Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelmana sisarusten välinen kateus

Vierailija
07.09.2014 |

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit. Olemme uusperhe, jossa sekä minulla että miehellä on lapsi edellisestä liitosta. Miehen lapsi on 13, omani 12. Lisäksi meillä on yksi yhteinen lapsi, joka on nyt 9. Kaikki lapset ovat tyttöjä. Mieheni esikoinen on oikein mukava ja kiltti tyttö, mutta elää ihan erilaista elämää kuin muu perheemme. Vaikka hän ei varsinaisesti leveilekään asioilla, tottakai oma tyttäreni huomaa uudet muotivaatteet, hienot puhelimet, jutut ulkomaanmatkoista ja harrastuksista yms. Olen saanut oman esikoiseni ymmärtämään, että hänellä on eri vanhemmat kuin mieheni esikoisella ja sen vuoksi elämä on erilaista. Nyt kuitenkin nuorin tytöistä on alkanut haluamaan samanlaisia asioita kuin mieheni esikoinen. Ei toki ole vielä niin muotitietoinen, mutta jo nyt tyttö on kiukutellut, kun isosiskonsa pääsee ulkomaanmatkoille, sai koiran (minulla on astma, joten emme voi ottaa lemmikkieläimiä) ja erityisesti tyttö haluaisi alkaa harrastamaan ratsastusta kuten isosiskonsakin. Meillä ei kuitenkaan ole varaa. Nykyisin nuorimmaisen kanssa on todella usein riitaa eikä hän tunnu millään ymmärtävän, että hän ei voi saada samoja asioita kuin isosiskonsa. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta ja miten selvisitte?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla