kuinka usein lapsista yön vapaata?
Meillä hyvällä mahdollisuudella kerran vuodessa yksi yö. Rankkaa kun ei kukaan ole kiinnostunut viettää lapsien kanssa aikaa eikä sukulaisia oikein kiinnosta olla heidän elämässä. Lapsia 3
Kommentit (35)
Esikoinen lähes 5 vuotias, eli viimeksi olemme olleet yön kahdestaan 5 vuotta sitten. Eli ei turhan usein. Toisaalta ei se haittaa. Jos olisi ihana mummola johon voisi jättää lapsen 100% luottamuksella, sitten varmaan lapset kävisivät joskus yökylässä. Mutta olemme tienneet tilanteen jo ennen lasten hankkimista.
Meillä lapset vasta noin 1,5v ja 5kk. Esikoinen ollut kaksi kertaa yötä hoidossa lähisukulaisilla. Toinen oli synnytys. Kauhea ikävä oli molemmin puolin vaikka eihän siinä oltu oikeasti edes vuorokautta erossa. En koe tarvetta viedä hoitoon noita vielä, pakon edessä lähinnä ollaan viety. Eikä pienempi olekaan ollut vielä hoidossa ollenkaan. Katsotaan kun ikää tulee lisää. Hoitajia on kyllä tarvittaessa mutta eivät nyt intona ehdottele, eivätkä varmaan säännöllisesti ottaisi. Varmasti kun lapset kasvaa niin yökyläilyjä tulee serkuksille puolin ja toisin :)
Muutaman (3-5) kerran vuodessa niin, että ollaan oltu miehen kanssa kaksin. Nähtäväksi jää, miten käy, kun pian syntyvä vauvakin on yökyläikäinen. Ei taida koko kolmikkoa kerralla uskaltaa tai jaksaa ottaa kukaan isovanhemmista (enkä todellakaan ihmettele). Mies kyläilee satunnaisesti (1-2 krt vuodessa) sukulaistensa luona niin, että ottaa lapset mukaan ja minä jään kotiin, samoin toisinpäin eli minä lähden lasten kanssa ja mies jää kotiin.
Lapset 5, 3 ja kolmosen laskettu aika oli eilen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 20:56"]
[/quote]
Olla elämässä = toimia sinulle ilmaisena hoitopaikkana?
Maksa lapsenhoitajalle, saat juuri niin paljon vapaaöitä kuin haluat. Ok?
[/quote]
Mistä saa hoitajan yöksi? Ainakin mll:n sivuilla lukee, että hoitajalle pitää järjestää kyyti kotiin yöaikaan. Tulkitsin sen niin etteivät tee mitään yli yön keikkoja. Voin hyvin olla väärässä.
Rahalla tietysti saa hoitajan mutta yöaika on entistä kalliimpaa.
Ap:n kysymykseen vastaan, että 1,5 vuodessa yhden yön on lapsi ollut isänsä kanssa. Se olikin ainoa yö kun sain kunnolla nukkua. Että itse punnitsen, milloin on maksettava itsensä kipeäksi vain sen takia että saisi nukkua.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:40"]Ei koskaan, lapset 13v ja 11v.
[/quote]Tämä on minusta jo vähän erikoista. Eikö lapsetkaan halua mennä kavereille yöksi tai vaikka jollekin leirille?
Lapsi 3-v, joka perjantai yökylässä mummolassa. Käyvät alkuillasta anopin kanssa kerhossa, ja sen jälkeen anoppi mielellään ottaa yökylään. Kiva että heillä on yhteinen juttu, ja me miehen kanssa sitten saadaan viettää vaikka leffailtaa :)
useita kertoja vuodessa. Meillä isovanhemmat haluavat lapsia yökylään, kun heillä on sitten aikaa tehdä niitä "omia juttuja" lapsosten kanssa. Nämä hetket ovat lapsille tosi tärkeitä. Nyt viimeiset pari vuotta olleet duunissa tosi raskaita, joten lapsivapaa menee kyllä ihan nukkuessa... Mutta ottavat hoitoon, jos on jokin meno tms. Ja lapset kohta 10 ja 8.
Ei koskaan miehen kanssa kahdestaan olla lasten aikana oltu, lapset 15, 12 ja 9.
Viimeksi 4kk sitten oli miehen kanssa kolmen yön lapsivapaa. Lapsia on viisi. Pari kertaa vuodessa on tuollaisia yön tai parin viikonloppuvapaita. Lapsivapaita iltoja kahdestaan on useammin, 1-2kk:n välein.
Uskomatonta että jotku jaksaa kivistä jos puhutaan lasten yöksi viemistä jollekin, esim. Sukulaisille. Vanhemmatkin on vain ihmisiä, vaikka lapsia onkin. Ja tarvii sitä omaa aikaa vaikka lapsia onkin. Itellä on yksi 3 vuotias ja olen yh. Ja minulle ei ole mikään ongelma vaikka lapsi on isällään joka toinen vloppu. Jos on jotain menoa vloppuna illalla niin lapsi menee mummolaan yöksi. Tosin yleensä on kyllä kotona muuten paitsi joka toinen vloppu, siis isä vloppuna. Tykkään ja nautin olla lapseni kanssa, mutta jos ei olisi vapaata välillä nii en varmasti jaksaisi olla niin aktiivinen/ innokas lapsen kanssa. Uhmäikä tullut ja välillä melkoisen haastavaa, mutta pärjään kyllä. Itse en tuntematonta hoitajaa ottaisi edes päivällä lapselleni ja muutenkaan ei ole kun Päiväkodis hoidos työpäivän ajan. Jos on vapaata, myös lapseni on kotona.
Pari yötä viikossa olen miesystävän luona, lisäksi muutaman kerran vuodessa käyn muutaman päivän reissussa ilman lasta. Lapsi on 15v.
Yli 300 päivää vuodessa eikä mummot ja papat voi ottaa edes yhtä päivää kerran vuodessa. Vaikka oisi hääpäivä. Muitten sisareiden lapset kyllä kiinnostaa. Missä vika ? ;( sit kun asioista mainitaan ni suututaan ;( paha mieli