Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ollut HIV-testissä?

Vierailija
25.09.2014 |

Miksi olet/miksi et? Ainakaan kaikissa kaupungeissa hiviä ei automaattisesti testata ilman painavaa syytä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden alussa otettiin. Rutiinitoimenpide.

Vierailija
2/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hiv-testissä 90-luvulla, kun olin saanut tiedon klamydiasta. Silloin hiv-tartunta olisi ollut aivan kauhea asia. Ei minulla hiviä ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka raskauden alussa. Hieman huvitti...

Vierailija
4/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä. Ajattelin kuitenkin varoiksi mennä kun on kaikenlaista tullut vastaan..

Vierailija
5/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pidätin varkaan joka tässä tilanteessa alkoi potkimaan ja puremaan. Poliisit suosittelivat käymään testissä koska hän oli heidän "vanha tuttunsa" hiv positiivinen ja hänen sylkeään oli mennyt puremahaavaan. Onneksi kahden testin jälkeen tulos oli negatiivinen .

Vierailija
6/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa raskauden alussa ja ilmeisesti myös verenluovutuksen yhteydessä testataan. Mulla vain yksi ja ainoa seksikumppani eikä muita tarttumisriskejä, joten ihan rutiinitutkimuksina menneet (en siis ile itse nähnyt tarvetta selvittää).

Luultavasti jos olisi yksikin "irto"seksikerta takana ilman kumia niin panikoisin ja kävisin testauttamassa kaikki mahdolliset.

Vierailija
7/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden alussa

Vierailija
8/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jokaisen päättyneen suhteen jälkeen menen sp-tautitesteihin kolmen kuukauden kuluttua. Suhteessa on tietysti harrastettu seksiä ilman kondomia, joten muuta vaihtoehtoa ei ole, ennen kuin voi taas alkaa katsella uutta kumppania.

Vierailija
9/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 1990-luvulla ulkomailla asunut miesystäväni oli varma saaneensa tartunnan ja tartuttaneensa minuunkin. Olin ihan yhtä varma, että hän on luulotautinen. Ei minulla mitään ollut. Mutta silloin oli kova juttu käydä testeissä, minullekin joku tarjosi testauksen jälkeen tukea oletuksena, että olen hirmu järkyttynyt ja peloissani. En ollut.

Vierailija
10/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pysäyttävä tuo pidätysjuttu.

Kuinka kauan kestää testin tuloksen saaminen?

Vierailija
11/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Äidinmaidonluovuttaja olin, ja se kai tehdään kaikille, jotka luovuttavat. Siitä on aikaa. 

Vierailija
12/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitautien polilla testattiin kaikki. Suhteen päättymisen jälkeen kävin.

Vierailija
13/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -94 ja -96 on testattu eli raskauden aikaan (kuului rutiineihin Helsingissä).

Ja lisäksi olen luovuttanut verta useamman kerran elämässäni. Eikös siinä tutkita?

Vierailija
14/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa... Siitä on aikaa mutta ensimmäisessä testissä kävin heti ja tuloksen sai muistaakseni Suht pian. Kuitenkin puolen vuoden päästä piti käydä uudelleen. Onkohan siinä joku "itämisaika" tartunnasta? Sen muistan, että Se puoli vuotta tuntui tooooosi pitkälle. Samainen tyyppi oli uhkaillut toisessa kaupassa injektioruiskun kanssa....et Sellanen hörhö

Vierailija
15/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, koska pelkäsin olevani tartunnan kantaja. Ihan vain se tosiasia, että tartunta oli mahdollinen, sai olon epäileväksi asian suhteen. Testiin oli helppo päästä. Kerroin pelkääväni HIV-tartuntaa ja testi tehtiin. Muutakin tietenkin. Mitään ei ollut.

Vierailija
16/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk "itämisaika" ja noin viikko kestää tuloksissa.

Vierailija
17/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Itse halusin, koska epäilin mahdollista tartuntaa.

Vierailija
18/38 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käynyt ihan HIV-testissä, mutta lisäksi luovutan verta säännöllisesti, ja siinä yhteydessä tutkitaan joka kerta HIV samoin kuin kuppa ja hepatiitti. Et ainakin seuraavalla luovutuskerralla saisin tietää, kun en voisikaan luovuttaa.

Soitteleekohan ne sieltä muuten perään, jos jotain löytyy?

Vierailija
19/38 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari viikkoa sitten kun oli kulunut 3 kuukautta riskitilanteesta. Itseni säikäytti kun sain suojaamattomasta seksistä klamydian. Onneksi en saanut muuta ja elämä jatkuu. 

HIV-tukikeskuksessa saa pikatuloksen vartissa, joten suosittelen sitä mieluummin kuin viikon terkkaria. Heidän pikatesti on tarkka ja luotettava sekä sen voi antaa anonyyminä.

Vierailija
20/38 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:19"]

Kerran olen käynyt ihan HIV-testissä, mutta lisäksi luovutan verta säännöllisesti, ja siinä yhteydessä tutkitaan joka kerta HIV samoin kuin kuppa ja hepatiitti. Et ainakin seuraavalla luovutuskerralla saisin tietää, kun en voisikaan luovuttaa.

Soitteleekohan ne sieltä muuten perään, jos jotain löytyy?

[/quote]

Kyllä ne ottavat yhteyttä, jos jotain löytyy. Verenluovutuksen yhteydessä todettu positiivinen tulos varmistetaan uusintatestillä. 

Itse olen käynyt testissä joskus, mutta siitä on aikaa. Jos alan seurustella jossain vaiheessa, aion ehdottaa kumppanille että kävisimme testeissä yhdessä.