Asun Intiassa Delhissä. Kysy mitä vaan ja yritän vastata.
Kello on jo melkein puolenyön mutta minua ei väsytä. Joten voisin vähän vastailla kysymyksiin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Lähetätkö miehelle lounaan töihin?
En.
Miksi ette asu Suomessa? Onko teillä lapsia? Jos, niin oletko synnyttänyt / aiotko synnyttää Intiassa?
Onko teillä rabiesrokotus? Pelkäättekö rabiesta?
Vierailija kirjoitti:
Podetko ikinä huonoa omatuntoa siitä, että sinulla on palvelijoita? Itse koin sen vaivaannuttavaksi.
En pode. Heillä on hyvät oltavat luonamme, olenme tiukkoja (ettei meiltä varasteta tai huijata) mutta reiluja. Varsinkin minä, koska en ole paikallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Intian niemimaalla eika meilla kylla siivooja olisi pessyt vaatteita. Sen teki Dhobi. Kokilla oli apupoika tiskaamassa.
Milloin Gul Moharit kukkii?
No, meillä siivooja pesee myös vaatteet. Hän asuu tässä samassa rakennuksessa, tosin eri tiloissa.
Meinaatko auringonkukkaa? Gul Mohair
Gul Mohar on puu ja kun se kukkii ei voi olla huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette asu Suomessa? Onko teillä lapsia? Jos, niin oletko synnyttänyt / aiotko synnyttää Intiassa?
Siksi että niin yllättävää kuin se onkin niin Intiassa saa paremman elintason. Mies tuskin löytäisi töitä Suomesta. Lapsia emme ole vielä hankkineet. Haluaisin synnyttää Suomessa.
Yksityinen sairaala täälläkin voisi olla ok.
Ovatko intialaiset alkaneet tiedostaa eläinten kärsimykset ja hädän ? Onko siellä eläintensuojelua ja eläinten orpokoteja ?
Miten sulla voi olla siellä näppäimistössä Ä ja Ö kirjaimet? Italiassa ja englannissakaan ei ole!
Oletko valkoinen? Eikö nolota? Siirtolainen.
Siellä on varmaan kauheita hämähäkkejä!? Onko teillä kotona ollut? Uskaltaako pitää ikkunoita auki?
T:Araknofoobikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Intian niemimaalla eika meilla kylla siivooja olisi pessyt vaatteita. Sen teki Dhobi. Kokilla oli apupoika tiskaamassa.
Milloin Gul Moharit kukkii?
No, meillä siivooja pesee myös vaatteet. Hän asuu tässä samassa rakennuksessa, tosin eri tiloissa.
Meinaatko auringonkukkaa? Gul Mohair
Gul Mohar on puu ja kun se kukkii ei voi olla huomaamatta.
Aah, luin väärin. Gul Mohair on eri asia.
Hauz Khasin lähellä on kiva puisto, jossa ne kukkivat kauniisti.
Miten siellä suhtaudutaan suomalaisiin ja Suomeen? Tietävätkö edes meitä?
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla voi olla siellä näppäimistössä Ä ja Ö kirjaimet? Italiassa ja englannissakaan ei ole!
Koska Iphonessa kielenä on suomi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä maksaa vuokra? paljon menee rahaa jos käy vaikka ulkona syömässä? voiko liikkua turvallisesti ympäriinsä jos on nainen.
Rahaa pitää olla aika paljon käytössä että Intiassa on mukavaa. Elämä on periaatteessa halpaa mutta kuten AP mainitsi niin kaikkeen on palvelija tai apulainen. Ihmisiä on siellä niin paljon että melko köyhänkin länsimaalaisen on melkein pakko palkata vakituisia apuvoimia jo ihan omantunnon syistä. Omana intia-aikana oli AP.n mainitsema palvelusväki ja lisäksi erillinen pesijä moottoripyörällä ja toinen autolle. Yksi intialainen hiillosti puita grillihiililsi ja toimitti niitä ovelleni.
Rahaa on pakko olla valmis käyttämään aika paljon tai muuten Intiassa särkyy sydän. Ehkä reippuilijat asia erikseen.
Mitä Intialaiset tietävät Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä suhtaudutaan suomalaisiin ja Suomeen? Tietävätkö edes meitä?
Yksi sanoi että ollaan Saksan naapuri (parempi sanoa näin kuin Venäjän naapuri, Venäjästä ei pidetä ja niillä on huono maine), yksi tiesi Kimi Räikkösen.
Yleensä eivät tiedä mitään. Olen "se angreizi" eli ulkomaalainen, valkoinen ihminen.
"Olen "se angreizi" eli ulkomaalainen, valkoinen ihminen."
Eli olet kaukasialainen heidän silmissään...
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ovatko intialaiset alkaneet tiedostaa eläinten kärsimykset ja hädän ? Onko siellä eläintensuojelua ja eläinten orpokoteja ?
Ainakin kulkukoiria ei saa tappaa, joten niitä on ihan liikaa. Talvisin niille sidotaan peittoja, jotta ne eivät palellu. Ihmiset ei todellakaan kaikki ole järjen jättiläisiä...
Oletko törmännyt missään muodossa herra Gandhiin?
Podetko ikinä huonoa omatuntoa siitä, että sinulla on palvelijoita? Itse koin sen vaivaannuttavaksi.