Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies 29v miettii; tänään kaupassa

Vierailija
25.09.2014 |

Kun menin kauppaan, siellä oli pari ranskankielistä tyttöä, joista toisen kanssa uskon aiemmin jutelleeni koulussa. Satuttiin sitten karkkihyllylle samaan aikaan ja koska ei ollut ilmeisestikään mikään kiire, kokeilin sitten aloittaa keskustelua ranskaksi. Aluksi nainen ei oikein älynnyt mistä on kyse, ja sanoi englanniksi, että ei puhu suomea. Sitten selitin englanniksi, että en puhunut suomea ja sitten yritin kertoa ranskaksi missä olen hänen nähnyt ja josko hän muistaa sitä jne. Hän oli hiljaa ja sitten mietin nopeasti, pitäisikö minun vielä jatkaa jotenkin ja mielessä oli pari repliikkiä, mutta tytöt mutisivat lyhyesti keskenään jotain ja minäkin katselin taas muualle, koska tilanne ei vaikuttanut niin riemukkaalta. Mutta se oli ensimmäinen kerta, kun olin vähällä päästä käymään spontaania ranskankielistä keskustelua. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:52"]

Ei taida olla ranskankieli ihan hanskassa :D

[/quote]

Joo, ei ole miehellä ranskankieli hanskassa toisin kuin ranskanleipä ja ranskanpastillit. t. suomenkansalainen

Vierailija
22/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:28"]

Saattoiko olla, että hän oli hiljaa, koska ei ymmärtänyt että puhut ranskaa, eikä saanut selvää? Kerran puhuin tanskaa tanskalaisille, ja he luulivat minun puhuvan ruotsia...

[/quote]Kaikki on tietysti mahdollista. En tiedä tuleeko mahdollisuutta ottaa selvää tai kiinnostaako minua ihan niin paljon. Aiemmassa viestissä kuitenkin mainitsin, että näytti kuin ymmärtäisi. 

-Mies 29v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitas linkki siihen nettitestiin?

Vierailija
24/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainut, kuka hymyilee itsekseen näille Mies29v:n aloituksille? :D

Vierailija
25/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoiko olla, että hän oli hiljaa, koska ei ymmärtänyt että puhut ranskaa, eikä saanut selvää? Kerran puhuin tanskaa tanskalaisille, ja he luulivat minun puhuvan ruotsia...

[/quote]

On aika lailla eroa siinä luuleeko tanskaa ruotsiksi, kuin ranskaa suomeksi. Ja tuskin edes Mies29 (jota tosin pidän keksittynä hahmona) olisi niin surkea ranskan puhuja, ettei siitä erottaisi yhtään sanaa, joka paljastaisi mistä kielestä on kyse.

Vierailija
26/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:44"]

[/quote]

On aika lailla eroa siinä luuleeko tanskaa ruotsiksi, kuin ranskaa suomeksi. Ja tuskin edes Mies29 (jota tosin pidän keksittynä hahmona) olisi niin surkea ranskan puhuja, ettei siitä erottaisi yhtään sanaa, joka paljastaisi mistä kielestä on kyse.

[/quote] Millä perusteella Mies29 on keksitty hahmo? :P

Vierailija
27/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:28"]

[/quote]

[/quote]

Totta. Miksi muuten pidät häntä keksittynä hahmona?

Vierailija
28/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:43"]

Kun menin kauppaan, siellä oli pari ranskankielistä tyttöä, joista toisen kanssa uskon aiemmin jutelleeni koulussa. Satuttiin sitten karkkihyllylle samaan aikaan ja koska ei ollut ilmeisestikään mikään kiire, kokeilin sitten aloittaa keskustelua ranskaksi. Aluksi nainen ei oikein älynnyt mistä on kyse, ja sanoi englanniksi, että ei puhu suomea. Sitten selitin englanniksi, että en puhunut suomea ja sitten yritin kertoa ranskaksi missä olen hänen nähnyt ja josko hän muistaa sitä jne. Hän oli hiljaa ja sitten mietin nopeasti, pitäisikö minun vielä jatkaa jotenkin ja mielessä oli pari repliikkiä, mutta tytöt mutisivat lyhyesti keskenään jotain ja minäkin katselin taas muualle, koska tilanne ei vaikuttanut niin riemukkaalta. Mutta se oli ensimmäinen kerta, kun olin vähällä päästä käymään spontaania ranskankielistä keskustelua. 

[/quote]

Mies29:n elämästä voisi tehdä sellaisen mrbean-tyyppisen tv-sarjan. Se olisi "hilarious"

Vierailija
29/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:59"]

Olipa mielenkiintoinen aloitus, että melkein pääsit keskustelemaan vieraalle kaupassa. Only in finland. 

[/quote]

Kuolen nauruun! :D:D

Vierailija
30/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mies29 hymyilyttää myös, silleen hyvällä tavalla. Minäkin epäilen, että tuo on keksitty hahmo, mutta ei se oikeastaan haittaa..=)

Jotenkin tuo kerronta ja nuo tilanteeseen joskus sopimattomat adjektiivit tekevät mies29:stä lutusen ja jotenkin niin herttaisen..Joku päivä sitten laitoinkin erääseen ketjuun että tuo hahmo muistuttaa paljon Forrest Gumpia.

Joka tapauksessa luen aina nämä alotukset.

Vierailija
31/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään muuta, joka ei tajua yhtään mitä tossa viestissä sanotaan, vaikka luki sen monta kertaa?

Vierailija
32/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että Mies 29v aloittaa nuo keskustelut vääränlaisten tyyppien kanssa, jotka eivät ole kovinkaan helposti lähestyttäviä. Joka tilanteessa, kun Mies 29v tekee lähestymisyrityksen, nainen on nyrpeä jo valmiiksi, ei vastaa kysymyksiin, katsoo oudosti... jne. Vai ovatko keskusteluyritykset niin jäätäviä, että siinä viilenee herttaisinkin nainen?

Vierailija
33/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mies 29v-stä muistuttaa Elliot "Supreme Gentleman" Rodgeria. Todellakin aivan jäätävän oloinen tyyppi!

Vierailija
34/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2

Vierailija
36/36 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma ettei se sun opiskelema kieli ollutkaan tanskaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi