Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmoitan muutosta exälle?

Vierailija
24.09.2014 |

Meillä on yhteishuoltajuus, lapset asuvat luonani. 

Muutimme ja käsittääkseni minun pitää kertoa asiasta lasten isälle. Pitääkö tehdä kirjallisena? Vai riittääkö, että kerron kun hän ottaa yhteyttä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että soitat ja kerrot, en tiedä miksi et ole kertonut jo etukäteen.

Vierailija
2/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita. Me emme ole tekemisissä. Enkä edes tiedä onko puhelinnumero edes sama, kuin vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että kerrot, kun ottaa yhteyttä.

Vierailija
4/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka lapset ole kertoneet että asuvat jossain muualla kuin ennen? Miten hän ottaa yhteyttä, jos ei puhelimella eikä tiedä missä asutte? Mitä jos lapsille tapahtuisi jotain, miten saisit yhteyden häneen?

Vierailija
5/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö keksitty juttu. Kukaan vanhempi ei ole niin tyhmä, ettei olisi toisen vanhemman puhelinnumeroa ja osoitetta. Mitä jos jollekin lapsellesi sattuu jotakin, vaikka ei tule koulusta kotiin, ja sinä et saa yhteyttä toiseen vanhempaan?

Vierailija
6/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isä ole tekemisissä lasten kanssa ollenkaan ? Siinä tapauksessa ei tarvitse ilmoittaa. Tai sitten voit pistää sille vittuillessasi sähköpostia tms. että btv. Uusi osoitteemme on se ja se. jos haluat lapsiasi tavata.

Jos lapset käy säännöllisesti isällään niin pitäähän sen tietää mistä lapset hakee ??? 

Vierailija
7/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:21"]

Eikö muka lapset ole kertoneet että asuvat jossain muualla kuin ennen? Miten hän ottaa yhteyttä, jos ei puhelimella eikä tiedä missä asutte? Mitä jos lapsille tapahtuisi jotain, miten saisit yhteyden häneen?

[/quote]

isä ei ole ollut lasten kanssa tekemisissä yli vuoteen. Ihan omasta tahdostaan. Eli ei lapset ole pystyneet kertomaan muutosta. Lapset enkä minä tiedä missä isä asuu. Viimeisten vuosien aikana ollut useita numeroita. En tiedä miten häneen saan yhteyden, ehkä hätätapauksessa soittaisin hänen äidilleen.

ap

Vierailija
8/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä erikseen tarvitse ilmoittaa.

Vierailija
9/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:27"]

Liekö keksitty juttu. Kukaan vanhempi ei ole niin tyhmä, ettei olisi toisen vanhemman puhelinnumeroa ja osoitetta. Mitä jos jollekin lapsellesi sattuu jotakin, vaikka ei tule koulusta kotiin, ja sinä et saa yhteyttä toiseen vanhempaan?

[/quote]

kaksi vuotta tein asioille jotain, että isä olisi lasten kanssa. Lopetin hänen paapomisensa, en ole hänen äitinsä joka huolehtii kaikesta. Loppu tulos on tämä.

Tyhmä ilmeisesti olen, kun en tiedä missä ex asuu. Eipä tiedä viranomaisetkaan.

ap

Vierailija
10/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Missä virtuaalitodellisuudessa sinä elät?! On tavaton määrä vanhempia, joilla ei ole minkäänlaista tietoa sen rakkaan entisen puolison elämästä. Ihan ilman, että niitä vikoja ja puutteita tarvitsee hakea toisesta vanhenmasta. Ap sentään tietää ketä on hänen lapsensa isä. Heitä voi jo moittiakin, jotka ei sitä tiedä.

Vierailija
11/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoitat hänen äidilleen uuden osoitteesi? Silloin lasten isällä olisi ainakin mahdollisuus saada osoite tietoonsa, jos lasten tapaaminen kiinnostaa häntä jossain vaiheessa. Mitenkään erikseen en lähtisi miestä tuossa tilanteessa etsimään.

Vierailija
12/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä on kyllä minun numeroni, mikä on ollut sama viimeiset 15 vuotta ja löytyy nimellä numeropalvelusta. Että ei se isä meitä tavoita vain osoitteen perusteella. 

Olen käsittänyt, että olen ilmoitusvelvollinen uudesta osoitteesta. Mutta miten se tulisi ilmoittaa? Että riittääkö "ilmoita kun nähdään" vai pitääkö olla kirjallisena?

Vierailija
13/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota tota... ei pahalla mut nyt en ymmärrä, mikset tuossatapaukssa ole jo kuukausia sitten hakenut yksinhuoltajuutta.

Vierailija
14/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teil on yhteishuoltajuus?!

Vierailija
15/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:30"]

Siis teil on yhteishuoltajuus?!

[/quote]

jos viitsisit lukea aloituksen!

Vierailija
16/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella hankalaa saada yksinhuoltajuus ellei toinen luovu huoltajuudesta.

ap

Vierailija
17/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle voi koitua hankaluuksia (siis jos eksä haluaa niitä aiheuttaa) siitä, että et ilmoita. Pienimmän riesan tie on siksi kertoa hänelle uusi osoitteenne nyt heti eikä odottaa, että eksä tajuaa joskus kysellä asiasta.

Vierailija
18/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatenvalvojan neuvonta numeroon olen soittanut, mutta se on jo toista viikkoa varattu. Siksi kyselen täällä!

ap

Vierailija
19/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

minulla ei ole lasten isän osoitetta, koska hän ei halua sitä antaa. Tämä ei ole minun tyhmyydestäni kiinni :)

Toki lapsilla useampi varahenkilö, jos minulle sattuu jotain (isovanhemmat, minun sisarukset perheineen).

Vierailija
20/23 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:41"]

Suomessa on todella hankalaa saada yksinhuoltajuus ellei toinen luovu huoltajuudesta.

ap

[/quote]

Jos toinen pimittää yhteystietojaan niin sen luulisi olevan aika hyvä peruste. Yksinhuoltajuutta suositellaan juuri silloin kun vanhempien välinen kommunikaatio on hankalaa (=etävanhempi tekee kiusaa juuri tällaisilla tempuilla). Sehän ei vaikuta elatukseen eikä tapaamisoikeuksiin (jotka eivät taida ko. henkilöä kiinnostaa muutenkaan).

Sinuna hakisin yksinhuoltajuutta! En tiedä minkä ikäisiä lapsesi ovat, mutta esim. koululaisten on joka syksy täytettävä sellainen lomake missä on oltava molempien huoltajien nimet (jos siis yhteishuoltajuus). Byrokratiasta voi tulla ihan hemmetin hankalaa, jos joka kerta joudut maan alta kaivamaan eksäsi allekirjoituksen. Puhumattakaan sellaisesta tilanteesta, että lapsesi joutuu äkillisesti leikaukseen, johon tarvitaan molempien lupa. Tai että haet lapsellesi passia ulkomaanmatkaa varten, josta joudutte luopumaan koska eksä ei suostu näyttäytymään passitoimistossa.