Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin ottaa rokotteen, mutta en kehtaa enää vaihtaa mielipidettä

Vierailija
26.08.2021 |

Ja tämä ei ole provo, vaikka siltä saattaa kuulostaa. En ole koronavastainen enkä jaa somessa salaliittoteorioita, mutta olen päättänyt aiemmin vakaasti olla ottamatta rokotetta. Nyt haluaisin kuitenkin ottaa sen, mutta pelkään että menetän välini muutaman hyvin tärkeän läheisen kanssa, joiden kanssa olen tekemisissä myös "pakosta".

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse kenellekään ääneen julistaa.

Vierailija
2/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne sun rokotteista tietää jos et avaudu? Senkus vaan menet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä kerro. Terveystiedot on henkilökohtaisia. Tai sitten sanot, että muutit mielesi. Kypsä aikuinen voi aivan hyvin harkita asioita uudestaan ja päätyä eri ratkaisuun kuin aiemmin, eikä se ole mitenkään noloa.

Vierailija
4/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan niin läheisiä etten pystyisi olemaan kertomatta ja tämä aiheuttaisi ideologisia yhteentörmäyksiä ja varmaan välien menetyksen. 

Vierailija
5/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kannattaa vain toivoa, ettei osu kohdalle se vaikein tautimuoto, jos satut sairastumaan.

Vierailija
6/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan niin läheisiä etten pystyisi olemaan kertomatta ja tämä aiheuttaisi ideologisia yhteentörmäyksiä ja varmaan välien menetyksen. 

Oma mies vai? Ilmotat sille että tulit järkeesi.

Vierailija
7/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteet. Nehän ovat elämän tärkein asia?

Vierailija
8/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos laittaisit terveytesi etusijalle. Jos läheisesi eivät hyväksy että haluat suojella itseäsi, niin on syytä kysyä sitä, että miksi he ovat läheisiäsi. Nyt on todella hyvä syy ajatella itseään ensin. Ja mielipiteen vaihtaminen on älykkyyden merkki. Kun tieto lisääntyy niin tiedekkin vaihtaa mielipidettään. 

Vierailija
9/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöljistä eroon pääsy ei liene maailman suurin onnettomuus.

Vierailija
10/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne ideologiat niin tärkeitä että haluat riskeerata hengityskoneeseen joutumisen? Voin kertoa että ei ollut kiva kokemus. Mielummin vaikka uhraisin ihmissuhteita kuin joutuisin sinne toisen kerran. 

Vierailija
11/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne ideologiat niin tärkeitä että haluat riskeerata hengityskoneeseen joutumisen? Voin kertoa että ei ollut kiva kokemus. Mielummin vaikka uhraisin ihmissuhteita kuin joutuisin sinne toisen kerran. 

Ei ideologiat, mutta läheiset suhteet kyllä. 

Vierailija
12/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla kivoja läheisiä. 

Vierailija
13/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta läheiset kyllä. Ja he ajattelevat omaksi ja minun parhaaksi rokottamattomuuden koronaa vastaan. Arvomaailmat menisivät ristiin. 

Vierailija
14/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä kerro. Terveystiedot on henkilökohtaisia. Tai sitten sanot, että muutit mielesi. Kypsä aikuinen voi aivan hyvin harkita asioita uudestaan ja päätyä eri ratkaisuun kuin aiemmin, eikä se ole mitenkään noloa.

Tämä.

Itsekin muutin mieltäni rokotteen suhteen. Tai en alkujaankaan ollut rokotevastainen mutta en kokenut omalla kohdalla sitä tarpeelliseksi (olen nuori perusterve ihminen joka ei paljoa liiku kodin ulkopuolella) ja olin siksi päättänyt etten turhaan ota rokotetta jota ei vielä ole ehditty tutkia pitkään. Kun alkoi tulla puhetta koronapasseista yms. niin tulin siihen lopputulokseen etten halua hankaloittaa arkeani ja menin ottamaan muuten melko turhaksi kokemani rokotteen.

En nyt sanoisi että itsellä tämä oli jonkun kypsän ajatusprosessin tulos mutta olen edellisen kanssa samaa mieltä siitä ettei mielipiteen muuttamisessa ole mitään noloa. Hyvä vain suhtautua kriittisesti omiin ajatuksiin eikä liikaa jämähtää. Hölmömpää se on jos väkisin pitää kiinni jostain vanhasta kannasta kun ei kehtaa sanoa sen muuttuneen kokemuksen/tiedon tms myötä.

Vierailija
15/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ideologiat, mutta läheiset suhteet kyllä. 

No sitten onnea vaan. Toivotaan että et joudu katumaan. Itse tekisin kyllä todellakin toisin, mutta en voi siirtää kokemustani sinulle. 

Vierailija
16/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta läheiset kyllä. Ja he ajattelevat omaksi ja minun parhaaksi rokottamattomuuden koronaa vastaan. Arvomaailmat menisivät ristiin. 

Ainakin minä päätän itse mikä on minulle hyväksi, ei läheiseni. He joko hyväksyvät ratkaisuni tai eivät, se ei ole minun ongelmani. En riskeeraa itseäni mihinkään suuntaan jonkun muun mielipiteiden takia. 

Vierailija
17/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on tärkeämpää muiden ajatukset kuin oma terveys, jätä ottamatta rokote ja toivo parasta. Ne muiden näkemykset lämmittääkin teho-osastolla hyvin. 

Vierailija
18/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmaan ole ainoa asia, jossa teillä joskus mielipiteet tulevat eroamaan. Ihan yleisellä tasolla kannustan pitämään kiinni omista ajatuksista ja oikeuksista niihin, myös parisuhteessa. Älä lähde sille polulle, että ”mies (tms.) meillä päättää”. Siltä polulta voi olla vaikea enää poiketa.

Vierailija
19/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älä kerro. Ole hiljaa, jos joku utelee.

Vierailija
20/33 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rokotekriittinen, mutta niin vaan se minunkin mieli muuttui ja piikki on otettu. Pientä vinoilu tuli, mutta sitä kesti ehkä päivän-kaksi ja sen jälkeen on kaikki ollut kuin ennenkin. Tunnen myös pari muutakin jotka alun ehdottomuuden jälkeen on vaihtanut mieltä ja ottanut rokotteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi