Rommirusinajäätelö: nam vai yäk?
Mun mielestä se on aina ollut ihan hirveetä. Silti sitä myydään vuodesta toiseen. Nyt alko kiinnostaa, kuinka moni sitä oikeesti ostaa. Teen kohtsillään kelpo kartoituksen lopaalilla tasolla, mutta alotan nyt tästä.
Muista, vain äänestämällä voit vaikuttaa!
ps äänestäjien kesken arvotaan huikeita palkintoja!
Kommentit (47)
Suosikki. Itsetehtynä varsinkin, aitoa rommia ja rusinaa, kondensoitua maitoa ja kermaa. Tuli hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa AP vaivaantuisi kertomaan, mihin tähän äänestykseen osallistuminen vaikuttaa?
Tähänastisten vastausten perusteella vaikuttaa siltä, että kaikki muut jäätelölaadut voi poistaa myynnistä ensikesänä!
Sehän vaikuttaa vaikka mihin vaikka millä tavalla! Kannattaa siis äänestää!!!
Mutta siis, I'll be damned! Oon selvää vähemmistöä. Voi taivahan talikynttilät, pöllämystyn.
No ei siinä mitään. Enemmistö voi näköjään olla väärässä, höhöhöö.
Okei. Oonkohän mä ollut turhan jyrkkä. Ehkä mä yritän vielä joskus. Edellisestä yrityksesta saattaa kyllä olla parisenkymmentä vuotta.
Ai niin ne palkinnot! Joo, ne löytyy siitä paikasta joka siinä sen vanhan talon vieressä, tiätsä kun on se risteys kun oli justiinsa remontissa. Ja kun lähellä on se punanen hökötys niin siitä. Meette vaan sisään ja kerrotte voittaneenne palkinnon. Onnea vielä kerran voittajille.
Ei siitä tarvi väkisin tykätä. 😀 Rommirusina on niitä jäätelömakuja mikä herättää intohimoja puolesta ja vastaan.
Tämä herättää kysymyksen siitä, sopisiko toi jäätelö jälkiruoaksi jos söisi ensin maksalaatikkoa ILMAN rusinoita? Nyt ollaan jännän äärellä, hmm........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, se on vähän sellainen boomerimaku
Anoppi rakastaa rommirusinaa ja saksanpähkinä-vaahterasiirappia. * oks *
Parhaita jäätelömakuja! Molempia voisi syödä lähes loputtomasti.
Nam, tosin kaupasta ostamani paketti oli aika miedon makuista.
Vierailija kirjoitti:
Ap - mikä on lopaali?
En oo ap, mut tarkoitettiinkohan tässä globaalia?
Puuttuu vastausvaihtoehto 'Ihan ok'. Mä oisin vastannut sen. Ei mikään superherkku, mutta jos vaikka tarjotaan, niin syön kyllä ihan ongelmitta/mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, se on vähän sellainen boomerimaku
Anoppi rakastaa rommirusinaa ja saksanpähkinä-vaahterasiirappia. * oks *
Parhaita jäätelömakuja! Molempia voisi syödä lähes loputtomasti.
Saksanpähkinä-vaahterasiirappi on ollut yksi mun suosikkimauista jo lapsena. 😋
T. N43
Jännää miten eri tavalla ihmiset maistavat asioita. Toiset tykkää cilantrosta (korianteri), joillakin se oikeasti maistuu suussa saippualta. Toisten mielestä karvasmanteli on makea, paremmin maistavat taas huomaavat siinä olevan tunkkaisenkarvaan sivumaun (huom heitä ei pysty myrkyttämään syanidilla, koska he huomaisivat sen).
Olenkin sitä mieltä, että tällaisista omituisista makuyhdistelmistä kuten rommirusinasta tykkäävillä ihmisillä puuttuu jokin makuaistin osa. Jos siis et tykkää, niin ole tyytyväinen makuaistiisi, sinulla siinä ei ole vajauksia. Antaa vajaamaistajien luulla, että oikeasti syövät jotain "hyvää".
Rommirusinajätski on kauheaa. Tykkään jäätelöstä, rusinoista sekä rommista, mutta nämä yhdistettynä on vahva ei. Vähän kuin suklaajäätelö. Jäätelö nam, suklaa nam, suklaajäätelö yök. Suklaahippujäätelö taas on oikein hyvää.
Nykyään monet jäätelöt ovat liian makeita mun makuun. Ennen söin mitä vain. Paitsi rommirusinaa ja mangomelonia.
No ensinnäkin rusinat? Ei sovi mihinkään.
Rommi? Ainoastaan hyvin harvoihin paukkuihin, eli ei jäätelöön.
Itseasiassa tässä välissä oli varmaan 20 vuotta, kun rommirusinaa ei löytynyt suomalaisista kaupoista. Onneksi valio toi takaisin. Vielä kun toisi version pikareissa myydystä piparminttujäätelöstä.
Tästä tulikin mieleen, että en ole pitkään aikaan ostanut, ihan parasta!
En ollutkaan aikaisemmin tutustunut tähän jäätelöön ja nyt ostin valion rommirusina jäätelöä, niin täytyy sanoa ettei mitään herkkua ole. Lisäksi en ole tottunut jäätelössä "sattumiin" ja tässähän on tosiaan kokonaisia rusinoita jäätelön joukossa. Saman valmistajat nougat jäätelö huomattavasti maukkaampaa.
En ole koskaan maistanut, enkä maista. Ihan vaan siksi ettei kuulosta lainkaan hyvältä.
Tuo on ihan parasta, harmi vaan kun ei kuulu ihan kaikkien kauppojen valikoimaan. Erityisesti näin pikkujouluaikaan tuo on hyvää piparien kanssa.
Ja rommirusinaa vieläkin parempaa oli/on se mövenpickin munaliköörijäätelö, mutta johonkin se katosi jo vissiin pari vuosikymmentä sitten.
Ei siitä tarvi väkisin tykätä. 😀 Rommirusina on niitä jäätelömakuja mikä herättää intohimoja puolesta ja vastaan.