Miehellä tulossa synttärit. En saanut siltä lahjaa viimeksi,,,
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:12"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:06"] Joo mutta mulle tuli nyt uusi pettynys aamulla kävellessäni töihin ja miettiessäni miehen lahjaa, kun muistin, ettei se ole vienytkään mua matkalle. ap [/quote] Onko siihen mitään järkevää selitystä? Esim kovatahtinen työ, rahapula, sairastelu? Minusta ehkä viisain ratkaisu olisi varata se matka nyt, lahjaksi teille molemmille "kun ei tullutkaan viime keväänä lähdettyä" ja voisitte tehdä tuosta perinteen; ei pikkupaketteja, vaan joka vuosi pieni reissu olipa se sit vaikka Turkuun tai Thaimaahan. Älä jää pettymykseen vellomaan, sun oma putkiaivo on luultavasti unohtanut lupauksensa jo vartin päästä sen tehtyään eikä tarkoita sillä mitään pahaa. Eri asia on, jos kohtelu on yleisestikin kylmää ja välinpitämätöntä. Silloinhan synttärilahjan ostamattomuus on vain ilmentymä pahemmista ongelmista. [/quote] Ai nyt naisen pitäisi se matka varata, kun mies ei siihen(kään) kyennyt? Kerta mies ei matkaa varannut, niin todennäköisesti ei matkalle edes halua. En hyväksy mitään "unohti 15 min kuluttua, ei tarkoita mitään pahaa" jauhamista, kyllä lupaukset tarvitsee pitää, eikä sitä voi laittaa "putkiaivojen" syyksi. Te sit päästätte miehet aina pälkähästä, kun teette sen mitä miehen olisi pitänyt tehdä. "Voi kulta, et sitä matkaa muistanut keväällä varata MINUN SYNTTÄRILAHJAKSI, mut ei haittaa MINÄ varaan sen nyt SINULLE synttärilahjaksi, kun olet tuollainen höppänä, päästään kivalle matkalle :) " Ja niin taas mies pääsi pälkähästä, eikä oppinut mitään muuta kuin sen, että ei naisen tarpeista tarvitse piitata. [/quote] Tuossahan oli nimenomaan kyseessä YHTEINEN synttärimatka, joten pyyhi nyt hyvä ihminen se vaahto suupielistäsi.
[/quote]
Niin, mutta EDELLEEN naisen täytyy se matka varata, kun mies ei "muista". Ja jos nainen sen matkan kertoo miehelle synttäripäivänä, niin mies kuvittelee sen olevan hänelle lahja. Pitihän sen matkan alunperinkin olla yhteinen, kun mies lupasi varata kevääksi. Mutta te nyt tahdotte olla miestenne palvelijoita, ihan sama mulle.
p.s. Ja eipä mulla mitään vaahtoa suupielissä ole, kahvia tässä juon nautiskellen :)
Ostaisin lahjan, jos toivot, että ostatte toisillenne lahjoja. Ja muistuta miestäsi ennen omaa syntymäpäivääsi, että sinulla on parin päivän päästä synttärit ja haluaisit lahjan. Marttyyrinä eläminen ei rikastuta teidän kummankaan elämää. Me emme mieheni kanssa yleensä osta lahjoja, joskus ostamme. Ja sitä ennen kysytään, mitä toinen toivoisi.
Voi, tunnen monia naisia, jotka oikein rakastavat rypeä marttyyrin kruunu päässä, kun mies ei taaskaan muistanut syntymäpäiviä. Eivät ole onnellisia avioliittoja nämä.....
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:12"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:06"] Joo mutta mulle tuli nyt uusi pettynys aamulla kävellessäni töihin ja miettiessäni miehen lahjaa, kun muistin, ettei se ole vienytkään mua matkalle. ap [/quote] Onko siihen mitään järkevää selitystä? Esim kovatahtinen työ, rahapula, sairastelu? Minusta ehkä viisain ratkaisu olisi varata se matka nyt, lahjaksi teille molemmille "kun ei tullutkaan viime keväänä lähdettyä" ja voisitte tehdä tuosta perinteen; ei pikkupaketteja, vaan joka vuosi pieni reissu olipa se sit vaikka Turkuun tai Thaimaahan. Älä jää pettymykseen vellomaan, sun oma putkiaivo on luultavasti unohtanut lupauksensa jo vartin päästä sen tehtyään eikä tarkoita sillä mitään pahaa. Eri asia on, jos kohtelu on yleisestikin kylmää ja välinpitämätöntä. Silloinhan synttärilahjan ostamattomuus on vain ilmentymä pahemmista ongelmista. [/quote] Ai nyt naisen pitäisi se matka varata, kun mies ei siihen(kään) kyennyt? Kerta mies ei matkaa varannut, niin todennäköisesti ei matkalle edes halua. En hyväksy mitään "unohti 15 min kuluttua, ei tarkoita mitään pahaa" jauhamista, kyllä lupaukset tarvitsee pitää, eikä sitä voi laittaa "putkiaivojen" syyksi. Te sit päästätte miehet aina pälkähästä, kun teette sen mitä miehen olisi pitänyt tehdä. "Voi kulta, et sitä matkaa muistanut keväällä varata MINUN SYNTTÄRILAHJAKSI, mut ei haittaa MINÄ varaan sen nyt SINULLE synttärilahjaksi, kun olet tuollainen höppänä, päästään kivalle matkalle :) " Ja niin taas mies pääsi pälkähästä, eikä oppinut mitään muuta kuin sen, että ei naisen tarpeista tarvitse piitata. [/quote] Tuossahan oli nimenomaan kyseessä YHTEINEN synttärimatka, joten pyyhi nyt hyvä ihminen se vaahto suupielistäsi.
[/quote]
Niin, mutta EDELLEEN naisen täytyy se matka varata, kun mies ei "muista". Ja jos nainen sen matkan kertoo miehelle synttäripäivänä, niin mies kuvittelee sen olevan hänelle lahja. Pitihän sen matkan alunperinkin olla yhteinen, kun mies lupasi varata kevääksi. Mutta te nyt tahdotte olla miestenne palvelijoita, ihan sama mulle.
p.s. Ja eipä mulla mitään vaahtoa suupielissä ole, kahvia tässä juon nautiskellen :)
[/quote]
Matkan varauksen voi hoitaa monella tapaa, itse varmaankin ehdottaisin miehelle, että "mennäänkö matkatoimistoon varaamaan yhteinen synttärimatka vaikka alkuvuodeksi ja unohdeetaan aineelliset lahjat".
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 08:57"]Kerroin kyllä miehelle olevani pettynyt, silloin kun mulla oli synttärit ja en saanut mitään lahjaa. No siitä jonkin ajan kuluttua mies antoi kortin, jossa lupasi viedä mut matkalle keväällä. Ei vienyt.
Nyt aloin miettimään lahjaa miehelle ja nämä aiat tulivat mieleen,, uusi pettymys. ap
[/quote]
Itse olisin todella pettynyt enkä antaisi lahjaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 09:06"]
Joo mutta mulle tuli nyt uusi pettynys aamulla kävellessäni töihin ja miettiessäni miehen lahjaa, kun muistin, ettei se ole vienytkään mua matkalle. ap
[/quote]
Onko siihen mitään järkevää selitystä? Esim kovatahtinen työ, rahapula, sairastelu? Minusta ehkä viisain ratkaisu olisi varata se matka nyt, lahjaksi teille molemmille "kun ei tullutkaan viime keväänä lähdettyä" ja voisitte tehdä tuosta perinteen; ei pikkupaketteja, vaan joka vuosi pieni reissu olipa se sit vaikka Turkuun tai Thaimaahan. Älä jää pettymykseen vellomaan, sun oma putkiaivo on luultavasti unohtanut lupauksensa jo vartin päästä sen tehtyään eikä tarkoita sillä mitään pahaa. Eri asia on, jos kohtelu on yleisestikin kylmää ja välinpitämätöntä. Silloinhan synttärilahjan ostamattomuus on vain ilmentymä pahemmista ongelmista.
[/quote]
Ai nyt naisen pitäisi se matka varata, kun mies ei siihen(kään) kyennyt? Kerta mies ei matkaa varannut, niin todennäköisesti ei matkalle edes halua. En hyväksy mitään "unohti 15 min kuluttua, ei tarkoita mitään pahaa" jauhamista, kyllä lupaukset tarvitsee pitää, eikä sitä voi laittaa "putkiaivojen" syyksi. Te sit päästätte miehet aina pälkähästä, kun teette sen mitä miehen olisi pitänyt tehdä. "Voi kulta, et sitä matkaa muistanut keväällä varata MINUN SYNTTÄRILAHJAKSI, mut ei haittaa MINÄ varaan sen nyt SINULLE synttärilahjaksi, kun olet tuollainen höppänä, päästään kivalle matkalle :) " Ja niin taas mies pääsi pälkähästä, eikä oppinut mitään muuta kuin sen, että ei naisen tarpeista tarvitse piitata.
[/quote]
Minäkin ihmettelin, miksi se noin menee.
Tunnet miehesi paremmin kuin me täällä. Jos hän on muuten mukava ja huomaavainen, ja tuo lahjattomuus ja matkan unohtuminen ovat onnettomien sattumien summa, voisit hoitaa asian olemalla itse oikein huomaavainen ja kysyä, mitä mies tahtoisi syntymäpäivälahjaksi, ja miettimällä ääneen mikä olisi hänelle oikein mieleistä. Se saattaisi herättää häntä pohtimaan, miten sinun syntymäpäiväsi menikään. Toisaalta jos mies on itsekeskeinen ja yksinkertainen, hän päättelisi siitä vaan että pidät ihan itse hänen syntymäpäiväänsä tärkeämpänä etkä välitä omastasi, joten hänenkään ei tarvitse.
Koita Ap ehdottaa, jos lähtisitte matkalle molempien synttäreiden kunniaksi.
Mies ei todennäköisesti halua. Siksi "unohti" sen keväisenkin matkan. Lupaili sitä, jotta olisit tyytyväinen.
Toivota hyvää syntymäpäivää ja äläkä osta lahjaa. Me olemme olleet 13 vuotta yhdessä, eikä yhtäkään syntymäpäivälahjaa olla ostettu toisillemme. Meillä on tapana, että ei-synttärisankari varaa ravintolan, kylpylän, miniloman, tms. ja mennään yhdessä rentoutumaan.
Jos sulla on joku oikeasti hyvä idea lahjaksi, niin osta. Mutta jos ei ole, on parempi olla antamatta lahjaa kuin hankkia jotain väkisinväännettyä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 08:40"]
mitä teen?
[/quote]
En saanut minäkään, eikä muistanut millään tavalla. En todellakaan aio itsekään enää muistaa miehen synttäreitä tästä eteenpäin. Olen aina muistanut onnitella, kukkiakin ostanut ja lahjan silloin tällöin. Itse olen saanut yhden kerran lahjan 7 vuoden aikana, kukkia en koskaan. Nyt riitti.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 08:59"]
No anna miehelle lahjaksi kortti jossa on lahjana "viime keväinen tekemätön matka".
Sinun tilanteessasi en antaisi lahjaa.
- 3
[/quote]
Tää on ehdottomasti paras! Mutta katso, että tulee ymmärretyksi se, että SINÄ et ole sen matkan maksaja, vaan hän itse, eli unohdetun sinulle luvatun lahjan toteuttaminen! Lahjakortti, jolla velvoittaa lunastamaan lupauksensa!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 08:59"]
No anna miehelle lahjaksi kortti jossa on lahjana "viime keväinen tekemätön matka".
Sinun tilanteessasi en antaisi lahjaa.
- 3
[/quote]
Tää on ehdottomasti paras! Mutta katso, että tulee ymmärretyksi se, että SINÄ et ole sen matkan maksaja, vaan hän itse, eli unohdetun sinulle luvatun lahjan toteuttaminen! Lahjakortti, jolla velvoittaa lunastamaan lupauksensa!
[/quote]Eihän tuo ole lahja vaan vittuilua?
Ja mitä järkeä on lähteä kahdestaan matkalle, jos toinen ei selvästikään halua? Ei luulisi olevan kummallekaan kivaa.
Luovutte vaan koko lapsellisesta lahjojen vaihtamisen kehästä. Fiksuinta, mitä ikinä teimme mieheni kanssa, oli lopettaa hölmö lahjojen pakkoantaminen jouluisin ja syntymäpäivisin. Ei stressiä, ei turhaa roinaa nurkissa. Rakkaus ja kumppanuus riittävät. Itse voimme hankkia mitä tarvitsemme.
Minä lakkasin antamasta syntymäpäivä- ja joululahjoja, enkä enää tee lasten kanssa isänpäiväkortteja tai osta lahjoja heidän puolestaan. 4 vuotta jaksoin, mies kyllä oli lahjoista innoissaan, mutta koskaan en itse saanut yhtäkään lahjaa häneltä. En edes onnitteluja syntymäpäivänä. Kuitenkin hän muistaa omia vanhempiaan ja lapsiamme, mistä tietysti olen iloinen. Ensin pahoihin mieleni, myönnettäköön, mutta nykyään en enää välitä. Täytän pian pyöreitä vuosia, ja hämmästyin kun mies kysyi äitinsä läsnäollessa vietetäänkö juhlia. Äitinsä ei myöskään ole koskaan edes onnitellut syntymäpäivänäni, vaikka tiedän, että miehen veljen vaimoa muistavat joka vuosi, vaikkei hänkään syntymäpäiviään ole sen kummemmin viettänyt. Koska omat sukulaiseni asuvat kaukana, eikä minulla ole täällä ystäviä, en aio viettää nelikymppisiäkään. Siitä nämä sitten olivat ihan pöyristyneitä. Teet niin tai näin, aina se menee väärin...
Osta itsellesi jotain kivaa.