Mikä OIKEASTI auttaa ahdistukseen?
Mikä teillä auttaa? Itselläni ei juuri mikään, saatan täristä sohvalla tuntikausia itkuisena.
Kommentit (60)
Ei mikään muu kuin pitkät kävelyt ja meditointi.
Vierailija kirjoitti:
kohtaus...
toisilla vaan kun on enempi kuin kohtaus 24h/365x...
Psykoterapia. Sertraliini. Mahdollisimman vähän stressiä. Eft (löytyy ohjeita kun googlaa). Harjoitukset kirjasta nimeltä Joustava mieli. Mielen hiljentämiseen tähtäävät harjoitukset. Painopeitto. Toisen ihmisen kosketus. Vertaistuki. Luonto, myös sellaiset luonto-rentoutus-äänet. Joskus musiikki, erityisesti itse soittaminen. Tieto että voi tarvittaessa ottaa vahvempia lääkkeitä. Tieto että voi puhua jollekin toiselle ihmiselle. Neliöhengitys, uloshengitys suun kautta puhaltamalla. Piirtäminen tai maalaaminen. Laitan vielä lisää jos tulee mieleen...
T. Ahdistusta vuodesta 2002
Vierailija kirjoitti:
juu! luonto, vaellus, valokuvaus ympäri vuodet.
ULKOILU.
Pihatyöt, fyysinen touhuilu ulkona.
Vierailija kirjoitti:
MUSIIKKI! kaikista paras. lääkkeitähän kaikki määrää niillä se menee ja VITUT!
Silloin kun minulla oli ahdistus pahimmillaan, musiikin kuuntelu vaan pahensi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapia. Sertraliini. Mahdollisimman vähän stressiä. Eft (löytyy ohjeita kun googlaa). Harjoitukset kirjasta nimeltä Joustava mieli. Mielen hiljentämiseen tähtäävät harjoitukset. Painopeitto. Toisen ihmisen kosketus. Vertaistuki. Luonto, myös sellaiset luonto-rentoutus-äänet. Joskus musiikki, erityisesti itse soittaminen. Tieto että voi tarvittaessa ottaa vahvempia lääkkeitä. Tieto että voi puhua jollekin toiselle ihmiselle. Neliöhengitys, uloshengitys suun kautta puhaltamalla. Piirtäminen tai maalaaminen. Laitan vielä lisää jos tulee mieleen...
eipä ole sitten auttanut.
Mulla auttaa akuutisti kuuma suihku. Joskus juttelen Netarin kautta löytyvissä chateissa.
Pidemmällä aikavälillä psykoterapia.
Riippuu varmaan siitä mikä ahdistaa. Jos on joku tietty asia niin asian läpikäyminen järkeillen, tilanteen hyväksyminen. Lähtemällä tekemään jotain mikä vie ajatukset pois.
Lääkkeet. Kaikki elämäntapaviritelmät tuli testattua, mutta vasta lääkitys teki elämästä taas elämisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa akuutisti kuuma suihku. Joskus juttelen Netarin kautta löytyvissä chateissa.
Pidemmällä aikavälillä psykoterapia.
viilentävä suihku.
Kai sulla on lääkitys? Toimivan lääkityksen jälkeen voi yrittää näitä edellisten neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet. Kaikki elämäntapaviritelmät tuli testattua, mutta vasta lääkitys teki elämästä taas elämisen arvoista.
mikä lääke?
Vierailija kirjoitti:
Kai sulla on lääkitys? Toimivan lääkityksen jälkeen voi yrittää näitä edellisten neuvoja.
esim. mä olen yrittänyt 10 vuotta löytää toimivaa lääkettä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ULKOILU.
Nämä ovat samaa sarjaa grahampuuron ja lantun kanssa - auttavat yhtä paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Joka kerta ahdistusjakso on väistynyt ennemmin tai myöhemmin. Realismia on se, ettei sen tyyppiseen ahdistukseen josta itse kärsin, ole todennäköisesti täydellisesti parantavaa hoitoa. Mutta tämän kanssa oppii elämään. Nyt menossa hyvä jakso. 🙂
Lopeta keskustelupalstojen lukeminen ja kaikki woke-hömpötykset. Mene pitkille kävelyretkille luontoon, metsään.
Väliaikaisesti sadismi auttaa kaikkeen tuollaiseen omaan pahaan oloon. Jos jotain muuta äärimmäisen kamalaa ja vihamielistä muita ihmisiä kohtaan keksit niin sekin auttaa. Mitä enemmän kärsimystä muille tuottaa sitä enemmän oma kärsimys vähenee. Toimii ihan oikeasti!
Pidemmän päälle et kenties tahdo olla riippuvainen sadismista. Joten pidemmän päälle auttaa vain se että poistut kauas pois elämäntavasta joka tuottaa sinulle ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ULKOILU.
Nämä ovat samaa sarjaa grahampuuron ja lantun kanssa - auttavat yhtä paljon!
Oletko joutunut kokeileen, eli oletko sairastanut??
Mä olen, noi pitää mut jotenkin elossa! lisäksi remontointi, vaikka seinien maalaus! t. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Joka kerta ahdistusjakso on väistynyt ennemmin tai myöhemmin. Realismia on se, ettei sen tyyppiseen ahdistukseen josta itse kärsin, ole todennäköisesti täydellisesti parantavaa hoitoa. Mutta tämän kanssa oppii elämään. Nyt menossa hyvä jakso. 🙂
okei, no mulla kun ei ole hyvää jaksoa ollut sitten vuoden xxxx..
useilla ja useimmiten kyse on pitkästä ajasta / koko elämästä esim. 50 vuodesta.