Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, itsehän olen 21-vuotias odottava äiti, joka asuu miehensä kanssa omistusasunnossa ja jolla itsellään se kumppanillaan vaikutuinen työpaikka ja säännolliset tulot ja kykenee elättämään ja huolehtimaan itse itsensä, SEKÄ perheensä.. Siihen lisään vielä, että etten koskaan ole edes opiskelijana ollenssani ollut riippuvainen pelkästään yhteiskunnan tuista, myöskään saati vanhempieni, vaan olen aina työskennellyt jossakin, mistä vain olen töitä saanut 16 ikävuodesta lähtien (muutin ensimmäiseen asuntooni 16-vuotiaana).

Mistä revit faktat sanelemaasi argumenttiin, jonka mukaan keskimääräisesti n. 20-vuotiaat elävät yhteiskunnan tuen varassa? Tunnen omassa lähipiirissäni useita hivenen päälle kaksikymppisiä pariskuntia joilla jo perhe ja ihan hienosti ovat itsensä ja perheensä huolehtineet ja elättäneet, mukaan lukien omat vanhempani aikanaan. Erittäin suppeakatseista yleistämistä ilman mitään luotettavaa lähdettä ja uskoakseni päätelmäsi perustavat ainoastaan omiin ennakkoluuloihisi ja tietämättömyyteesi. Saneleeko ikä tosiaan sopivuuden kasvattajaksi?

Vierailija
22/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, taas näitä juttuja sitten :D Ite ainakin oon rahani tienannu ilman sossussa käyntiä, äidiksi tulin jst 19v täytettyäni. Hyvin pyyhkii edelleen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerkesin täyttää juuri 20v. kun sain ekan lapseni. Sitten heitä tuli parissa vuodessa pari lisää. Nyt olen ikävuodesta 28v yrittänyt neljättä lasta eikä sitä kuulu eikä näy! Useampi km takana. Eli jos en olisi ikävuosina 20-25v. tehnyt lapsia niin ilman olisin jäänyt! Suvussani toki kulkee lapsettomuutta joten osasin jo silläkin vähän ennakoida asian, onneksi.

Joten kannustannuoret naiset teitä tekemään lapset nuorena, varsinkin jos on endometrioosia yms. suvussa! Älkää jääkö odottelemaan!

Ja mitä tulee omalle kohdalleni, olen nyt varannut sterilisaation ja toive suurperheestä on mennyttä. Ei tunnu hyvältä kun vauvakuume on kova. N32

Vierailija
24/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja viestini tosiaan osoitettu nro. 8:lle. T nro. 22

Vierailija
25/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans 19v raskaana, ikinä en ole mitään sossun tukia käyttänyt ja 16v asti omillaan asunut. Niin ja opintolainaakaan ei senttiäkään vaan töissä aina olen käynyt -samoin kihlattuni.
;)

Vierailija
26/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:18"]

Miksi pitäisi vähentää ja mitä se yhtään kenellekkään kuuluu, minkä ikäinen tekee vauvoja. 20 vuotias on jo aikuinen ja osaa päättää omasta elämästä ja tehdä omat päätökset.

[/quote]

Tähän mennessä joka ikinen tasan parikymppisena lapsensa saanut äiti on ollut pahainen kakara itse.. Ja mun otanta tähän on aika suuri.
[/quote]

Ja sulla on tilastotieteestä sen verran jotain käryä, että ymmärrät, mikä oikeasti on niin suuri otanta, että sen perusteella voi alkaa yleistää?

Vierailija
27/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 (eikö tätä ikinä saada korjattua...)

Vierailija
28/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin kun olin 23.Ihana ikä! Annoin lapselleni kaiken energian ja elämänilon! Jaksoin opiskella, tehdä töitä ja kasvatta lasta. Nyt olen 29 ja virta ei todellakaan riitä samalla tavalla toiselle lapselle...harmi kyllä. Lapset pitää tehdä juuri tuossa iässä.Jää vähän intoa lapsenlapsellekin!)

Vierailija
29/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis, morjens. ollaan jo ihmeteltykin, missä sä olet ollut. Suljetulla osastolla, kaiketi?

Vierailija
30/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no oon 20v enkä itse todellakaan olis kykenevä kantamaan vastuuta lapsesta vielä. Toki ymmärrän, että erilaisessa elämäntilanteessa oleva samanikäinen sitten taas voikin olla.

Vierailija
31/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan