Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Mitkä olivat keinojasi selviytyä köyhyyden kanssa opiskeluaikana?
25.09.2014 |
Työssäkäynnin lisäksi?
Kommentit (23)
Myin itseäni jo lukioaikoina siis 16vuotiaana , yksin asumaan muutin 17vanhana ja maksoin vuokranikin luonnossa, annoin 2krt/kuukaudessa hieman yli 6kymppiselle vuokraisännälleni! Nyt olen hyvin menestyvä juristi ja ikää vasta 27v. Pätkääkään en kadu itseni myymistä, koska rahaa oli saatava..isä kuollut ja äiti alkoholisti:)
Onneks nyt mulla kaikki hyvin..
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Suunnittelin rahankäyttöni tarkasti, tein budjetit. Kirjasin ylös kaikki tulevat laskut, etten unohtaisi niitä. Hyväksyin sen etten voisi useana vuonna ostella asioita, joita olisin ehkä halunnut. Laitoin kaiken ylimääräisen säästöön vaikka se ylimääräinen olisi ollut vain 8e.
Alue: Aihe vapaa
Mulla oli kaikki laskut suunniteltu, eli mitään ylimääräistä ja yllättävää ei tehty. Mulla oli viikkobudjetti, joss viikossa ei saanut mennä enempää kuin x määrä rahaa, niin että kuun loppuun asti varmasti riitti. Siitä oli pidettävä kiinni, koska muuten ei riittänyt. JOKA AINOAN KÄYTTÄMÄNI PENNIN MERKITSIN PAPERILLE YLÖS, siis aivan kaiken, ja laskin päivittäin, viikoittain ja kuukausitten yhteen.