Miksi Pohjanmaalla asuu Suomen ahkerimmat ihmiset? (paras työllisyysaste)
https://www.temtyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx?lang=fi#MainCo…
Kuten kuvasta näkyy, Pohjanmaalla (sisältäen myös etelä- ja keskipohjanmaan), asuu manner-Suomen vähiten laiskimmat ihmiset. Ahvenanmaallakin ollaan ahkeria.
Miksi muualla Suomessa ei olla yhtä ahkeria kuin pohjalaiset?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Pohjanmaalla Suomen pienin työttömyys, oliko 8%. Täällä on häpeä olla työtön ja hakea sossusta almuja. Jos ei työpaikkaa löydy niin sitten ruvetaan itse yrittäjäksi.
Joo tämä! Start up on loistava idea - not! Muutama vuosi patsastellaan jeesuksina muualta lypsetyillä rahoilla, ja leikitään vähintään Steve Jobsia. Itsekehua 24/7/365. Sen jälkeen konkurssiin ja sehän on perkele Muiden Vika!
Alkaa peellä loppuu aalla hienoo olla Pohjanmaalla.
Siinäpä se styy Klamydian kertomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Pohjanmaalla Suomen pienin työttömyys, oliko 8%. Täällä on häpeä olla työtön ja hakea sossusta almuja. Jos ei työpaikkaa löydy niin sitten ruvetaan itse yrittäjäksi.
Joo tämä! Start up on loistava idea - not! Muutama vuosi patsastellaan jeesuksina muualta lypsetyillä rahoilla, ja leikitään vähintään Steve Jobsia. Itsekehua 24/7/365. Sen jälkeen konkurssiin ja sehän on perkele Muiden Vika!
Eivät ainakaan ole työttöminä!
Pohjanmaalla on myös junteimmat ihmiset, ja se on pimeintä persuseutua.
Onneksi pääsin aikanaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät! Ovat ammattikusettajina ja hyväksikäyttäjinä!
Pohjalaisten menestys johtuu:
Pohjalainen ei koskaan myönnä, että menee huonosti. Siälä pärijätähän aina.
Pohjalainen ei valita, vaan yrittää kovemmin.
Pohjalainen on ahkera. Hoitaa myös kotinsa ja kersansa.
Jokainen ottaa vastuun elämästään itse.
Vierailija kirjoitti:
Pohjalaisten menestys johtuu:
Pohjalainen ei koskaan myönnä, että menee huonosti. Siälä pärijätähän aina.
Pohjalainen ei valita, vaan yrittää kovemmin.
Pohjalainen on ahkera. Hoitaa myös kotinsa ja kersansa.
Jokainen ottaa vastuun elämästään itse.
Höpö höpö. Muiden hyväksikäyttäjiä ja sieluttomia paskoja.
Länsi-eurooppalainen/skandinaavinen geeniperimä on vallitsevana tuolla.
Itä-Suomessa vallitseva tyypillinen russo-slaavilainen perimä altistaa enemmän haukottelulle ja
taivaanrannan maalamiselle.
Entinen eteläpohjalainen täältä vastailee, että mä muutin ainakin pois. Niin tekevät kaikki, jotka haluavat esim. yliopistokoulutuksen tai töitä, joita ei alueelta löydy, tai poliittinen katsantokanta on muu kuin kok., kesk., persu tai krist. Vasemmistolaisten, vihreiden, ateistien tai vaikka homoseksuaalien on vaikea elää uhkailujen pelossa vanhoillisten keskellä.
Vanhempani olivat aikanaan sitä mieltä, että sinne täytyy lähteä, missä on töitä ja toimeentulo. Näin olivat tehneet ja näin tein minäkin. Pohjanmaalta on lähdetty Amerikkasn, Ruotsiin ja muualle Suomeen. Paikoilleen jäävät viljelijät ja he, jotka ovat saaneet (suhteilla) jonkin matalan koulutustason työpaikan.
Ahkeruudesta en mene sanomaan mitään. Itse olen kovasti töitä tehnyt, mutta nähnyt myös, että tehdään sitä muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Entinen eteläpohjalainen täältä vastailee, että mä muutin ainakin pois. Niin tekevät kaikki, jotka haluavat esim. yliopistokoulutuksen tai töitä, joita ei alueelta löydy, tai poliittinen katsantokanta on muu kuin kok., kesk., persu tai krist. Vasemmistolaisten, vihreiden, ateistien tai vaikka homoseksuaalien on vaikea elää uhkailujen pelossa vanhoillisten keskellä.
Vanhempani olivat aikanaan sitä mieltä, että sinne täytyy lähteä, missä on töitä ja toimeentulo. Näin olivat tehneet ja näin tein minäkin. Pohjanmaalta on lähdetty Amerikkasn, Ruotsiin ja muualle Suomeen. Paikoilleen jäävät viljelijät ja he, jotka ovat saaneet (suhteilla) jonkin matalan koulutustason työpaikan.
Ahkeruudesta en mene sanomaan mitään. Itse olen kovasti töitä tehnyt, mutta nähnyt myös, että tehdään sitä muuallakin.
*Vasemmistolaisten, vihreiden, ateistien tai vaikka homoseksuaalien on vaikea elää uhkailujen pelossa vanhoillisten keskellä.*
Kiitos! Tulin lisäämään listaan _kaiken_ erilaisuuden. Neurokirjosta, jopa fyysisistä sairauksista kiusataan - ja tällainen käytös katsotaan Täysin Normaaliksi. Uhkailu on sitä tasoa, että jos ei itse ole niin jäätävän peloton, ettei pelkää edes hulluuksissaan kuolemaa, sinut kyllä yritetään tuhota. Hirvittävää, demonista pimeyttä ja suoranaista pahuutta. Kuvottavaa ihmisyyden irvikuvaa ja varjoisuutta. Perverssiä seksuaalisuutta ja hyväksikäyttöä.
Jos ap edustaa tyypillistä pohjalaisuutta kaikessa erinomaisuudessaan, niin kierrän ne seudut kyllä kaukaa. Mitä tuo vastakkainasettelu idän ja lännen välillä oikein on? Töitä tehdään ihan jopa idässäkin, ja ahkerasti tehdään kin, omaa maataan arvostaen, kaiken sen eteen tehden. Yritystä löytyy. Nykyisille ongelmille itänaapurin kanssa yksittäinen ihminen ei voi yhtään mitään, ei kaupankäynnin tyrehtymiselle ja siitä seuraaville vaikeuksilla. Ap ei ole nähtävästi tästä tietoinen, kun kuvittelee, että jokainen on oman onnensa seppä, näissäkin olosuhteissa.
Minäminäminäminäminäminäminäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap edustaa tyypillistä pohjalaisuutta kaikessa erinomaisuudessaan, niin kierrän ne seudut kyllä kaukaa. Mitä tuo vastakkainasettelu idän ja lännen välillä oikein on? Töitä tehdään ihan jopa idässäkin, ja ahkerasti tehdään kin, omaa maataan arvostaen, kaiken sen eteen tehden. Yritystä löytyy. Nykyisille ongelmille itänaapurin kanssa yksittäinen ihminen ei voi yhtään mitään, ei kaupankäynnin tyrehtymiselle ja siitä seuraaville vaikeuksilla. Ap ei ole nähtävästi tästä tietoinen, kun kuvittelee, että jokainen on oman onnensa seppä, näissäkin olosuhteissa.
Sinä et voi edes tajuta, kuinka pitkälle tuo Oman Onnensa Seppä - ajattelu on jalostettu vaikkapa Vaasassa. Tuolla luultavasti oikeasti toteutettaisiin eutanasiaa erilaisille/sairaille/vanhuksille jos se vain jotenkin saataisiin lailliseksi. Eugeniikka kukoistaa ja kiusaaminen on hyve. Jopa paikallisessa sairaalassa kiusataan suomenkielisiä sh-opisjelijoita. Ainoa oikea ratkaisu olisi talkoot, jossa yhteisvoimin sahattaisiin tuo persläpi irti Suomesta ja tyrkättäisiin kiinni Ruotsiin. Hej då - kenellekään ei tule ikävä 😳
Muuttotappioaluetta, kyllä töitä löytyy, jossuuri osa alueella syntyneistä työikäisistä asuu muualla.
Vierailija kirjoitti:
Ovat ahkeria ja uskossa.
Missä uskossa? Seksuaalipervertikkoja ne ovat ja ahterista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät! Ovat ammattikusettajina ja hyväksikäyttäjinä!
Taasko siellä joku laiska ja löllyvä persjalkainen itäsuomalainen itkee. Teillä päin suu kyllä käy, mutta mitään ei koskaan tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se häpeä on oikeasti suurempi. En tiedä muista Suomen alueista kun aina olen asunut pohjanmaalla, mutta kyllä minäkin introverttina vaikka väkisin meen töihin mihin tahansa mielummin kuin olen työtön. Vaikka introverttina en viihdy ollenkaan monessa työpaikassa, häpeä olla työtön on suurempi. Ihan sukulaisiakin ajatellen. En ole päiväkään ollut työtön elämässäni ja ikää 39v.