Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortin vastustaja uskovainen, vastaa kysymyksiin

Vierailija
25.09.2014 |

1. Uskotko, että sikiöllä on sielu?

2. Tuleeko sielut jostain sielu varastosta vai luoko Jumala ne hedelmöittymisen hetkellä?

3. Palaako abortuiden sikiön sielu sieluvarastoon vai joutuuko helvettiin vai pääseekö taivaaseen?

4. Mikäli taivaaseen, niin miksi vastustat aborttia?

5. Mikäli helvettiin, niin voiko helvettiin joutumisen jotenkin estää, esim. kastamalla sikiön?

6. Mikäli sieluvarastoon, niin miksi vastustat aborttia?

7. Mikäli vastustat aborttia sen takia, että se on tappamista, niin kieltäydytkö kaikesta muustakin tappamisesta? Oletko kasvisyöjä? Tiedätkö aiheutatko välillisesti kuolemia esim. kehitysmaissa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa eritellä, joten lyhyesti ja ytimekkäästi. Jokaisella on sielu ja abortoidut lapset pääsevät Jumalan luokse. He eivät ole voineet valita elämässä iankaikkista kohtaloaan. Uskon, että Jumala on oikeudenmukainen. 

Sitten, en ole kasvissyöjä. Jumalahan antoi meille eläimet käyttöä varten, mutta tietysti he ovat Jumalan luomistyön tulosta ja eläimiä tulee kunnioittaa, mutta Raamatussa selkeästi kerrotaan, että eläimet on meitä ihmisiä varten, joten en pidä ihmisen tappamista ja eläimen tappamista verrattavissa olevina asioina.

Meidän tulee ehdottomasti auttaa köyhissä ja kurjissa oloissa olevia. Se on Jumalan tahdon mukaista. Mutta mun mielestä sun logiikka ontuu tuossa "välillisessä tappamisessa". Tappaminen on tietoinen teko. Elämän riistäminen toiselta. Ei tietääkseni kukaan oikeusvaltiossa ole joutunut tuomituksi minkään välillisen tappamisen vuoksi.

Vierailija
2/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi vastustan aborttia, että meillä ihmisillä ei ole siihen oikeutta.

Me emme voi päättää minkä tarkoituksen Jumala on jonkun elämälle asettanut. 

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kyllä, tietenkin.

2. Tuleeko sielut jostain sielu varastosta vai luoko Jumala ne hedelmöittymisen hetkellä?

- En tiedä sitä varmaksi, mutta uskon että sielu tulee hedelmöityshetkellä.

3. Palaako abortuiden sikiön sielu sieluvarastoon vai joutuuko helvettiin vai pääseekö taivaaseen?

- Menee taivaaseen.

- Jumala antaa ihmiselle hengen ja hänen kuuluu se myös aikanaan ottaa. Ei siis ihmisen.

5. Mikäli helvettiin, niin voiko helvettiin joutumisen jotenkin estää, esim. kastamalla sikiön?

- Ei joudu helvettiin. Lapsikaste tai hätäkaste on sikäli turha.

- Ks. vastaus nro 4.

7. Mikäli vastustat aborttia sen takia, että se on tappamista, niin kieltäydytkö kaikesta muustakin tappamisesta? Oletko kasvisyöjä? Tiedätkö aiheutatko välillisesti kuolemia esim. kehitysmaissa?

- En hyväksy minkäänlaista ihmisen tappamista, mistään syystä. En ole kasvissyöjä eikä kristinusko kiellä tiettävästi eläinten tappamista ruoaksi. Kuinka voisin tietää, aiheutanko välillisesti kuolemia kehitysmaissa? En minä ainakaan itse niitä kehitysmaan ihmisiä syö.

Vierailija
4/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:32"]

2

[/quote]

Mutta eikö sama päde lääketieteeseen yleisemminkin tai siis hoidot pitkittävät ihmisen elämää vaikka Jumalan suunnitelma saattoi olla, että se ihminen saa syövän ja kuolee.

Vierailija
5/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:32"]

2

[/quote]

Mutta eikö sama päde lääketieteeseen yleisemminkin tai siis hoidot pitkittävät ihmisen elämää vaikka Jumalan suunnitelma saattoi olla, että se ihminen saa syövän ja kuolee.

[/quote]

Itse uskon, että lääketiede on Jumalan lahja meille, mutta kaikesta hyvästä mitä saamme ihmisillä on taipumusta tehdä pahaa. Vrt seksi., joka on oikealla tavalla käytettynä hyvää, mutta väärällä tavalla sillä on paljon negatiivisia seurauksia. Ei ole mitään syytä kieltää seksi kaikilta, mutta voi kuinka monella ihmisellä on paljon paljon paljon haavoja elämässään vahingollinen seksin vuoksi. Täällä palstallakin niitä käydään läpi aika ajoin.

Eli meille on annettu lahjoja, joita tulee käyttää vastuullisesti. Ja raamit kaikelle käytölle tulee Raamatusta. Siksi syöpähoidot on ok. Mun mielestä on ok olla ottamatta vastaan hoitoja. Kyllähän sen syöpäpotilaan kohtalo joka tapauksessa on viime kädessä Jumalan armoilla.

Vierailija
6/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:35"]

- En hyväksy minkäänlaista ihmisen tappamista, mistään syystä. En ole kasvissyöjä eikä kristinusko kiellä tiettävästi eläinten tappamista ruoaksi. Kuinka voisin tietää, aiheutanko välillisesti kuolemia kehitysmaissa? En minä ainakaan itse niitä kehitysmaan ihmisiä syö.

[/quote]

Mutta saatat tukea aseteollisuutta. Mielestäni tämä on täysin verrattavissa siihen, että uskovaiset vastustavat aborttia poliittisista syistä. Tai siis ymmärtäisin jos uskovaiset eivät itse haluaisi tehdä aborttia mutta miksi he kieltävät sen muilta? Kuitenkin, he saattavat poliittisesti tukea toimintaa joka johtaa ihmisten tappamiseen.

Vierailija
7/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:54"]

[/quote]

Mutta saatat tukea aseteollisuutta. Mielestäni tämä on täysin verrattavissa siihen, että uskovaiset vastustavat aborttia poliittisista syistä. Tai siis ymmärtäisin jos uskovaiset eivät itse haluaisi tehdä aborttia mutta miksi he kieltävät sen muilta? Kuitenkin, he saattavat poliittisesti tukea toimintaa joka johtaa ihmisten tappamiseen.

[/quote]

Saatat tukea? Saatan tukea jossain muotoa aborttejakin, jos lahjoitan sairaalalle, enkä tiedä miten varat tismalleen käytetään.Kyllä siinä vaan on vissi ero mitä ihminen tietoisesti tekee. 

En muuten ole tuo jolta kysyit asiaa. 

Vierailija
8/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: Kaikki me tehdään asioita "poliittisesti" niin kauan kun meillä on joku mielipide asiasta. Minä en kaduilla hypi kyettiin kanssa enkä lukitse itseäni sairaalan ovelle ettei kukaan pääsisi tekemään aborttia. Mutta pidän itselläni saman mielipiteen vapauden kuin muillakin tässä asiassa on. Ei kaikki abortin puolustajat ole tehneet aborttia, mutta eivät he joudu siitä selitysvelvolliseksi että miksi olet tätä mieltä kun asia ei edes sinua koske... Ja mitäs kaikkea muuta sä puolustaa tai jätät puolustamatta ja millä perustein.

Vierailija
9/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:54"]

[/quote]

[/quote]

Saatat tukea? Saatan tukea jossain muotoa aborttejakin, jos lahjoitan sairaalalle, enkä tiedä miten varat tismalleen käytetään.Kyllä siinä vaan on vissi ero mitä ihminen tietoisesti tekee. 

En muuten ole tuo jolta kysyit asiaa. 

[/quote]

Poissa silmistä, poissa mielestä?

Fakta nyt on se, etteivät uskovaiset osallistu rauhamarsseille ollenkaan samalla innolla kuin vastustavat aborttia.

Vierailija
10/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo riistokysymys on ihan kiinnostava, vaikka ei suoraan liitykään aborttiin.

Enemmän kuitenkin kiinnostaa, onko näiden abortinvastustajien mielestä armeija kokonaisuudessaan samalla tavalla tuomittava ilmiö kuin abortti. Tähänastisessa elämässäni on vaikuttanut siltä, että ihmisillä, joilla on siihen tapaan voimakkaan kristilliset arvot, että he tuomitsevat abortin kokonaan, on myös sellaiset "koti, uskonto, isänmaa" -tyyppiset arvot, joiden puitteissa armeija on hieno juttu ja sotaveteraanit sankareita. Mikä on tietysti hyvin hämmentävää.

(Tuo "sillä tavalla" tulee siis siitä, että olen tavannut ihmisiä, joilla on vahvat kristilliset arvot ja vankkumaton usko jumalaan, mutta joiden mielestä abortti ei ole väärin.)

Eli, kysymys 8: Mitä ajattelet armeijasta ja sodassa tappamisesta?

Vierailija
11/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 00:09"]

Lisäys: Kaikki me tehdään asioita "poliittisesti" niin kauan kun meillä on joku mielipide asiasta. Minä en kaduilla hypi kyettiin kanssa enkä lukitse itseäni sairaalan ovelle ettei kukaan pääsisi tekemään aborttia. Mutta pidän itselläni saman mielipiteen vapauden kuin muillakin tässä asiassa on. Ei kaikki abortin puolustajat ole tehneet aborttia, mutta eivät he joudu siitä selitysvelvolliseksi että miksi olet tätä mieltä kun asia ei edes sinua koske... Ja mitäs kaikkea muuta sä puolustaa tai jätät puolustamatta ja millä perustein.

[/quote]

Vaikka sinulla on valta, sinun ei ole pakko käyttää sitä.

Vierailija
12/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 Kyllä sä olet nyt aika kohtuuton. Tiedätkö itse joka sentin minkä pulitat jonnekin minne se menee? Tiedätkö jokaisen teon tapahtumaketju mitä kaikkea voit sinäkin saada aikaan jos tarpeeksi pitkälle mennään? Missä sun mielestä vastuun rajat menee vai voiko niitä venyttää loputtomiin. 

Mä en osaa ottaa marssilukuihin kantaa kun en ole asiaa tutkinut, oletko sinä? mutta itse olenkin sitä mieltä, että jokaisella on se oma vastuu, josta lähteä liikkeelle. Itsestä. Ei siitä mitä muut tekee tai jättää tekemättä.  siinä samalla meillä on mielipidevapaus.

Ja kyllä se elämä on niin tärkeä, että jokainen pelastettu on yhtä tärkeä. Tätä on vaikea ymmärtää, jos ei halua nähdä syntymätöntö lasta samanarvoisia ihmisenä kuin me kaikki muutkin.

Vierailija
13/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 00:09"]

[/quote]

Häh? Olipa outo kommentti. Tämä on vauva.fi, ei kukaan täällä ole velvollinen tekemään mitään selkoa mistään, vaan keskusteluihin osallistuminen perustuu vapaaehtoisuuteen. Mut jos jossakin sanaisen arkkunsa avaa,

Jos taas puhutaan yleisemmällä tasolla, abortinvastustajat ovat kyllä moraalisessa mielessä tilivelvollisia mielipiteistään, jos he toimivat poliittisesti sen puolesta esimerkiksi allekirjoittamalla kansalaisaloitteita, perustamalla liikkeitä/yhdistyksiä, osoittamalla mieltään tai äänestämällä sen puolesta.  Abortinpuolustajien ja abortinvastustajien kannoilla on nimittäin se vissi ero, että ensimmäisten poliittisen toiminnan tavoite ei ole rajoittaa jälkimmäisen ryhmän oikeuksia. Oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa toisten ihmisten oikeuksien rajaaminen vaatisi kyllä asialliset perustelut. Toki käytännössähän tämä on vapaa maa, täällä saa rauhassa vaikka äänestää Aku Ankkaa ja vaatia torstaista pakollista maksalaatikkopäivää jokaiselle kansalaiselle ilman, että olisi muodollisesti tilivelvollinen kenellekään.

Ja aborttioikeuskysymys kyllä koskee henkilökohtaisesti ihan jokaista hedelmällistä ihmistä tässä maassa, välillisesti niitä kaikkia muitakin.

Vierailija
14/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 00:24"]

10 Kyllä sä olet nyt aika kohtuuton. Tiedätkö itse joka sentin minkä pulitat jonnekin minne se menee? Tiedätkö jokaisen teon tapahtumaketju mitä kaikkea voit sinäkin saada aikaan jos tarpeeksi pitkälle mennään? Missä sun mielestä vastuun rajat menee vai voiko niitä venyttää loputtomiin. 

Mä en osaa ottaa marssilukuihin kantaa kun en ole asiaa tutkinut, oletko sinä? mutta itse olenkin sitä mieltä, että jokaisella on se oma vastuu, josta lähteä liikkeelle. Itsestä. Ei siitä mitä muut tekee tai jättää tekemättä.  siinä samalla meillä on mielipidevapaus.

Ja kyllä se elämä on niin tärkeä, että jokainen pelastettu on yhtä tärkeä. Tätä on vaikea ymmärtää, jos ei halua nähdä syntymätöntö lasta samanarvoisia ihmisenä kuin me kaikki muutkin.

[/quote]

Eli sinä siis ehkä tuet sotateollisuutta ja ihmisten tappamista koska se olisi sinulle liian hankalaa ja vaivalloista ottaa selvää asioista mutta samalla yrität estää naisia tekemästä aborttia eikä sinua kiinnosta tippaakaan miten hankalaa tai vaivalloista se naisille on synnyttää ei-toivottuja lapsia. Ja miksi sinua kiinnostaisi? Eihän se sinun napaasi kaivele. Kun sinulta vaaditaan jotain, sinä mariset, että "liian hankalaa". Kun muut narisevat, että liian hankalaa, niin sinä vastaat, että "joo, joo mutta kun minä saan päättää eikä minun tarvitse huomioida teidän marinoitanne".

Tiedätkö, sinä olet oikein malliesimerkki auktoriteettiuskovaisesta ihmisestä. 

Vierailija
15/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa ei ole olemassa.

Tajutkaa jo!

Vierailija
16/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 00:24"]

[/quote]

Mustakin 10 ampuu nyt turhan isolla tykillä, mutta samalla tossa on ihan mielenkiintoinen pointti.

Jokainen normaalijärjellä varustettu suomalainen varmasti tietää esimerkiksi israelislaisten tuottteiden tai vaateteollisuuden tuotanto-olosuhteista sen verran, että tietää "made in bangladesh" -vaatteen ostaessaan tukevansa varmasti ihmisten epäeettistä kohtelua. Toistamalla tämän tuen tarpeeksi monta kertaa osallistuu jo aika suurella todennäköisyydellä ihmishengen viemiseen. Tuki ei toki ole suoraa ja selkeää, mutta ei missään nimessä mitään "loputon tapahtumaketju" -tyypistä vastuun spekulatiivista haeskelua. Toki on myös niitä tuotteita ja asioita, joiden tuotantoketjun eettisyyttä on vaikea selvittää ja joiden kohdalla tuo kritiikkisi siten päteekin, mutta kulutamme lähes joka päivä myös valtavan määrän tuotteita, joiden alkuperä on kiistattoman ja ilmeisen epäeettinen.

Etenkin jos tämän parittaa tuo oman "jokaisen vastuu" -ajatuksesi kanssa, ei enää edes voi piiloutua sen taakse, että pelkästään muuttamalla omaa toimintaansa ei voi lopettaa ihmisten rääkkäämistä ja tappamista, koska oma kulutuskäyttäytyminen on vain pisara meressä.

Tällä ei musta ole enää ihan hirveästi tekemistä abortin kanssa, mutta kristinuskon perusarvojen kanssa ylipäätään kyllä. Lähinnä näen yhteyden siinä, että sellaisia ihmisryhmiä, jotka aktivoituvat uskonsa nojalla spesifistä esimerkiksi homoutta tai aborttia vastaan, mutta jättävät isommat, omaan elämäänsäkin nivoutuvat kristilliset kysymykset kokonaan käsittelemättä, voi kyllä musta hyvällä syyllä syyttää tekopyhyydestä ja hurskastelusta.

Tuo viimeinen lause taas oli sulta ihan turha ja tarpeeton, tiedät varmasti itsekin ihan hyvin, että aborttikyvymyksessa se kiista ei ole siinä, onko syntymätön lapsi ihmisenä yhtä arvokas kuin muuta, vaan siinä, onko alkio tai sikiö mikään ihminen ylipäätään.

Vierailija
17/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Uskotko, että sikiöllä on sielu? - uskon. alkiolla en usko olevan sielua.

2. Tuleeko sielut jostain sielu varastosta vai luoko Jumala ne hedelmöittymisen hetkellä? - Jumala luo, en tiedä millä hetkellä.

3. Palaako abortuiden sikiön sielu sieluvarastoon vai joutuuko helvettiin vai pääseekö taivaaseen? -Pääsee taivaaseen, kuten kaikki muutkin viattomat lapset. 

4. Mikäli taivaaseen, niin miksi vastustat aborttia? - Koksa vastustan murhaa, ihmisellä ei ole mielestäni oikeutta päättää toisen ihmisen elämästä.

5. Mikäli helvettiin, niin voiko helvettiin joutumisen jotenkin estää, esim. kastamalla sikiön? - -

6. Mikäli sieluvarastoon, niin miksi vastustat aborttia? - -

- En kieltäydy. Hyväksyn tappamisen itsepuolustuksena, joksi lasken myös abortit jotka tehdään koska ovat äidille todistettavasti hengelle vaarallisia. Ja alkion abortointi on mielestäni ok.
 Ainoa mitä vastustan on toisten ihmisten tappaminen, eutanasia ja eläinten tappaminen huvin vuoksi, eikä ruuan tarpeeseen. Kasvissyöjä olin kerran teininä vuoden, keliakikkona koin sen kuitenkin liian raskaaksi, eli en ole enää.

Vierailija
18/18 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kyllä, tietysti.

- Jumalan luomaa kaikki.

- Taivaaseen

- Siitä olen onnellinen, että abortoidut lapset pääsevät suoraan taivaaseen, mutta mielestäni kellään ihmisellä ei ole oikeutta päättää, että kuka täällä saa elää ja kuka tänne saa syntyä.

- Ei abortoidut lapset joudu helvettiin.

--

7. Mikäli vastustat aborttia sen takia, että se on tappamista, niin kieltäydytkö kaikesta muustakin tappamisesta? Oletko kasvisyöjä? Tiedätkö aiheutatko välillisesti kuolemia esim. kehitysmaissa

- En ole kasvissyöjä, raamatussakin sanotaan, että eläinten syöminen ei ole pahasta.  Vastustan kaikkea tappamista "Miksi tapamme ihmisiä, jotka tappavat ihmisiä, näyttääksemme heille, että ihmisten tappaminen on väärin?" Ostan eettisesti tuotettuja vaatteita (en käy ikinä H&M ja muissa riistoketjuliikkeissä) Ostan reilunkaupan tuotteita ja eettisesti tuotettuja käyttötavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme