Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltainen ex, minkälaiset tapaamiset odotettavissa lapsen kanssa?

Vierailija
24.09.2014 |

1v poikamme kanssa olemme asuneet kuukauden verran uudessa asunnossa kahdestaan. Huomenna olen menossa lastenvalvojalle keskustelemaan ex miehen ja lapsen tapaamisista.
Ei ole ollut lasta kohtaan koskaan uhkaava tai väkivaltainen, mutta minua kohtaa ollut välillä hyvinkin raaka. (Mm. Kuristanut, hakannut mustelmille, yrittänyt tukehduttaa. Henkistä väkivaltaa myöskin kuvioissa). Näistä lastensuojelu tietää ja on viimeisen 2 vuoden ajalta on kertynyt paljon todistusaineistoa miehen käytöksestä.

Mitä on odotettavissa? Voinko vaatia valvottuja tapaamisia? Tai mitä ylipäätänsä kannattaa tässä tilanteessa tehdä kun on vielä yhteishuoltajuuskin... Pelottaa että ex alkaa mustamaalata minua sosiaalivirkailijoille ja keksii satuja jotta en saisi pitää lastamme. Apua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pelätä mitä ex sanoo, on nimittäin aika heikoilla! Valvotut tapaamiset ovat tuossa tilanteessa lapsen etu, vaadi niitä!

Vierailija
2/11 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa tilanteessa napsahda valvotut tapaamiset vaikka kuka haluaisi mitä tahansa. Ei sitä riskiä voi ottaa että käy lapsen päälle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani vauvan isä löi minua ja potkaisi vatsaan (olin 9:llä kuulla). Olin sairaalassa koska minulta tuli verta suusta ja olin huolissani vauvasta.. onneksi siellä todettiin, että minulle tuli vain haava kieleen ja poskeen (sisäpuolelle).  Sosiaalityöntekijä sairaalassa itki ja käski erota heti.. En tietenkään eronnut, vaikka elo oli kaikkea muuta kuin mukavaa. Esikoisen ollessa vauva tapasin ihanan miehen (nykyinen aviomieheni), joka hommasi minulle asunnon ja jonka avulla pääsin pois. Lapsen isästä tuli piiiitkä aikainen kiusa. Vauva isä tapasi lasta 1vrk/vko ja nekin saattoivat peruuntua tai muuttua niin, että minun pitää hakea ja viedä. Myöhemmin lasta vietiin väkisin isätapaamisiin huusi ja itki, piti huonekaluista kiinni ja teki kaikkensa ettei joutuisi isän luo. Isä piinasi minua ensimmäiset 2½vuotta, teki minusta mm.lastensuojeluilmoituksen (Huom.minusta, ei lapsesta), haukkui lastenvalvojat ja väitti, että ovat joukko miehiä vihaavia naisia, yritti mustamaalata ja haukkua minua kaikkialle. Nyt ei ole kahteen vuoteen tavannut poikaa, ei lähetä edes syntymäpäivänä muuta kuin omia valokuviaan (joka vuosi). 

Nyt tilanne on se, että muuten niin ihanalla lapsella on hirmuisia raivokohtauksia (ei kestä pettymyksiä yhtään) ja olen miettinyt pääni puhki mistä voi johtua ja mietin onko minun kamala nraskausaikani ja nämä traumaattiset isätapaamiset vahingoittaneet lasta jotenkin? Meillä on toinenkin lapsi, joka on täysin erilainen, eli kodista/kasvatuksesta ei ole kiinni.

Sanoisin sinulle neuvona, että älä anna tavata (jos vain pystyt estämään) mikäli et ole varma lapsesi turvallisuudesta. 

Vierailija
4/11 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista voi vaatia, se, mitä saa riippuu sossujen voimavaroista paikkakunnallasi. Monilla paikkakunnilla saa valvotut tapaamiset vain oikeuden päätöksellä eikä syyksi riitä väkivaltaisuus toista vanhempaa kohtaan, vaan lapsen pitää oikeasti olla jossakin vaarassa. TApaamiset ja "lapsen pitäminen" ovat eri tavalla yhteydessä kuin luulet. Jos annat isän tavata lasta, saat todennäköisemmin "pitää hänet" kuin jos et anna, koska sossujen mielestä on tärkeää, että lapsen suhteet molempiin vanhempiin säilyvät. Ehdottaisin, että ottaisitte jonkun kolmannen ihmisen mukaan tapaamisjärjestelyihin, esim. sukulaisen kuten anopin tai jommankumman sisaruksen. Hän voisi ainakin aluksi olla mukana tapaamisilla. Silloin sinun olisi helpompi antaa lapsi ja isästäkin voi tuntua helpommalta kun koko vastuu lapsesta ei ole hänellä.

Vierailija
5/11 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei "saanut" tavata lasta ennen virallisia tapaamissopimuksia, sosiaali eukot käskivät ettei kannata olla tekemisissä väkivallan riskin vuoksi. Sen jälkeen tapaamiset valvotusti 2 krt/kk pari tuntia kerrallaan. Ja hyvin samanlainen tilanne meillä oli.

Vierailija
6/11 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi saavan valvotut tapaamiset aika kevyesti, vaikka mies puhuisi mitä soopaa tahansa.

Vierailija
7/11 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/11 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saanut ja lapsen on pakko mennä isälleen.
Ei riitä syyksi se että on äidille tehnyt väkivaltaa ja saanut tuomionkin siitä. Toki lapselle ei ole tehnyt muuta kun lyönyt henkarilla mutta sekään ei ole mitään.
Riippuu varmaan ihan sossusta ja paikkakunnasta, olimme myös oikeudessa aina hovioikeuteen saakka exän tahdosta sieltäkään ei apuja tullut ainoastaan asuminen ja yksinhuolto minulle.

Vierailija
9/11 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kamalaa :( mitä lapsen edun ajattelua se on että annetaan väkivaltaiselle ihmiselle viikonlopuiksi ym! Sama kun ei edes eroaisi koko exästä

Vierailija
10/11 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee valvotut tapaamiset. Pidä niistä kiinni ja oikeudenkäyntien aikana sinun ei tarvitse luovuttaa lasta lainkaan, sillä keissi on kesken.

Parhaimmat perustelut saat perheneuvolasta.Lastensuojelulaki on vahvempi kuin isän oikeudet.

Lapsen oikeudet ovat vahvemmat kuin isän oikeudet.

Hyvä, kun olet hakenut apua. Hae myös turvakieltoa, jos koet sen tuovan lisäturvaa.

Lähestymiskielto?

Ei tarvitse pelätä, viranomaistuki on puolellasi. Ne kyllä näkevät tuollaisten läpi, vaikka pelkäisitkin täysin päinvastaista. Luota minuun.

Vierailija
11/11 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi halutessaan vaatia yksinhuoltajuutta, mutta en olisi huolissani siitä tuossa tilanteessa. Ehdottomasti valvotut tapaamiset! Väkivalta ei varmasti tähän loppunut mieehen osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä