Asiakaspalvelusta ja sen merkityksestä
Kävin tutkailemassa minkälaisia kännyköitä on ja mikä olisi itselleni sopivin. Muutamassa liikkeessä kävin ja nyt olen miettinyt, mihin lopputulokseen tulen. Nämä nyt päällimäisenä jäivät mieleen kokemuksina.
Ensimmäisessä käymässäni liikkeessä oli sellainen luuri, joka oli hintalaatu suhteeltaan aika hyvä. Mutta sain osakseni vähän nuivaa palvelua, etenkin kun sanoin, että kattelen nyt vähän ennen kuin teen valintani. Tuntui, ettei esittelijää kamalammin kiinnostanut, etenkin kun en innostunut siitä uusimmasta mallista. Kun heitin hinta-arvion, johon olen valmis satsaamaan tuntui, että putosin asiakkaana siihen Ö-mappiin. Sen vuoksi melkein tekisi mieli jättää ostamatta sieltä mitään.
Toisessa paikassa hinnat olivat korkeita, myyjä vähän aneeminen. Ei kertonut tuotteista kuin vasta nykimällä. Pyöri perässä ja tuli olo, että ajatteleeko minun varastavan jotain, jos ei pidä silmällä. Asiantuntemus jäi pinnalliselle tasolle ja sanoi, että katso netistä. Sain sitten netistä selvittämällä, että yksi esittelemänsä kännykkä vastaisi aika hyvin omia vaatimuksiani, mutta asiakaspalveluntaso ei ollut kovinkaan kummoinen ja myyjä oli jotenkin poissaoleva. Silti parempi kuin aikaisemmassa paikassa.
Kolmannessa paikassa asiakaspalvelu oli loistavaa. Myyjällä oli asiat hallussa ja esitteli myös sellaisia tuotteita, jotka eivät olleet niin tunnettuja. Ikävä kyllä tehot eivät yltäneet samalle tasolle noiden kahden muun laitteen kanssa, jotka olivat samassa hintaluokassa.
Tahtoisin ostaa tuolta kolmannesta paikasta, mutta ikävä kyllä samaa mallia ei ollut myynnissä. Ehkä olisi tilattavissa, mutta hinta on sitten ties kuinka paljon ja varmasti tulee ylittämään hintatason.
Joka tapauksessa:
Hyvä asiakaspalvelija. Kunnioita asiakkaitasi tai älä ainakaan näytä ulospäin, ettei sinua kiinnosta. Tiedän, että sinulla on voinut ollut paska päivä ja jotkut asiakkaat ovat melkoisia paskapäitä, mutta muille asiakkaille voi jäädä huono maku suuhun, jos asiakaspalvelija ei keskity huomioimaan asiakkaan tarpeita, eikä tunnu arvostavan asiakasta omalla läsnäolollaan. Kiitos.