APUA! Alapään verisuonet turvonnut??
Olen raskaana rv25 ja olen tuntenut jonkunlaista painetta alapäässäni jo muutaman päivän, pessessäni huomasin sormella suoraan klitoriksen viressä aristavan kyhmyisen paikan. Ajattelin että ehkä olen raapaissut sitä vahingossa kun oli hiukan herkkäkin. Nyt vilkaisin peilistä ja toisella puolela vain klitoriksesta katsottuna (ei siis lähellä itse emätintä) on ihan turvonneet tummat verisuonet, siis sellasia paukamoitakin ihon alla. Ei todellakaan näytä normaalilta, rupes ihan itkettää onko tää joku kasvain tai jotain? Tai joku verisuonitukos? Vai liittyykö tämä raskauteen..
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:29"]
Se on suonikohju. Sama mekanismi kuin esim,. peräpukamissa, laskimoiden paine altistaa sille. Se on normaalia ja raskauden aikana varsinkin,
t. ammattilainen
[/quote]
kiitoksia vastauksesta, häviääkö se?
Tiedän tunteen, ap. Ei mikään mukava raskausvaiva... Kyse on siis suonikohjuista, niin kuin edellinen sanoikin. Mulla olivat loppuvaiheessa raskautta niin pahoja, etten voinut istua kovalla lattialla kuin toisen pakaran päällä, en siis voinut yhtään lisätä painetta alapäähän. Vaiva helpotti vähän ihan viimeisten parin raskausviikon aikana ja synnytyksen jälkeen hävisi kokonaan! Samoin kävi ystävälleni, joka sai vauvansa samoihin aikoihin. Eli liittyy raskauteen eikä vaivaa sinua loppuelämääsi :)
Kyllä se helpottaa ajan kanssa. Raskaanahan noita tulee helposti sääriin, peppuun (peräpukamat) ja samalla tavalla myös muulle alapään alueelle. Se paine aiheuttaa kipua. Kun pääsee normitilaan, niin viimeistään sitten helpottaa
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:32"]
Tiedän tunteen, ap. Ei mikään mukava raskausvaiva... Kyse on siis suonikohjuista, niin kuin edellinen sanoikin. Mulla olivat loppuvaiheessa raskautta niin pahoja, etten voinut istua kovalla lattialla kuin toisen pakaran päällä, en siis voinut yhtään lisätä painetta alapäähän. Vaiva helpotti vähän ihan viimeisten parin raskausviikon aikana ja synnytyksen jälkeen hävisi kokonaan! Samoin kävi ystävälleni, joka sai vauvansa samoihin aikoihin. Eli liittyy raskauteen eikä vaivaa sinua loppuelämääsi :)
[/quote]
kiitoksia vastauksesta, selailinkin noita suonikojujuttuja ja helpotti heti mieltä, mä jo oikeasti luulin että täässä on jotain vakavempaa... huh huh :D
Se on suonikohju. Sama mekanismi kuin esim,. peräpukamissa, laskimoiden paine altistaa sille. Se on normaalia ja raskauden aikana varsinkin,
t. ammattilainen