Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kehittyä piirtämisessä ja maalaamisessa?

Vierailija
26.08.2021 |

Haluaisin niin olla taitava taiteilija, mutta lähinnä ahdistaa ja stressaa jo pelkkä piirtämisen tai maalaamisen aloittaminen, kun en kuitenkaan saa työstä sellaista, johon olisin tyytyväinen.

Mokailen paljon, pyyhin piirrosta useita kertoja, maalaan niin, että paperi menee sellaiseksi nuhjuiseksi.. esim vesiväreillä maalaaminen ei koskaan onnistu kuten videoissa. Mulla se paperi ”kuluu” vaikka on akvarellipaperia. Olen huono muutenkin värittämisessä, värimaailmat on aina perseellään jne..

Kärsin kaiken lisäksi käsien vapinasta, sekä tahattomista liikahteluista ja aina hutaisen rajojen yli ja koko teos menee pilalle korjaillessa.

Vinkkejä?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan myös sitä, kuinka en ole mielikuvituksellinen, en koskaan saa hienoa kuvaa tehtyä ilman, että otan mallia ja liikaa inspiraatiota jonkun toisen tekemästä. Olen pelkkä copycat :(

Ap

Vierailija
2/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile akryylivärejä, voi maalata aina päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan myös sitä, kuinka en ole mielikuvituksellinen, en koskaan saa hienoa kuvaa tehtyä ilman, että otan mallia ja liikaa inspiraatiota jonkun toisen tekemästä. Olen pelkkä copycat :(

Ap

Kyllä ammattilaisetkin katsovat mallista

Vierailija
4/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon itsenäistä harjoittelua ja välillä ammattilaisen vetämiä kursseja. Nyt olisi etäkursseja kivasti tarjolla.

Vierailija
5/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon itsenäistä harjoittelua ja välillä ammattilaisen vetämiä kursseja. Nyt olisi etäkursseja kivasti tarjolla.

Missä niitä on tarjolla?

Vierailija
6/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta tapaa tehdä. Käymällä taidekursseja löydät sinulle sopivan tekniikan.

Vierailija
7/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule minun oppiini, kyllä sinusta taiteilija koulitaan. 

T. kuvisope

Vierailija
8/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ihan vaan suoraan matkimalla eli piirtämällä mallista. Kuten joku kirjoittikin, myös ammattilaiset käyttävät referenssikuvia apuna. Itse jätän työn monesti kesken jos pelkään sen menevän pilalle jatkaessani. Sellaisissa luonnosmaisissa raakileissa on tiettyä tunnelmaa.

Vierailija
9/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea mennä sanomaan, kun en tiedä mitä haet maalaamisellasi? Haluatko esim. oppia materiaalit, tekniikat ja oppia tekemään viivaa ja oppia väriopin? Jäljentäminen ja samalla uppoutuminen muihin intohimoihin on eräänlainen polku taiteessa kehittymiseen. Kysy itseltäsi: Mitä haluat ja miksi oppia kuvantekijänä?

Vierailija
10/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule minun oppiini, kyllä sinusta taiteilija koulitaan. 

T. kuvisope

Olisi niin ihanaa 🥺 Muistui mieleen yläasteen kuvaamataidon tunnit. Meillä oli tosi kiva kuvisope ja olin kateellinen, kun kahdella luokkatoverillani oli läheisempi suhde open kanssa. Itse olin ujo ja pidättyväinen ja ihailin salaa ja toivoin, että ope olisi huomannut minutkin ja minun työni.

Vierailija
11/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensimmäisenä paksumpaa paperia :)

Vierailija
12/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällisyyttä ja työtä suht hyvin välinein niin tulee muuta kuin tuntua.

Vierailija
13/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Matkimalla oppii. Matki ja kopioi niin paljon kuin sielu sietää, kunnes opit tekemään itse. Mallista katsotaan silti sen jälkeenkin. :)

Paremmaksi piirtäjäksi/maalaajaksi oppii yllättäen piirtämällä ja maalaamalla. Mutta kannattaa kokeilla eri medioita, ehkä akvarellit ei oo sun juttu? Tussit, akryylit, värikynät, digitaalinen maalaus, oisko niissä jotain? 

T. taiteilija

Vierailija
14/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työ revitte motivaatiota ja inspistä alottaa tekemään? Mä en saa itteeni aloittamaan, se on ongelmani.

Vierailija
15/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tosiaan niitä akryylivärejä. Jostain syystä akvarelleja pidtään harrastelijalle sopivana tekniikkana, kai siksi kun lapsille aina annetaan vesivärejä ja niihin ei muka tarvita paljon välineitä - mutta oikeasti akvarelli on tekniikkana tosi vaikea!

Jos haluat välttämättä jatkaa akvarellilla, niin muista antaa paperin kuivua tarpeeksi kerrosten välillä. Se on märkä paperi kun kuluu.

Vierailija
16/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta maalauspohjia , akryylimaalausvärit ja muutamia kunnon pensselit. Lidliin tulee taas varmaan kohta tarjoukset. Maalaaminen on edullinen harrastus. Lue netistä ohjeita ja valitse maalauksia mitä haluaisit maalata . Ne tulee sit sellaisia kuin tulee, mutta maalauspohjien päälle voi maalata uudelleen. Lue, lue ja lue ohjeistuksia ,,googlaa kts youtube videoita jne.

Piirtää en osaa, mutta maalaus onnistuu. Minulla tulee mielikuva / haave , mitä haluaisin maalata, sit ryhdyn toimeen. Ei siitä todellakaan tule ihan haaveiden mukaisia , mutta ihan hyviä.

Katso vaikka TAIKO.FI sivuilta. Siellä on kyllä hyviä,mutta kaikenlaisia töherryksiä myös ja sinne sentää on tarkat kriteerit kuka saa töitänsä sinne myyntiin.

Vierailija
17/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita ihan vaan suoraan matkimalla eli piirtämällä mallista. Kuten joku kirjoittikin, myös ammattilaiset käyttävät referenssikuvia apuna. Itse jätän työn monesti kesken jos pelkään sen menevän pilalle jatkaessani. Sellaisissa luonnosmaisissa raakileissa on tiettyä tunnelmaa.

Minä teen joskus niin, että otan pilalle menneestä kuvasta valokuvan, jos se on kuitenkin jollain lailla kiva. Sitten pyyhin ja korjailen ja teen siitä sellaisen kuin haluan. Molemmat "versiot" saa näin talteen.

Vierailija
18/56 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paperin laatuun ja välineiden/värien laatuun voi kiinnittää huomiota. Hyvällä tulee parempi. Ehkä voit kokeilla luonnoslehtiöitä ensin ja mielikuvaharjoituksia. Ajattele sateenkaaren värejä ja pehmeitä rajoja, kun siirryt omassa kuvassa väristä toiseen. Sitten myöhemmin viivat. Tai ihan mikä tuntuu hyvältä idealta sinusta kokeilla.

Vierailija
19/56 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaamaan oppii maalaamalla. Se on kylmä totuus. Pitää tehdä paljon. Sillä tavalla kehittyy. Taidon voi mitata lähes suoraan tekemiseen käytetyistä työtunneista. Kuvataide on 90 % työtä ja 10 % lahjakkuutta. Ihan samalla tavalla kuin moni muukin asia.

Tärkeintä ei ole se mitä teet. Tärkeintä on, että teet!

Vierailija
20/56 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä työ revitte motivaatiota ja inspistä alottaa tekemään? Mä en saa itteeni aloittamaan, se on ongelmani.

Mä katselen instasta kuvia

ABSTRACT tai ABORIGINAL ART jne ja sitten tallennan ja tutkin,koetan saada omaperäistä ja joo,kuten joku jo sanoi akryyleiiä niin voi peitellä jäljet jos...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän