Mukava kaveri, mutta lyö vyön alle
Mikä voi olla motiivina kun yleisesti mukava ja ystävällinen läheinen lyö aina tilaisuuden tullen henkisesti ns. vyön alle? Tilanne toistuu jatkuvasti. Usein silloin kun itse eniten kaipaisi empatiaa.
Kommentit (6)
Ehkä se ei ole hänen tarkoituksensa? Erilainen huumorintaju? Sarkasmi? Tulkintaerot?
Vai millä tavalla lyö vyön alle?
Ei osaa käsitellä negatiivisia tunteita ja asioita.
Jos on sun mielestä mukava kaveri. Mun mielestä kummallista.
Mukava kaveri ei lyö vyön alle. Miksi siis edes puhut mukavasta kaverista?
Voi olla eri elämänarvot tai narsisti, jotain muuta? Juoko alkoholia? Sinun tehtäväsi on ottaa etäisyyttä tai jopa katkaista välit, jos toinen on henkisesti väkivaltainen tai kommentoi ikävästi - ei hänellä ole empatiaa kaikille. Ei aidosti ystävällinen kaveri lyö vyön alle tai ole epäreilu. Jos jäät hengailemaan hänen seuraan, asia tapahtuu loputtomasti, paitsi sitten kun lähdet. Älä kiusaa itseäsi, löydät muualta jonkun, joka osaa henkisesti tukea. Älä kerro hänelle kaikkia asioitasi, se ei kannata. Osaat itsekin tukea itseäsi paremmin järkeilemällä ja hyväksymällä itsesi, kuin että otat hänen lyönnit vastaan. Tai soita jollekin läheiselle jos on, tai kriisipuhelin.
Esittää mukavaa ja ystävällistä, mutta ajattelee myös kriittisesti. Osaako itse esiintyä tilanteen hallitsijana, ja jos sinä putoat roolista, lyö henkisesti?