Häh miks työttömyysetuus on pakote johonki paja hommiin
Ku oon kuntakokeilun piirissä ni mua pommitetaan 3kkvälein tosin nyt useammin. Ja en saa ku 270e tota rahaa ku katoin Kelan sivuilta summan olevan 726e.
Vai onko se silloin 726e jos suostuu orjatyöhön? Että eihän se ole orjatyötä jos siitä saa melkein 800e.
Niinku Joo. Onko vähän tyhmä olo taas.
Kommentit (30)
Selvitä onko se työkokeilua tms vai palkkatuettua työtä- tosin ne vaativat yleensä kai ensiksi kuukauden koejakson työharjoitteluna, jolta ajalta saa työttömyyskorvauksen + 9 €/arkipäivä. harjoittelujakson jälkeen normaali palkkatyö siis.
Vierailija kirjoitti:
Mut tavallaan tuo on pakottamista koska on mentävä ainakin tutustumaan. Ja sen aion tehdä jotta saan miettimisaikaa mitä rupeen tekemään. Töitä kun ei ole helppo saada joten toi on hätä ratkaisu. Saapahan edes jostain rahaa.
Ei sua kukaan pakota. Voit kieltäytyä mutta menetät toimeentulon. Kummallista että rahaa pitäisi saada vastikkeitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on lain mukaan tarkoitettu ainoastaan niille, joiden työ- ja toimintakyky on siinä määrin rajoittunut, että he eivät kykene työhön tai työllistymistä edistävään palveluun. Se, että asia on näin on sekä työttömän itsensä, te-toimiston että kunnan edustajan todettava.
Kannattaa lukea laki kuntouttavasta työtoiminnasta ennen kuin menee työkkäritapaamiseen.
Kyllä mä oon sen lukenuki. Mulla ei oo kauheesti vaihtoehtoa ku mennä tutustumaan ja saa hetkeksi tädit hiljaseksi. Sitte aletaan siittä paiskimaan pajalla ah niin kivaa työtä ja upeaa kun kasvaa sekä kehittyy! Riemuitsen.
Ei sinun ole mikään pakko mennä sinne tutustumaan. Laissa ei ole mitään tuollaista tutustumispakkoa.
Jos et halua sinne, niin ainoa mitä tarvitaan on se, että et laita nimeäsi alle sellaiseen aktivointisuunnitelmaan missä on mainittuna kuntouttava työtoiminta. Jos tädit kysyvät miksi, niin sano, että työkykysi on normaali eli kuntouttava työtoiminta siksi ole lain mukaan ajankohtaista.
No eipä olekaan. Pelkään vaan että katkaisevat tuon viimeisimmätkin rahat jos en käy näyttämässä kaunista lärviäni kun on kerta sanottu.
Kyllä mä tutustumassa voin käydä en ole vielä päättänyt että edes alan käymään siellä. Voin myös perustaa oman yrityksen jos haluan.
ap tässä. Olen nyt päättänyt ruveta tumputtamaan vasemmalla kädellä. Se tuo vaihtelua päivään, kun neljä-viisi kertaa päivässä lypsää. En mene mihinkään kokeiluun. Haluan olla ahdistunut ja syljeskellä kattoon muuten päivät pitkät.
Tää on nii lapsellinen palsta huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on lain mukaan tarkoitettu ainoastaan niille, joiden työ- ja toimintakyky on siinä määrin rajoittunut, että he eivät kykene työhön tai työllistymistä edistävään palveluun. Se, että asia on näin on sekä työttömän itsensä, te-toimiston että kunnan edustajan todettava.
Kannattaa lukea laki kuntouttavasta työtoiminnasta ennen kuin menee työkkäritapaamiseen.
Kyllä mä oon sen lukenuki. Mulla ei oo kauheesti vaihtoehtoa ku mennä tutustumaan ja saa hetkeksi tädit hiljaseksi. Sitte aletaan siittä paiskimaan pajalla ah niin kivaa työtä ja upeaa kun kasvaa sekä kehittyy! Riemuitsen.
Ei sinun ole mikään pakko mennä sinne tutustumaan. Laissa ei ole mitään tuollaista tutustumispakkoa.
Jos et halua sinne, niin ainoa mitä tarvitaan on se, että et laita nimeäsi alle sellaiseen aktivointisuunnitelmaan missä on mainittuna kuntouttava työtoiminta. Jos tädit kysyvät miksi, niin sano, että työkykysi on normaali eli kuntouttava työtoiminta siksi ole lain mukaan ajankohtaista.
No eipä olekaan. Pelkään vaan että katkaisevat tuon viimeisimmätkin rahat jos en käy näyttämässä kaunista lärviäni kun on kerta sanottu.
Karenssille on aina oltava lain mukainen peruste. Karenssia ei siis voi antaa sillä perusteella, että et ole suostunut johonkin sellaiseen mihin lain mukaan ei ole pakko suostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssille on aina oltava lain mukainen peruste. Karenssia ei siis voi antaa sillä perusteella, että et ole suostunut johonkin sellaiseen mihin lain mukaan ei ole pakko suostua.
Et taida olla ollut työttömänä 2010 jälkeen? Karenssia saat jos et mene kuntouttavaan, johon sinut määrää Kelan psykiatri sillä perusteella että normaalimielenterveyksinen ihminen olisi jo työllistynyt kuudessa kuukaudessa. Mitä enemmän urputat ja viittaat lakipykäliin, sitä pidemmän karenssin saat.
Ap täällä taas, olen erittäin innoissani ja motivoitunut lähtemään tuohon systeemiin. Siellä näkee kuinka minä kehityn ja kasvan ihmisenä. Mielenkiintoni työhön ilmaiseksi on ihan todella kympin luokkaa. Lupaan paiskia ilmaistyötä vuosikaudet selkä verillä ja kiroillen mansikkaa sanoen.
Yhtäkkiä minusta onkin kasvanut puputäti.