Kumppanin liikuntaharrastukset
Miten paljon teille merkitsee se että kumppani / potentiaalinen sellainen harrastaa liikuntaa, onko turnon vai off? Yritän lähestyä yhtä miestä jolla on varsin intohimoinen ja jopa ammattimainen tapa treenata, niin en oikeen tiedä mitä ajatella ja lähestyä asiaa niin aattelin täällä kysellä.
Kommentit (24)
Pakko treenata tai on vätys ja lössykkä!
Mmitäs meidän mielipide vaikuttaa? Plussaa se mulle on. Miinukseksi muuttuu vasta jos kaikki rahat ja aika menee siihen, eikä muuhun enää riitä energiaa tai mielenkiintoa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:30"]
Mmitäs meidän mielipide vaikuttaa? Plussaa se mulle on. Miinukseksi muuttuu vasta jos kaikki rahat ja aika menee siihen, eikä muuhun enää riitä energiaa tai mielenkiintoa.
[/quote]
Niin minuakin mietityttää kun ilmeisesti tämä kaveri käyttää helposti treeneihin 2h päivä, tekee vielä vaativaa työtäkin että kuulemma päivät menee heittämällä 8:00-21:00
ap
Itse lopetin liikunnan ja aloin makoilla vaimon kanssa yhdessä soffalla telkkaria tuijottamassa, ihan vain siksi että hän oli mustasukkainen liikuntaan käyttämästäni ajasta. 15 kiloa on tullut painoa lisää tuon jälkeen ja nyt hän on alkanut vihjailla vatsastani, vaikka on toki itse selvästi minua ylipainoisempi.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:30"]
[/quote]
Niin minuakin mietityttää kun ilmeisesti tämä kaveri käyttää helposti treeneihin 2h päivä, tekee vielä vaativaa työtäkin että kuulemma päivät menee heittämällä 8:00-21:00
ap
[/quote]No eihän tuolla kaverilla sitten ole muuta elämää kuin työ ja urheilu. Loppu aika menee nukkumiseen. Tietysti on kivaa jos saa nukkua jonku vieressä.
Kohtuus kaikessa. Kaverini mies haluaa mennä salille vaikka vaimolla menisi lapsivedet ja pitää lähteä synnyttämään. Jos ei pääse niin mököttää kuin pikkukakara "no en sit enää ikinä mee salille ku on nii hankalaa!!1" :D kaiken huippu on se että kunnossa se salillakäynti ei oikein näy, treenaa ihan miten sattuu ja aina on joku paikka paskana.
En varsinaisesti osaa auttaa sua, mutta itse harrastan liikuntaa 4-5 kertaa viikossa ja se on mulle tärkeää. Mielelläni siis seurustelisin miehen kanssa, joka myös suhtautuu myönteisesti liikuntaan liikkuu enemmän tai vähemmän itse. Mut ajattelen toki, että muutkin asiat voivat olla yhteisiä kuin vain liikunta. Sitäpaitsi liikuntalajit on hyvin erilaisia, jos toinen pelaa futista viisi kertaa viikossa niin se oon varsin erilaista, kuin harrastaa tanssia viisi kertaa viikossa.
Mulle ei sopisi sellainen miesystävä, joka olis sitä mieltä, että "kyllähän sä nyt aina yhdet treenit voit jättää väliin". Samoin matkoilla usein haluan myös liikkua, lenkkeillä tai käydä salilla. Jos toinen ei tuota ymmärtäisi, niin se olisi ongelma.
En itse ole ajatellut, että toisen liikunnallisuus on erittäin tärkeää, mutta kyllä itsekin tajuan, että tuottaahan se ajattelueroja, varsinkin, jos toinen on ihan sohvallamakailija.
Meillä nyt on jo vakiintunut parisuhde, meistä minä olen se treenaaja ja mies ei tee mitään. Häntä selvästi ottaa päähän harrastukseeni kuluva aika, vaikka aina olen itse järkännyt esim. lasten hoidon. Olisi kivempaa, jos toinenkin treenaisi edes jonkin verran.
Pitää vaan kysyä itseltään pystyisitkö elämään sen kanssa, että se vie aikaa teidän suhteelta?! Ja sen kanssa, että sinä et ole ykkönen?!
Tässähän olisi sinullekin oiva tilaisuus aloittaa uusi hyödyllinen harrastus ja samalla saisitte yhteistä aikaa. Kaikki hyötyvät.
Työkaveri just eilen valitti että vaimo antaa pahaa kommenttia kaikesta mahdollisesta liikunnasta. Työkaverin vaimo on paisunut sellaiseksi pullataikinaksi itse että epäilen yrittävän ajaa miehensä samaan tilaan.
Miehet treenaa mielellään yksin joten hyvä vaan jos oot enemmän kotiäiti tyyppiä. Parisuhdekkin kestää kauemmin kun ei tarvi käsi kädessä kävellä samanlaisissa tuulipuvuissa ulkona.
Todellakin pitää kenen tahansa ihmisen harrastaa liikuntaa! Miten pysyvät paikat kunnossa, jos ei tee muuta kuin makaa sohvalla tai kyhjöttää tietokoneella? Joillain tietenkin saattaa olla sellainen työ, että siinä jo tulee liikuttua, mutta jos ei ole... Ja eihän liikunnassa ole kyse ainoastaan painonhallinnasta vaan siitäkin, että keho ja mieli pysyvät hyvinvoivana.
Mutta kohtuu kaikessa. Jos kaikki aika menee töihin ja liikkumiseen, ei se parisuhteen kannalta tietenkään ole kovin otollista. Tosin onko mies nyt täyttänyt päivänsä töillä ja urheilulla, koska ei ole parisuhteessa? Voisiko hän muuttaa aikataulujaan, jos alatte seurustella? Tai onko miehen harrastus sellainen, että sinäkin voisit harrastaa sitä? Yhdessä harrastaminen on mukavaa :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:44"]
Tässähän olisi sinullekin oiva tilaisuus aloittaa uusi hyödyllinen harrastus ja samalla saisitte yhteistä aikaa. Kaikki hyötyvät.
[/quote]
Se olisi kitalakilaukaus, jos mies tulisi minun tontille lähtisi harrastukseeni mukaan! Jotain omaa pitää olla vaikka kuinka olisi parisuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:45"]
Työkaveri just eilen valitti että vaimo antaa pahaa kommenttia kaikesta mahdollisesta liikunnasta. Työkaverin vaimo on paisunut sellaiseksi pullataikinaksi itse että epäilen yrittävän ajaa miehensä samaan tilaan.
[/quote]
Tämä on hullua! Miten voi valittaa siitä, että toinen haluaa liikkua ja pitää huolta itsestään? Ellei kyseessä sitten ole tosiaan se, että ei halua, että toinen on hyvässä kunnossa, jos ei itsekään ole. Voisiko siinä myös olla pelkoa siitä, ettei itse kohta kelpaakaan enää?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:53"]
[/quote]
Se olisi kitalakilaukaus, jos mies tulisi minun tontille lähtisi harrastukseeni mukaan! Jotain omaa pitää olla vaikka kuinka olisi parisuhteessa.
[/quote]
Mutta tässä ap:n tapauksessahan olikin sellainen tilanne, ettei sitä yhteistä aikaa olisi. Eli muuta ei tuossa parisuhteessa olisikaan kuin omaa aikaa..
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:49"]
Miehet treenaa mielellään yksin joten hyvä vaan jos oot enemmän kotiäiti tyyppiä. Parisuhdekkin kestää kauemmin kun ei tarvi käsi kädessä kävellä samanlaisissa tuulipuvuissa ulkona.
[/quote]
Tuolla kuntosalilla, jolla mä käyn, näkee kyllä paljon pariskuntia. Siellä näkee myös paljon yhdessä treenaavia miehiä, eli en nyt menisi väittämään, että kaikki miehet treenaavat mielellään yksin. Minunkin mieheni haluaa käydä yhdessä salilla, pyöräilyllä, lenkillä jne. Tosin osaa hän yksinkin mennä, eli emme aina liiku pariskuntana :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:53"]
[/quote]
[/quote]
Mutta tässä ap:n tapauksessahan olikin sellainen tilanne, ettei sitä yhteistä aikaa olisi. Eli muuta ei tuossa parisuhteessa olisikaan kuin omaa aikaa..
[/quote] Itse käytän treeneihin myös paljon aikaa. Liikunta on minulle henki ja elämä. Jos puoliso ei sitä hyväksyisi, en olisi häntä edes puolisoksi ottanutkaan.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:51"]
Todellakin pitää kenen tahansa ihmisen harrastaa liikuntaa! Miten pysyvät paikat kunnossa, jos ei tee muuta kuin makaa sohvalla tai kyhjöttää tietokoneella? Joillain tietenkin saattaa olla sellainen työ, että siinä jo tulee liikuttua, mutta jos ei ole... Ja eihän liikunnassa ole kyse ainoastaan painonhallinnasta vaan siitäkin, että keho ja mieli pysyvät hyvinvoivana.
Mutta kohtuu kaikessa. Jos kaikki aika menee töihin ja liikkumiseen, ei se parisuhteen kannalta tietenkään ole kovin otollista. Tosin onko mies nyt täyttänyt päivänsä töillä ja urheilulla, koska ei ole parisuhteessa? Voisiko hän muuttaa aikataulujaan, jos alatte seurustella? Tai onko miehen harrastus sellainen, että sinäkin voisit harrastaa sitä? Yhdessä harrastaminen on mukavaa :)
[/quote]
ap vastaa, että kundi taitaa treenata salilla kovinkin tosissaan ja haaveilee jostain fitness-kisasta. Taitaa olla monen vuoden treenitausta takana niin en tiedä onko todellakaan realismia että salikäynnit vähenisivät. Eikait liikuntakaan mulle päivittäin pahaa tekisi mutta en ole tottunut kuin arkiliikuntaan :/
Minulle ei ole mitään merkitystä tuolla asialla. Kunhan hyväksyy sen että minä en harrasta liikuntaa ;)