Biologian YO-koe syksy 2014
Mitkä fiilikset kokeen suorittaneilla? Omasta mielestäni oli helppo biologian kokeeksi! Odotin paljon vaikeampaa edellisvuosien kokeiden perusteella. Vastasin molempiin jokereihinkin. Eli hyvä fiilis! Taas lähempänä lakkia :)
Kommentit (8)
Joo ihan hyvät fiilikset myös! Yllättävän helppo siihen nähden etten kauheesti valmistautunut:) mitä siinä 12 tehtävässä oikein haettiin, en oo varma ymmärsinkö oikein
Haloo, eikö muka oo muita bilsan kirjoittajia?
No se 12 A jäi vähän mysteeriksi, mutta tajusin sen B:n niin, että piti selittää eri hormonien vaikutus eri ikävaiheessa. Itse lähdin siis hedelmöittymisvaiheesta selittämään kuolemaa kohti. Olipas positiivinen ilmaisu :D No, tajusit ehkä. Olin oikeasti lueskellut noita vanhoja bilsan kokeita itku silmässä ja miettinyt, että en mä sitä lakkia tule saamaan jos tämä on taso. Toivon ainakin 16 pistettä. Silloin saattaa olla jo "selvillä vesillä". 8 tehtävä oli jopa hauska! :D Oikeasti nautin sen kirjottamisesta. Joo, hyvin meni :) En odota edes C:tä. Mulle on tärkeintä nyt, että pääsen läpi :) Mulla on oppimisvaikeuksia ja jo pelkästään tuo lukiossa oleminen on mulle ihan ihme :)
ap
Kyllä. Oli tosiaan helppo biologian kokeeksi kun oletin kaikenmaailman mikroevoluutio ja bioteknologian kamaa. Enemmänkin vaan evoluutista ja ympäristöekologian asioita. 1. Tehtävä meinasi pilata toivon kun niin haastavan pistivät heti alkuun. Tosiaan loput tehtävät olikin tosi helppoja ja yleisiä. Hyvältä tuntuu nyt :)
Joo noin mäkin sen b kohdan ymmärsin! Asta en ole varma et tajusinko mitä haettiin. Kirjoitin sit siitä kuinka hormonitoiminta ja sukusolujen tuotto alkaa vasta tietyssä iässä ja vaihdevuodet alkaa naisilla, että hedelmällisiä ei olla siis koko elämän ajan
Hei hyvä me! :) Minä en lukenut kuin BIOS1, BIOS2 (osittain) ja BIOS4 (en ihan kaikkea) ja olen kyllä niin onnellinen, että esimerkiksi soluista ei kysytty mitään! Ympäristöekologiaa on opettajan kanssa käsitelty tunneilla todella paljon niin se auttoi ainakin tehtävässä 11 :) Meillä on ollut aivan mahtava ope. Niin innostunut! Ei ole kirjoja kamalasti tarvinnut lueskella. Se ei itseasiassa ole mulle kamalan helppoa. Opin paremmin kuuntelemalla. En olisi ikinä uskonut, että biologian koe voi olla noin helppo :) Olen todella ylpeä itsestäni! Monen vuoden sairastelut ja sairaalassa olo ja vihdoinkin mun unelma on (toivottavasti) toteutumassa!
ap
Mulla taas vahvin ois ollu noi soluhommat varmaankin! Bios 4 jäi tosi vähälle lukemiselle enkä oikein oppinut siitä mitään :D
Alustavat pisteet oli 44, saapa nähdä sitten mitä sieltä tuleoikei. Tehtävässä 7 en ymmärtänyt oikein cDNA:ta.