Ens kuussa jää noin 750 euroa säästöön, paljonko sulla?
Kommentit (51)
Pyrin siihen, että joka kuukausi jää säästöön 1000 €. Joskus voi jäädä vähän vajaaksi, kuten nyt varmasti joulukuussa kun veroa palkasta tulee menemään 60 % (tuloraja ylitetty)
2000. Tonni menee matkarahastoon ja toinen "pahan päivän varalle".
Yleensä jää 1200-1500 mutta nyt tulee vähän lisiä maksuun.
Viitisen hunttia miinusta, poikkeuksellinen kulujen kasvu kestänee useamman kuukauden.
Aika lailla sama. Tosin nettona tulee vaan ne. 850e plus lapsilisät. Mutta ei ole paljoa menojakaan.
Toivottavasti 250€, epäilen että ei sitäkään koska ostin opiskelevalle pojalleni sohvan sattuneista syistä jouduin maksamaan sen luottokortilla ja se tulee maksuun ensi kuussa 1000€, lisäksi tulee maksuun vakuutukset 270€.
Eli jos onnistun tuon 250€, joka on perussäästöni, säästämään olen todella tyytyväinen, varsinkin kun se on 10% perusbruttopalkastani.
Kerrotko ap mikä on oma bruttopalkkasi?
En säästä, tuhlataan lapsien kanssa loppukuusta kaikki ylijääneet johonkin kivaan, viimeksi lähdettiin Vaasalandiaan viikonlopuksi.
nyt olis suunnitteilla laivamatka tukholmaan:)
Itseltä jää joka kuukausi 3000e/kk.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:28"]En säästä, tuhlataan lapsien kanssa loppukuusta kaikki ylijääneet johonkin kivaan, viimeksi lähdettiin Vaasalandiaan viikonlopuksi.
nyt olis suunnitteilla laivamatka tukholmaan:)
[/quote]
Vittu sä oot tampio.
Saan ensimmäisen tilin ensikuun lopussa kuuteen vuoteen, joten ei jää kyllä mitään säästöön, sen verran on velkaannuttu sinä aikana kun minä en ole ollut töissä. Minä olen tyytyväinen jo siihen että ei velkannuttaisi enää lisää.
Laitan joka kuukausi 200 euroa rahastoon ja siirrän toiset 200€ eri tilille. Eli nämä jää ainakin, enkä yleensäkään tuhlaa kaikkia rahojani ennen uutta palkkapäivää, että varmaan enemmänkin.
Itse laitan säästöön koko tilin (netto 3215) koska mies lupasi avioituessamme elättää minut. En pistä hanttiin, säästäväisyys on iloni.
Jääkö ap:llä sittenkin tuo 750 euroa säästöön, jos ensi kuussa hajoaa pesukone, auton kytkin ja sitten vielä loppukuusta joutuu viideksi päiväksi sairaalaan, kun peräpukama ratkeaa? Eiköhän nuo säästöt kannattaisi katsoa kuukauden viimeisenä päivänä, vasta silloin säästö on toteutunut.
Suhteellisen hyvät palkat teillä näköjään. Saakos kysellä mitä teette työksenne ja paljonko tienaatte kuukaudessa?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:28"]En säästä, tuhlataan lapsien kanssa loppukuusta kaikki ylijääneet johonkin kivaan, viimeksi lähdettiin Vaasalandiaan viikonlopuksi. nyt olis suunnitteilla laivamatka tukholmaan:) [/quote] Vittu sä oot tampio.
[/quote]
kiitos samoin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:28"]En säästä, tuhlataan lapsien kanssa loppukuusta kaikki ylijääneet johonkin kivaan, viimeksi lähdettiin Vaasalandiaan viikonlopuksi. nyt olis suunnitteilla laivamatka tukholmaan:) [/quote] Vittu sä oot tampio.
[/quote]
Miksi ihminen on vitun tampio jos tuhlaa rahansa itseensä ja lapsiin ? Mäkin teen niin.
Ei yhtään.