Mikä ihmeen tarve työkavereilla on pyrkiä ottamaan väkisin kontaktia?
Aamulla ensimmäisenä tervehditään, vaikka olen pyrkinyt ottamaan linjan, etten sano mitään takaisin. Ruokapöydässä saatetaan udella kuulumisia ym, vaikka en koskaan ole vastannut kuin parilla sanalla.
Eikö vaan voi antaa ihmisen olla rauhassa. Minulla ei ole heille mitään sanottavaa, koska he eivät ole minulle mitään läheisiä ja suhtaudun heihin siinä missä tuntemattomaan ihmiseen esim bussipysäkillä. En minäkään rupea tuollaiselta ihmiseltä kuulumisia kyselemään.
Kommentit (32)
Kyllä tervehtiminen kuuluu ihan yleisiin hyviin käytöstapoihin, samoin small talk ruokapöydässä. Jos ei kiinnosta, että muut pitävät sinua ylimielisenä jurottajana niin jatka toki samalla linjalla.
Tervehtiminen ja muutaman tyhjänpäiväisen sanan vaihtaminen vaikka säästä kuuluu ihmisten normaaliin sosiaaliseen käyttäytymiseen.
Onneksi emme ole koiria, koska silloin pitäisi kohdatessa haistaa perseen reikää.
Omista asioista ei tarvitse kenellekään puhua mitään, tietenkään.
Koska sosiaalinen käytös on ihmiselle lajityypillistä ja useimmat ovat siihen tottuneet jo vauvaiästä. Vastaamattomuus, välttely ja puhumattomuus taas ovat yleisesti epäkohteliasta käytöstä, jota yleensä ei pidetä hyväksyttävänä tavatessasi samoja ihmisiä liki päivittäin. Eikä oikein muutenkaan...
Taidat olla autistinen tai assi. Todella epäkohtelias olet joka tapauksessa.
Tervehtiminen työpaikalla on pakollista ja työasioista puhuminen, muu ei. Asia on erikseen sitten, mitä sanoo tuon yli, ja mitä ei. Small talkkia, esim säästä puhuminen, kuuluu hyviin käytöstapoihin ja on yleistä kun mennään esim Keski- Eurooppaan, meillä ei.
Ei kukaan pyydä sinua jakamaan elämäntarinaasi, mutta onhan se normaalille ihmiselle täysin käsittämätöntä jos aamulla sanoo työkaverille huomenta ja hän ei vastaa. Pitäisin erittäin erikoisena ihmisenä ja vaikea olisi tuollaisen kanssa työskennellä, 271
Jotta voit käyttäytyä noin, sinun tulee kertoa se työkavereillesi. Ihan kohteliaasti siis sanot, että et pidä tervehtimisestä, etkä juttelusta, haluat olla vain omissa oloissasi ja keskittyä työhösi.
Tällä hetkellä käyttäydyt muiden mielestä todella oudosti ja törkeän epäkohteliaasti.
Ei jumaliste mua naurattaa kun mietin jos itse yrittäjänä toimisin samoin 😂 taitaisi olla muutama asiakas vähemmän!
On se sulla helppoa! Tosin ihmettelen miksi Suomessa se tervehtiminen tuntuu vievän tililtä euron kun sitä pantataan kuin viimeistä päivää ja viimeistään kuulumisten kysely on jo vähintään ilmatilan loukkaus! Itse ulkomailla tottuneena moikkailin hississä olijatkin ja tuon tuosta joku kyseli kuulumisia, joita kepeästi vaihdeltiin säästä, olotilasta, lounaasta, maailma n tapahtumista, eikä ollut mikään ongelma.
Onnea valitsemallasi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tervehtiminen kuuluu ihan yleisiin hyviin käytöstapoihin, samoin small talk ruokapöydässä. Jos ei kiinnosta, että muut pitävät sinua ylimielisenä jurottajana niin jatka toki samalla linjalla.
En ole ap mutta olen samanlainen kuin hän. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa millaisena muut mua pitävät. Sillä ei ole mitään merkitystä.
No kyllä mä tervehdin ja ehkä pari sanaa voin heittää, vaikka ilmoista, mutta mitää henk.kohtasta ym..en halua jakaa, työ jo itsessään rankkaa, ei siinä jaksa enääturhia höpötellä, saati juoruta..haluu keskittyy työntekoo
Mistä maailmankuvasi johtuu? Etkö voi tutustua uusiin ihmisiin ja missä oloissa haluat tutustua? Aina pelkästään vapaa-ajalla, aina pelkästään paikassa X tai henkilöiden A, B, C kautta? Vai onko ihmisiin tutustuminen kohdaltasi jo loppunut?
Tervehtimisestä kieltäytyminen on aika extremeä. Jos täysin hiljaisille ei sano mitään, voivat ennen pitkää hautoa jotain, syyttää syrjinnästä tms, vaikka muut olisivat tulkinneet, ettei halua puhua.
Olet ensimmäinen, joka YT:ssä lähtee, mutta tuskin sillä on väliä sinulle. Jää enemmän aikaa tuijotella kotona seiniä.
0/5
Tekopirteät huomenta rääkyjät ovat pahimpia. Työkaverisi eivät ehkä tiedä ettet halua kertoa kuulumisiasi tai puhua mitään, eivät keksi muuta kysyttävää kiusallisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla autistinen tai assi. Todella epäkohtelias olet joka tapauksessa.
Minä olen assi enkä ole tuollainen mulkku. Miksi tämä aina heitetään näin? Oikeasti loukkaa.
Ap:lle, työkavereita kohtaan nyt vaan on enemmän sosiaalisia velvotteita kuin random ohikulkijoita bussipysäkillä. Tervehtiminen on ihan minimi. Samoin hyvässä hengessä juttelu. Mitään henkilökohtaisuuksia ei todellakaan ole pakko jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin pyrit provoillasi?
Nolaamaan jonkun assin?
Juup. Kukakohan on kohde tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta olen samanlainen kuin hän. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa millaisena muut mua pitävät. Sillä ei ole mitään merkitystä.
Ja seuraavaksi valittamaan, että kenkää tuli vaikka olen niiiiiin hyvä työntekijä.
Siis mulle ne laittaa viestiä vapaa-ajallakin!