Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

☆ Ei kai ole vastuutonta? ☆

Vierailija
24.09.2014 |

Olisin lähdössä poikaystäväni kanssa parin päivän reissuun, mutta en halua jättää lemmikkiäni oman onnensa nojaan niin pitkäksi aikaa. Poikaystäväni vakuutti erään tuttunsa olevan todella hyvä ja luotettava hoitaja lemmikille. Itse en kyseisestä ihmisestä tiedä mitään muuta kuin ulkonäön ja nimen, mutta en näe syytä olla luottamatta, jos niin paljon suositellaan. Olenko vastuuton, jos jätän lemmikkini tämän minulle tuntemattoman ihmisen hoivaan reissun ajaksi? En kai?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää lemmikistään nimitystä elukka, se kertoo jo kaiken tarvittavan. Sinä olet pikkupissis, joka otti kissanpennun hetken mielijohteesta ja nyt huomasit, että siitä onkin haittaa. Olisiko kannattanut miettiä hiukan pidempään ennen kissan ottamista?

Vierailija
22/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lemmikkieläinhoitolaan. Saat olla turvallisin mielin. Jos on liian tyyristä, niin laita poikakaveri maksamaan puolet jos haluaa nauttia seurastasi reissun ajan.

Itse mielummin jättäisin kahdeksi päiväksi kotiin kuin veisin tuntemattomaan paikkaan tuntemattomalle tyypille. Kotona ainakin tietäisin, että se on turvassa omassa kotona eikä missään epämääräsissä paikoissa, josta se voi vaikka karata. Siis tämän tekisin, jos olisi ihan pakkopakkopakko vaikka sairaalaan joutumisen vuoksi tms.

Ite teen vkonloppureissuja muutaman kerran vuodessa ja sen aikaa joku veljistäni on täällä yön tai kaksi. Vaikka kissani on kyllä niin arka, että varmaan mieluiten olisi yksin. Mutta en minä henno niitä kahdeksi vrk jättää.

Vähän olen sitä mieltä, että jos on noin tiukka yksityisyydestään, ettei voi kissanhoitajaa sisään päästää eikä ole halukas viemään hoitolaan, niin sitten olisi kannattanut harkita sitä kissan laittoa uudemman kerran. Itseä ei voi sitoa kissan vuoksi kotiin loppuelämäkseen, kulkemaan pitää päästä. Mutta myöskään ei voi retuutella kissaa ympäriinsä epämääräisille hoitajille, varsinkin kun kissalle kotona oleminen on se paras vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:22"]

Jos käyttää lemmikistään nimitystä elukka, se kertoo jo kaiken tarvittavan. Sinä olet pikkupissis, joka otti kissanpennun hetken mielijohteesta ja nyt huomasit, että siitä onkin haittaa. Olisiko kannattanut miettiä hiukan pidempään ennen kissan ottamista?

[/quote]

Ei tämän ketjun ollut tarkoitus olla hauska mutta siitä tulikin yllättävän hauska :D Tämä elukka on ollut minulla lähes 20 vuotta enkä ole hetkeäkään katunut. Se on minulle maailman rakkain ELUKKA<3

Vierailija
24/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy haastatella tulevaa hoitajaa ja tarkistaa lähimmältä eläinsuojeluviranomaiselta hänen taustansa. Jos moitteettomat, niin on moraalisesti äärimmäisen arveluttavaa jättää kissaa hänen hoidettavakseen, mutta kuitenkin hyväksyttävää. Kissalle tulisi matkan ajan järjestää muutama kerta päivässä esim. puhelin/videoyhteys isäntäänsä/emäntäänsä, eli sinuun matkan ajan.

Näin eläin ei ahdistu eikä vieraannu sinusta, kun näkee/kuulee tutun äänen, ja voi jatkaa kissan elämäänsä tasapainoisesti ilman stressaavia ja ahdistavia tekijöitä. Tutustuta kissa myös etukäteen tulevaan hoitajaan niin, että esimerkiksi halailet/hyväilet/hierot tulevaa hoitajaa kissan nähden. Tällöin eläin käsittää hoitajan ystävälliseksi ja kissa tipauttaa uuden tuttavuuden "plus-koriinsa" ja hyväksyy hänet, ja sinulla, hoitajalla ja kissalla on hyvä mieli.

Hyvää matkaa.

Vierailija
25/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lemmikkieläinhoitolaan. Saat olla turvallisin mielin. Jos on liian tyyristä, niin laita poikakaveri maksamaan puolet jos haluaa nauttia seurastasi reissun ajan.

Itse mielummin jättäisin kahdeksi päiväksi kotiin kuin veisin tuntemattomaan paikkaan tuntemattomalle tyypille. Kotona ainakin tietäisin, että se on turvassa omassa kotona eikä missään epämääräsissä paikoissa, josta se voi vaikka karata. Siis tämän tekisin, jos olisi ihan pakkopakkopakko vaikka sairaalaan joutumisen vuoksi tms.

Ite teen vkonloppureissuja muutaman kerran vuodessa ja sen aikaa joku veljistäni on täällä yön tai kaksi. Vaikka kissani on kyllä niin arka, että varmaan mieluiten olisi yksin. Mutta en minä henno niitä kahdeksi vrk jättää.

Vähän olen sitä mieltä, että jos on noin tiukka yksityisyydestään, ettei voi kissanhoitajaa sisään päästää eikä ole halukas viemään hoitolaan, niin sitten olisi kannattanut harkita sitä kissan laittoa uudemman kerran. Itseä ei voi sitoa kissan vuoksi kotiin loppuelämäkseen, kulkemaan pitää päästä. Mutta myöskään ei voi retuutella kissaa ympäriinsä epämääräisille hoitajille, varsinkin kun kissalle kotona oleminen on se paras vaihtoehto.

[/quote]

Millainen ihminen antaa avaimet omaan kotiinsa jollekin poikaystävän tutulle? Minä en anna kotiavaintani edes perheenjäsenilleni, en todellakaan. Kissalla on lääkitys, joten lääke olisi hyvä saada päivittäin, vaikken nyt tiedä että onko se kuolemanvakavaa jos se jää pariksi vuorokaudeksi pois. Mutta reissusta tulisi varmaan lähemmäs kahden vuorokauden homma joten arveluttaa sinänsä. Voin minä sen kai kotiinkin jättää, mutta sitten en kyllä kauheasti rentoutu matkalla...

Vierailija
26/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat kissalle tuliaisia niin saat anteeksi.

Vierailija
27/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vastuuton. Lemmikkiä ei anneta hoitoon kenelle vain, itselleni ei tulisi mieleenkään antaa lemmikkiä jonkun vieraan käsiin.

Annas kun arvaan.. tämä reissu on poikaystäväsi idea ja hieman jopa painostaa sinua? Tai sitten sinä haluat reissuun ja olet valmis tunkemaan kissan ihan mihin vain, jotta pääset mukaan..

Vierailija
28/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kissalle tulisi matkan ajan järjestää muutama kerta päivässä esim. puhelin/videoyhteys isäntäänsä/emäntäänsä, eli sinuun matkan ajan."

Repesin tälle ja sen jälkeen tajusin, että taisit ollakin vakavissasi :D No, pointin ymmärrän, mutta kissa tuskin ymmärtää... :D 

Vierailija
29/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:27"]

[/quote]

Millainen ihminen antaa avaimet omaan kotiinsa jollekin poikaystävän tutulle? Minä en anna kotiavaintani edes perheenjäsenilleni, en todellakaan. Kissalla on lääkitys, joten lääke olisi hyvä saada päivittäin, vaikken nyt tiedä että onko se kuolemanvakavaa jos se jää pariksi vuorokaudeksi pois. Mutta reissusta tulisi varmaan lähemmäs kahden vuorokauden homma joten arveluttaa sinänsä. Voin minä sen kai kotiinkin jättää, mutta sitten en kyllä kauheasti rentoutu matkalla...

[/quote]

No pitäiskö sitten jättää matka väliin? Ihan vain rakkaan lemmikkisi parasta ajatellen.

Vierailija
30/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Millainen ihminenkö? Sellainen, joka luottaa jonkun pitävän lemmikistään hyvää huolta. Mulle tämä kämppä ja maallinen omaisuus ei merkkaa oikeastaan mitään. Parilla tonnilla saa uudet töllöt, mikrot, läppärit summuut. Vai mitä oikein pelkäät? Sitä, että poikakaverisi kaveri pöllii kamasi? Kuitenkin antaisit rakkaan elukkasi tällaisiin käsiin. Kuvitteletko, että poikakaverisi kaveri on niin tyhmä, että hän luulee, että poliisi ei häntä löydä jos jotain häviää?

Miksi et vie hoitolaan?

Vierailija
31/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:30"]

olet vastuuton. Lemmikkiä ei anneta hoitoon kenelle vain, itselleni ei tulisi mieleenkään antaa lemmikkiä jonkun vieraan käsiin.

Annas kun arvaan.. tämä reissu on poikaystäväsi idea ja hieman jopa painostaa sinua? Tai sitten sinä haluat reissuun ja olet valmis tunkemaan kissan ihan mihin vain, jotta pääset mukaan..

[/quote]

Jo on taas hienot oletukset :D Enköhän minä olisi tunkenut kissani "mihin vain" ennen lähtöä enkä tullut tänne kyselemään mielipiteitä. Toiseksi kukaan ei minua painosta yhtään mihinkään ja idea on lähtöisin tasapuolisesti molemmilta. Tai ainakin molemmat haluamme yhtä paljon reissua.

Vierailija
32/34 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vie hoitolaan? Hoitola pitää laskea automaattisesti mukaan reissukustannuksiin jos ei saa kissalle luotettavaa hoitajaa kotiin.

Vierailija
33/34 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:44"]

[/quote]

[/quote]

Millainen ihminenkö? Sellainen, joka luottaa jonkun pitävän lemmikistään hyvää huolta. Mulle tämä kämppä ja maallinen omaisuus ei merkkaa oikeastaan mitään. Parilla tonnilla saa uudet töllöt, mikrot, läppärit summuut. Vai mitä oikein pelkäät? Sitä, että poikakaverisi kaveri pöllii kamasi? Kuitenkin antaisit rakkaan elukkasi tällaisiin käsiin. Kuvitteletko, että poikakaverisi kaveri on niin tyhmä, että hän luulee, että poliisi ei häntä löydä jos jotain häviää?

Miksi et vie hoitolaan?

[/quote]

Voi vittu :D Minulle asuntoni merkkaa mitään ja on erittäin vastuutonta jaella vuokra-asunnon avainta tuntemattomille. Poikaystäväni on tuntenut kyseisen henkilön 8 vuotta ja luotan hänen sanaasa siitä, että kyseinen henkilö on luotettava. Aion kyllä tavata hänet ennen reissua ja teen sitten päätökseni vaistoni avulla.

Vierailija
34/34 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:52"]

Miksi et vie hoitolaan? Hoitola pitää laskea automaattisesti mukaan reissukustannuksiin jos ei saa kissalle luotettavaa hoitajaa kotiin.

[/quote]

Siksi että ei ole varaa. Ja ei, minulla ei tarvitse ollakaan varaa, koska elämäni ei ole liitelyä paikasta toiseen ja pitkiä, toistuvia reissuja täynnä. Että sen puoleen on turha vittuilla, että olen "huono" lemmikinomistaja vain siksi, ettei ole varaa hoitolaan. Enhän minä käy ulkomaillakaan, kun ei ole varaa itse matkaan mutta ei myöskään kissan hoitopaikkaan. No problem !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan