Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko kolmannen rokotteen tehoavan?

THL Official
25.08.2021 |

Entä uskoitko kun kerrottiin, että yksi riittää? Tai viimeistään kaksi? Kerro veikkauksesi montako koronarokotetta tulet vielä ottamaan.

Kommentit (169)

Vierailija
121/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tauti onkin ensimmäinen jonka olen kuullut että voi sairastaa oireettomana. Itse en ota ensimmäistäkään piikkiä ja joo olen sitten itsekäs koronalinko, kulkutauti myönteinen, foliohattu ja oisko vielä muita? Ai niin rokotevastainen. Hassua että vaikka kaikki muut rokotteet olisi ottanut, mutta tämä ratkaisee sen että olet rokotevastainen? Luuletteko tosiaan että se kolmas on se viimeinen piikki? Mutta kun en itse ota niin saa joku muu sen joka sen haluaa joten eikö se ole sitten hyvä asia. Itse en tuomitse niitä ketä rokotteen ottaa, mutta sitä on mahdoton toivoa myös tähän suuntaan, koska rokotetut ei voi sietää ajatusta enää rokottamattomista ilmeisesti? No kavereita tulee ja menee, todelliset ystävät seisoo rinnalla tapahtui mitä tahansa!

Ei ole mahdollista sairastaa oireettomasti; oireet ovat sairaus. (Esimerkiksi, jos menet julkiseen terveyshuoltoon ja pyydät tutkimuksia koska kalloosi on mielestäsi ilmestynyt luupatti, he eivät tutki aivojasi ellei sinulla ole neurologisia oireita.)

Mitä tulee rokotteiden määrään, lasku on aloitettava alusta aina talvikausikohtaisesti. 

Vierailija
122/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kolmannen rokotteen tarkalleen ottaen pitäisi tehota, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se ONGELMA, jonka xx rokotteen pitäisi poistaa?

Vierailija
124/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi rokotusta koronaan otin ihan vaan siksi, että pääsin lomalle espanjaan loppukesästä. Eiköhän nämä rokotukset olleet osaltani tässä.

Vierailija
125/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai uskonko että kolmannesta rokotteesta on pitkä ilo? En usko, koska kys. virus muuntuu melko nopeasti kuten RNA-viruksilla on yleensäkkin tapana. Naiivia kuvitella että kolmas piikki olisi se viimeinen.

Vierailija
126/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tauti onkin ensimmäinen jonka olen kuullut että voi sairastaa oireettomana. Itse en ota ensimmäistäkään piikkiä ja joo olen sitten itsekäs koronalinko, kulkutauti myönteinen, foliohattu ja oisko vielä muita? Ai niin rokotevastainen. Hassua että vaikka kaikki muut rokotteet olisi ottanut, mutta tämä ratkaisee sen että olet rokotevastainen? Luuletteko tosiaan että se kolmas on se viimeinen piikki? Mutta kun en itse ota niin saa joku muu sen joka sen haluaa joten eikö se ole sitten hyvä asia. Itse en tuomitse niitä ketä rokotteen ottaa, mutta sitä on mahdoton toivoa myös tähän suuntaan, koska rokotetut ei voi sietää ajatusta enää rokottamattomista ilmeisesti? No kavereita tulee ja menee, todelliset ystävät seisoo rinnalla tapahtui mitä tahansa!

Ei ole mahdollista sairastaa oireettomasti; oireet ovat sairaus. (Esimerkiksi, jos menet julkiseen terveyshuoltoon ja pyydät tutkimuksia koska kalloosi on mielestäsi ilmestynyt luupatti, he eivät tutki aivojasi ellei sinulla ole neurologisia oireita.)

Mitä tulee rokotteiden määrään, lasku on aloitettava alusta aina talvikausikohtaisesti. 

No tuossa tarkoitetaankin, että ihmisellä voi olla korona vaikka ei ole sairas. Eli tällöin kun on oireeton korona, niin korona ei siinä tapauksessa ole sairaus? Miksi myös nämä ihmiset kuitenkin luokitellaan koronaan sairastuneiksi?

Vierailija
127/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi rokotusta koronaan otin ihan vaan siksi, että pääsin lomalle espanjaan loppukesästä. Eiköhän nämä rokotukset olleet osaltani tässä.

Itse otin myös rokotukset vain matkustelun vuoksi. Enempää en ota jos ei liikkumisen vuoksi tarvitse.

Vierailija
128/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuossa tarkoitetaankin, että ihmisellä voi olla korona vaikka ei ole sairas. Eli tällöin kun on oireeton korona, niin korona ei siinä tapauksessa ole sairaus? Miksi myös nämä ihmiset kuitenkin luokitellaan koronaan sairastuneiksi?

Tunteeko joku jonkun, jolla korona olisi ollut TÄYSIN piilossa ilman mitään oireita?

Tuntuu että nämä "oireettomat" ovat yleensä niitä, joille korona tuli "yllätyksenä", kun kuvittelivat oireiden puolesta sairastavansa vain lievää flunssaa tms.

Vierailija
129/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko joku jonkun, jolla korona olisi ollut TÄYSIN piilossa ilman mitään oireita?

Tuntuu että nämä "oireettomat" ovat yleensä niitä, joille korona tuli "yllätyksenä", kun kuvittelivat oireiden puolesta sairastavansa vain lievää flunssaa tms.

Lisäksi outoa lukea lehdestä kuinka valtaosalla koronan sairastaneista oireet ovat pitkittyneet ja samaan aikaan kerrotaan, että valtaosa sairastaa koronan oireettomana. Miten se nyt menee?

Vierailija
130/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai uskonko että kolmannesta rokotteesta on pitkä ilo? En usko, koska kys. virus muuntuu melko nopeasti kuten RNA-viruksilla on yleensäkkin tapana. Naiivia kuvitella että kolmas piikki olisi se viimeinen.

Korona on noudattanut Espanjan taudin kulkua. Espanjan tauti katosi. Vielä puuttuu se pahin aalto jonka jälkeen tauti katoaa.

Vierailija
131/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin otan rokotteen puolivuosittain, jos rokotuksen aiheuttamat oireet ovat vain jäävuoren huippu pahasta koronataudista.

Sairastun harvoin ja jos voin yhtään vaikuttaa sairastumisriskiin, niin tartun tilaisuuteen.

Vierailija
132/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ota sitä ensimmäistäkään.

T. Itsekäs koronalinko

Mikä linko on rokottamaton, joka välttelee riskipaikkoja eikä mene sairaana töihin?

Pakko sun on jossain liikkua ja oireetonkin voi tartuttaa. Miten pystyt edes nukkumaan?

Myös rokotettu voi tartuttaa, muttei edes yritä pysyä kotona ja noudattaa muita varotoimenpiteitä, koska rokotteen turvin voi elää vapaasti.

Kumpi olikaan se pahempi levittäjä?

Vierailija
133/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti rokotetut sairastuneet ovat tyypillisesti yli 60 v ja pitkäaikaisesti muuten sairaita alentuneella vastustuskyvyllä. Rokotteiden tehossa on myös havaittu selvää hiipumista alle vuodessa.

Vierailija
134/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Itsekäs koronalinko

Mikä linko on rokottamaton, joka välttelee riskipaikkoja eikä mene sairaana töihin?

Pakko sun on jossain liikkua ja oireetonkin voi tartuttaa. Miten pystyt edes nukkumaan?

Myös rokotettu voi tartuttaa, muttei edes yritä pysyä kotona ja noudattaa muita varotoimenpiteitä, koska rokotteen turvin voi elää vapaasti.

Kumpi olikaan se pahempi levittäjä?

Juuri tämä.

Vierailija
135/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se ONGELMA, jonka xx rokotteen pitäisi poistaa?

K O R O N A .

Vierailija
136/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoiko sinulla kolmas influenssarokotus?

Vierailija
137/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Itsekäs koronalinko

Onko joku vielä 1,5 vuoden taukoamattoman infoamisen jälkeen niin tahvo, ettei ymmärrä, että taudin voi sairastaa oireettomana ja näin ollen aiheuttaa vaikka kuinka laajan tartuntaketjun & pahimmillaan useita kuolemia?

Niin ja onko joku vielä niin tahvo, ettei ymmärrä, että myös rokottamaton voi sairastaa taudin oireettomana ja aiheuttaa vaikka kuinka laajan tartuntaketjun ja kuolemia? Eihän se suojaa muulta kuin oireilta.

Vierailija
138/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kahden rokotteen teho hiipuu muutamassa kuukaudessa, niin on loogista olettaa että kolmannen teho hiipuu myös muutamassa kuukaudessa. Josta seuraa luonnollisesti tarve neljännelle rokotteelle, jne..

En osaa sanoa mitä luonnolliselle immuunipuolustukselle on käynyt rokotteiden johdosta, pahimmassa tapauksessa rokotteen ottajien on jatkossa pakko ottaa buustereita, mikäli haluavat edes jotain suojaa koronaa vastaan. Sairastamalla saatu vastustuskyky on uusimpien tutkimusten mukaan moninkertaisesti tehokkaampi, kuin rokotteella hankittu.

Mikäli em. seikat aiheuttavat ärsyyntymistä rokotetuissa, niin kehoitan suuntaamaan agressionne päättäjien ja median suuntaan.

Luonnollisessa tavassa hankkia vastustuskyky on vain se huono puoli että jo viiisi miljoonaa on epäonnistunut siinä. Riski että myös itse epäonnistuu siinä on suurempi kuin rokotuksella hankittuna

Vierailija
139/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 ekaa rokotetta otin ihan mielelläni, mutta nyt alkaa haiskahtaa rahastus. Näillä näkymin jätän 3. rokotteen  ottamatta. 

Paljonko olet maksanut rokotteista?

Vierailija
140/169 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Itsekäs koronalinko

Onko joku vielä 1,5 vuoden taukoamattoman infoamisen jälkeen niin tahvo, ettei ymmärrä, että taudin voi sairastaa oireettomana ja näin ollen aiheuttaa vaikka kuinka laajan tartuntaketjun & pahimmillaan useita kuolemia?

Niin ja onko joku vielä niin tahvo, ettei ymmärrä, että myös rokottamaton voi sairastaa taudin oireettomana ja aiheuttaa vaikka kuinka laajan tartuntaketjun ja kuolemia? Eihän se suojaa muulta kuin oireilta.

Ennen rokotetta oli supertartuttajia. 🤨

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi