Ei nuo työt jakaannu suomessa tasaisesti kaikille t. ammattivalittaja
Eräs tuttava joka tekee henkistä työtä valittelee kuinka on töitä rästissä, mieheni tekee koko viikon 12 tunnin päiviä ja kenties vielä ensiviikonkin ja monella ei ole lainkaan töitä. Miksiköhän työtä löytyy toisille liiaksi asti ja toisille ei lainkaan?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:09"]
Koska työssään pitäisi olla myös hyvä. Hyville on aina töitä.
[/quote]
Niin se varmasti on. Tuntuu vaan kurjalta viettää pelkkää hengailu elämää.
Tosiaan kyse on siitä onko osaamista jolla on kysyntää. Ja sitä osaamista ei synny minään onnenpotkuna tai lottovoittona vaan sitä pitää ihan määrätietoisesti hankkia. Itse olen jo nuorena valinnut opiskelualan sen mukaan mistä todennäköisesti saa työtä ja palkat on hyvät. Opintojen jälkeen pyrkinyt selvittämään mihin osaamiseen kannattaa keskittyä, käynyt myös ulkomailla parantamassa kielitaitoani ja laajentamassa kokemustani. Nyt 40-vuotiaana olen tilanteessa joissa alan firmoista väliläl otetaan yhteyttä ja kysellään töihin, ei tarvitsisi edes itse hakea jos haluaisin vaihtaa työpaikkaa...
Ap:n tilanne, mitä olen lukenut hänen kirjoituksiaan on sikäli eri että hänellä ei ole ihan keskivertoihmisen mahdollisuuksia ollut eikä ole hankkia haluttua osaamista. Näin on monella ihmisellä, ja siihenkin voi sopeutua ja oppia jopa nauttimaan siitä. Jos on asioita joille ei mitään voi, niitä on turha jäädä valittamaan ja tehdä elämästään näin itse surkeaa. Jos taas voi asioille jotain, silloin pitää toimia että pääsee sinne mihin haluaa elämässään.
Koska työssään pitäisi olla myös hyvä. Hyville on aina töitä.