Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö remppa nostaa asunnon hintaa yhtä paljon kuin se maksoi?

Vierailija
26.08.2021 |

Olen aina luullut ettei sitä omiaan saa takaisin.

Aika nurinkurista sinänsä kyllä sillä rempan aikanahan joutuu varmaan asumaan muualla ja sekin maksaa.

Ongelma taitaa olla siinä että porukka makselee "liikaa" vanhoista asunnoista.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rempasta ja taidoista (ja myös sisustusmausta). Taitavimmat saavat nostettua hintaa yli rempan kulujen.

Vierailija
2/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti nosta riittävästi. Itse myytiin omakotitalo keväällä ja tiedettiin, että sisustus on vähän kulahtanut. Ei kuitenkaan lähdetty tekemään mitään remonttia, koska ajateltiin, ettei kuitenkaan osata tehdä sellaista, joka olisi ostajaehdokkaille juuri sopiva, tai sitten rahaa olisi pitänyt laittaa remonttin rutkasti jotta olisi saanut sellaisen wow-sisustuksen. Myytiin sitten siinä 15 vuotta vanhassa asussaan ja ei yhtään yllätytty, kun ostajat sanoivat tekevänsä remonttia ennen muuttoa. Saavatpa mieluisen sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalohuoneistoa ostaessani en tuijota asunnon uutta tapettia vaan koko asuinrakennuksen kuntoa.

Vierailija
4/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppoja on erilaisia. Jos remppaa bisnes mielessä, niin tottakai siinä tavoitellaan hyödyn olevan kustannusta isompi. Jos taas tehdään puhtaasti kotia, niin silloin ei ensisijaisesti tavoitella voittoa.

Vierailija
5/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, remppaako nostaakseen oman asumisen mukavuustasoa vuosiksi eteenpäin, vai remppaako juuri ennen myyntiä hinnan nostamiseksi. Jos jälkimmäinen, niin remppa kannattaa jättää tekemättä ellei hinnannousu ylitä remonttikustannuksia.

Vierailija
6/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä nosta hintaa, mutta nopeuttaa myyntiä. Nykyään halutaan ostaa asunto, jolle ei heti tarvitse tehdä mitään

Vierailija
7/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ajatellut, että asunto rempataan itselleen ja itse määrittää ne rajat. Ei jälleenmyyntiarvoa ajatellen. Tai ainakaan mä en ostaisi vasta pintaremontoitua asuntoa, koska siellä on kuitenkin asioita joista en tykkää. Siksi revin usein kaiken alas ja luon omat pinnat. En todellakaan ala maksamaan siitä, että joku laittaa itselle mieleiset pinnat ja myy sitten. En halua mitään Puustellia tai Ikeaa sisustamaan mun asuntoa. Kuitenkin odotan ihan peruskorjauksien olevan ajantasalla. Kuten käyttöveden putket, poistoveden putket, sähköt, ikkunat, katto ja omakotitaloissa välikatto, sokkeli.

Ihme kyllä jos joku menee remontoimaan myyntiä varten. En tosin ole Suomen asuntomarkkinoita seurannut ikinä kun en näe järjettömämpää investointia kuin ostaa Suomesta jotain tönöä tai osaketta.

Vierailija
8/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontti sanana kuvastaa mielestäni sitä, että yritetään ylläpitää nykyistä tasoa tai korjata virheitä. Ehkä invesntointi voisi olla jos laitetaan Carraran marmoria pintaan.

Vierailija
9/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintaremontti harvemmin nostaa arvoa, koska uusi omistaja todennäköisesti remontoi samantien uusiksi. Sen sijaan isommat remontit, esim. putkiremontti, voi nostaa asunnon hintaa, koska moni on vaan onnellinen ettei siihen tarvitse itse ryhtyä vuosiin.

Vierailija
10/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä nosta hintaa, mutta nopeuttaa myyntiä. Nykyään halutaan ostaa asunto, jolle ei heti tarvitse tehdä mitään

Joillekin saattaa kelvata se sinun tekemäsi remontin jälki, toisille se saattaa olla kauhistus. Hyvin kevyt ja neutraali (värit ja materiaalit) remppa voi tuoda rahansa takaisin, mutta varmaa ei ole kuin kuolema.

Vierailija
11/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä monet asuntoaan myyvät kuvittelevat. Joku aika sitten tuttavapari myi asuntoaan, johon se oli vähän aikaisemmin tehnyt parinkymmenen tonnin rempan. Olivat kovin pettyneitä, kun jo välittäjä totesi, että ei se remppa hintaa korota. Asunto meni kohtalaisen nopeasti kaupaksi, mutta hintaa piti kuitenkin laskea vielä aika paljon.

Olen itse sanonut, että kun alan myydä asuntoani, en tee siihen remppaa, mitä nyt teetän perusteellisen siivouksen. Tehkööt uudet omistajat sitten asunnostaan mieleisensä. Ei pienillä paikkakunnilla saa omiaan takaisin vanhaa asuntoa myydessään. Miksi siis tärväisin vielä rahojani remppaan ja tekisin siis suuremman tappion.

Vierailija
12/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadalaista versiota katsoessaan olen huomannut, että remppa on nostanut asunnon arvoa jopa kymppitonnin yli remonttikulujen. Olen kyllä kuullut, että ohjelmaan osallistuneet ovat saaneet hyvin bonusta, koskaan en ole nähnyt, että käy niin kuin suomalaisessa ohjelmassa.

Vierailija
13/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi oikeasti se voi edistää ostopäätöstä että on siisti mutta asunnon hintaa ei voi nostaa koska koko yhtiössä on yhteiset remontit hinnat ja neliöhinnat. Asunnon hinta sitten päälle remontti velka sitten omat kulut maksat itse.

Vierailija
14/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen flippaamani asunnon hinta on noussut reilusti yli remppakulujen. Eihän siinä muuten mitään järkeä olisi.

Vierailija
15/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten remontin tekee. Itse tein keittokomero remontin niin luultavasti saan hinnan myydessä reilustikkin. Sain kaikki kalusteet ja pinnoitteet hommattua verottomana ja työt 0€ . sähkö+putki tuli kuitilla.

Vierailija
16/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Jos vaikka haluan remontilla toteuttaa tosi persoonallisia oman maun mukaisia juttuja. Kirkkaan punaiset tapetit ja kultaiset ikkunanpielet voisi olla monen mielestä ihan karseen näköiset. Toisaalta se voi olla jonkun pitkäaikainen haave.

Vierailija
17/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ihmisillä on outo kuvitelma että jos on maksettu asunnosta esim. 300 000 ja tehty 10 vuoden aikana remppaa vaikka 30 000 eurolla niin asunnon arvo olisi nyt vähintään 330 000 koska "on kuitenkin rempattukin". Eivät yhtään käsitä, että sillä remppamisella lähinnä pidetään sitä arvoa yllä, että se asunto olisi jatkossakin sen 300 000e arvoinen. Ilman remppaa arvo olisi jopa laskenut.

Vierailija
18/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen flippaamani asunnon hinta on noussut reilusti yli remppakulujen. Eihän siinä muuten mitään järkeä olisi.

Yleensä myyntiin tehdessä remonttia tehdään todella kustannustehokkaasti. Ei mitään kalliita materiaaleja tai työläitä ratkaisuja. Sellainen remontti on varmasti kannattavaa.

Vierailija
19/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rempasta ja lähtötilanteesta. Jos sä teet muutoksia, parannuksia, ei tietenkään arvo nouse paljoa. Sit taas, jos sä korjaat mätää, toki arvo nousee. Ja jos sä remppaat 150000€ asuntoa, arvossa on enemmän nousuvaraa kuin 500000€ asunnossa.

Jos tämä aloitus nousee remppa vai muutto-ohjelmasta, niin on täysin selvää, että tuollaisen rempan jälkeen arvo ei nouse enemmän kuin rempan kustannukset olivat. Eihän se ole edes koko ohjelman idea. He olivat väärässä ohjelmassa, jos he kuvittelivat remppaavansa asunnon myyntiin eikä ollut edes ajatus jäädä siihen itse.

Vierailija
20/34 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanadalaista versiota katsoessaan olen huomannut, että remppa on nostanut asunnon arvoa jopa kymppitonnin yli remonttikulujen. Olen kyllä kuullut, että ohjelmaan osallistuneet ovat saaneet hyvin bonusta, koskaan en ole nähnyt, että käy niin kuin suomalaisessa ohjelmassa.

Joskus katsonut mutta arvonnousu ollut tyyliin. Pyyntihinta, siis ei mitään tekemistä myyntihinnalla.

Hinta on se mitä saat täppiä näppiin.

Nouseehan auton romullakin hinta äkkiä. Osta hintaan 300€ ja vie jobbarille vaihdossa niin saat helposti 1500€ vaihdossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä