuun, pidän hlökohtaisesta hygieniastani huolen, en ole mikään 'örisijä' joka hakeutuu samanlaiseen seuraan. Samalla tavalla toki minulla on ongelma kuin heilläkin mutta en koe että samassa määrin. 

Vierailija
40/50 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juomaa suosittelisit minulle täksi illaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän