Kerro uskonnostasi/elämänkatsomuksestasi
Millaisia näkemyksiä teillä on? Kertokaa vapaasti.
Itse uskon luontoon, sen kiertokulkuun. Uskon myös siihen, että tässä maailmassa vaikuttaa jokin tietoinen suurempi voima, tai ikäänkuin ohjelma, josta emme tiedä paljoakaan, emmekä ehkä tule koskaan tietämäänkään. Uskon, että tahdon avulla voi ohjata tätä tuntematonta energiaa, joka vaikuttaa kaikkeen. Itse koitan kunnioittaa tätä voimaa. En seuraa mitään uskontoa, ja teen sen omalla tavallani. En tiedä, mikä kuolema oikeastaan on, mutta olen kokenut outoja asioita siihen liittyen. Voi olla, että me olemme osa tuota universaalia voimaa ja liitymme siihen jollain tavalla kuoltuamme. En voi olla varma. Tärkeintä on elää nyt itseä, luonto ja muita ihmisiä kunnioittaen, hyvää tahtoen. :)
Kommentit (17)
Olen aika samoilla linjoilla ap:n kanssa. Uskon siihen, että on olemassa universaalit määritelmät hyvyydelle ja pahuudelle (eli siis ne eivät ole mielipide asioita). Uskon siihen, että sielumme on heitetty tänne materiaaliseen maailmaan ja tietoisuutemme on kuin radiolähetys jostain korkeammasta todellisuudesta ja kehomme on se radio. Joskus voimme päästä parempaan yhteyteen sen korkeamman todellisuuden kanssa (kuolemanrajakokemukset, DMT).
Mutta en ole minkään uskonnollisen yhteisön jäsen enkä halua olla. Uskonnot on saatanasta. Vain keino hallita ja manipuloida ihmisiä. Miten totuuden etsiminen voisi olla huono asia? Silti melkein jokainen uskonnollinen yhteisö yrittää estää jäseniään etsimästä tietoa. Se ei ole mitään muuta kuin pahuutta.
Minä usko Jumalaan Isään kaikkivaltiaaseen.. jne
Uskon että syntinsä tunteva ja katuva saa uskoa kaiken anteeksi Jeesuksen Kristuksen tähden.
Uskon että pääsen kuoleman jälkeen Taivaaseen, koska Jeesuksen kautta olen puhdas.
Uskon että Jumalan silmissä jokainen ihminen on saman arvoinen.
Uskon että jokaisella ihmisellä on mahdollisuus saada synnit anteeksi ja päästä taivaaseen, jos he itse sitä haluavat.
Haluan elää uskoani todeksi ja kunniottaa elämässäni Jumalan tahtoa. Tärkeimpänä tahdon ilmauksena pidän kymmentä käskyä ja rakkauden kaksoiskäskyä (Rakasta Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
En usko Jumalaan. Mutta: "Uskon siihen, että on olemassa universaalit määritelmät hyvyydelle ja pahuudelle (eli siis ne eivät ole mielipide asioita).", kuten 3/4 kirjoitti. Ja uskon, että korkeampi mahti, jota ihmisen pitäisi kunnioittaa, on luonto kokonaisuudessaan.
Ajattelen, että ihminen on ihminen. Koen olevani itse oma jumalani, omatuntoni kertoo hyvän ja pahan. Koen ehkä niin, että se, jonka itse koen omaksi ajatuksekseni joku toinen voi tarvita sille jumalan nimen. Minulle ei ole kuoleman jälkeistä paikkaa muualla kuin jäljellejäävien muistoissa ja mielissä. Se, jääkö luistot hyviksi vai huonoiksi on tavallaan kuin taivas tai helvdtti. Mutta minä en sitä enää kuoltuani tiedä.
Ateisti olen. Olemme osa luontoa ja mikä on vastoin luontoa (tai "luonnonmukaisuutta"), on täten moraalitonta. Ihminen on vain pitkälle jalostunut, hyvin älykäs eläin.
Jumalaan en usko, koska mitään evidenssiä ei ole tarjolla Jumalan olemassaolosta. Mutta pyrin suhtautumaan neutraalisti toisin ajatteleviin ihmisiin. En ole ahdasmielinen mielestäni.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:25"]
Ateisti olen. Olemme osa luontoa ja mikä on vastoin luontoa (tai "luonnonmukaisuutta"), on täten moraalitonta. Ihminen on vain pitkälle jalostunut, hyvin älykäs eläin.
Jumalaan en usko, koska mitään evidenssiä ei ole tarjolla Jumalan olemassaolosta. Mutta pyrin suhtautumaan neutraalisti toisin ajatteleviin ihmisiin. En ole ahdasmielinen mielestäni.
[/quote]
Miten mikään voi olla vastoin luontoa? Miten määrittelet luonnon?
Uskon kohtaloon. Jokaisen elämän suuret käännekohdat on määrätty etukäteen, eikä niitä voi estää. Tarkkoja aikoja noille käännekohdille ei ole, mutta ne tapahtuvat. Kuolema on määrätty tarkalleen etukäteen, tapahtuipa se miten tahansa.
Kuoleman jälkeen ihminen(tai sielu) menee Saarelle ja hän voi opastaa vielä eläviä läheisiään, jos läheinen on valmis ottamaan opastuksen vastaan.
Muutakin on, mutta en osaa pukea sanoiksi.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:33"]
[/quote]
[/quote]
Esim. sademetsien tuhoaminen on luonnon tuhoamista, mikä on väärin. Evoluutio kuuluu luontoon, mitä tapahtuu jatkuvasti. Tämän kieltäminen on väärin, koska evoluutio on tieteellinen tosiasia ja on merkittävä osa luontoa. Tai homoseksuaalisuus on luonnotonta, vastoin luonnonmukaista käyttäytymistä, jota en voi täten hyväksyä.
Onhan näitä asioita, jotka ovat luonnottmia, ja pidän tälläisia asioita pääsääntöisesti vähintäänkin eettisesti kyseenalaisina.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:51"]
[/quote]
[/quote]
Esim. sademetsien tuhoaminen on luonnon tuhoamista, mikä on väärin. Evoluutio kuuluu luontoon, mitä tapahtuu jatkuvasti. Tämän kieltäminen on väärin, koska evoluutio on tieteellinen tosiasia ja on merkittävä osa luontoa. Tai homoseksuaalisuus on luonnotonta, vastoin luonnonmukaista käyttäytymistä, jota en voi täten hyväksyä.
Onhan näitä asioita, jotka ovat luonnottmia, ja pidän tälläisia asioita pääsääntöisesti vähintäänkin eettisesti kyseenalaisina.
[/quote]
Kai tiesit, että homoilu on eläinten keskuudessa hyvinkin yleistä? Ovatko nämä eläimet luonnottomia?
Sekin on mielenkiintoista, että sanot, että luonnoton on moraaliton kun yleensä ajatellaan juuri toisin päin; luonnossa ei ole moraalia vaan vain ihmisellä on moraali.
Uskon Jumalaan niinkuin Raamattu opettaa. Olen uudestisyntynyt kristitty.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 23:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kai tiesit, että homoilu on eläinten keskuudessa hyvinkin yleistä? Ovatko nämä eläimet luonnottomia?
Sekin on mielenkiintoista, että sanot, että luonnoton on moraaliton kun yleensä ajatellaan juuri toisin päin; luonnossa ei ole moraalia vaan vain ihmisellä on moraali.
[/quote]
Hyvin yleistä homoilu, ei kai nyt sentään. En ole tosin biologi, mutta olen kerännyt hyönteisiä, eikä näillä (valtavalla joukolla) ole tendenssiä homoiluun. Ihan mielenkiinnosta, mitkä eliölajit ovat homomaisia? Olen kyllä katsonut paljon luontodokumentteja, eikä ole jäänyt mieleen homoja, sillä tällaiset homolajit kuolisivat pian sukupuuttoon.
Itse asiassa, jos lähdetään moraalikysymyksiä purkamaan, niin ei ole olemassa mitään moraalista väitettä, joka olisi yleispätevä eli ei ihmiselläkään voi olla moraalisista tai vähemmän moraalista käyttäytymistä, vaan kaikki tapahtuu "hyvän ja pahan tuollapuollen". Kuitenkin väittäisin, että ihmiset ovat "moraalittomampia" kuin eläimet (ihminen on tosin vain jalostunut, älykäs eläin), koska vain nämä valehtelevat, joka on kyllä 666. Eläimet tietääkseni eivät juurikaan tietoisesti valehtele, vaan toimivat aistien pohjalta.
Kuten sanoin, en ole biologi, joten korjaa, jos olen väärässä.
Neale Donald walsch keskusteluja jumalan kanssa.= En usko vaan tiedän.
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals
10% pässeistä ei suostu parittelemaan uuhien kanssa mutta mielellään muiden pässien.
Neale Donald walsch keskusteluja jumalan kanssa.= En usko vaan tiedän
Kertokaa nyt joku muukin. :) Ateistitkin, kaikki mahdolliset.
ap