Mistä revitte iloa, laihduttaessa? Nälkä, vihaisuus valtaa mielen, lapset kärsii. Mistä iloa?
T. Sata kiloa vi tutusta :(
2000 kcal syöty ja nyt nälkä, sipsin ja suklaan himo
Kommentit (41)
Ja taas mennään. Eiköhän sulle ap ole jo lueteltu kaikki mahdolliset laihdutuskonstit kymmenissä aiemmin tekemissäsi ketjuissa.
Hauduta iso muki tuoksuvaa yrttiteetä ja juo sitä nälän iskiessä.
Laihtuuko tuolla määrällä? Vaikea uskoa. Tuohan on ihan normikulutus monelle.
Luonnossa liikkumisesta ja nautin jokaisesta suupalasta erikseen, minkä voin diettini rajoissa pistää suuhuni. Ah, sitä harvinaista nautinnon iloa!
En tiedä tilannettasi, mutta tässä muutama vaihtoehto:
1. Ehkä yrität rajoittaa kalorimäärää liikaa. Tee pienempiä muutoksia, kyllä niilläkin laihtuu.
2. Syö maukasta ruokaa. On paljon hyviä ruokia, joista ei saa liikaa kaloreita. Kun ruoka on hyvää, olet tyytyväisempi.
3. Sipsin ja suklaan himo vain yltyvät, jos annat niille periksi. Sinnittele muutama viikko, niin et enää kaipaa niitä. Koeta keksiä jotain muuta niiden tilalle.
4. Tee syömisen sijaan jotain, mistä tykkäät, niin syöminen unohtuu. Ks. kohta 3: mitä harvemmin annat periksi kiusauksille, sen nopeammin ne lakkaavat kiusaamasta.
5. Älä anna periksi. Ks. kohdat 3 ja 4. Loppuelämäsi ei tule olemaan kurjaa kieltäytymistä. Pääset mieliteoistasi eroon, mutta se vaatii nyt keskittymistä. Keskity sijaistoimintoihin, älä retkahda syömään.
6. Jos kuitenkin retkahdat, se ei ole kaiken loppu. Olet vain ensi kerralla päättäväisempi.
Syömällä sellaista ruokaa, joka vie nälän, mutta jota ei tarvitse sydä paljon. Pari kolme ateriaa päivässä ja kun oikein hyvin koostaa voi pärjätä yhdelläkin aterialla päivässä. Ei kiukuta eikä tarvitse kärsiä nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Laihtuu. Olen syönyt keskimäärin 2100 kcal ja olen laihduttanut 4kg kolmessa viikossa!
Ap
Eli roskan syöminen on ainut ilosi ja harrastuksesi. Ei hyvin mene.
Suklaan himosta voi päästä. Mulla oli ennen paha suklaariippuvuus, saatoin hotkia ison levyllisen yhdeltä istumalta, useasti viikossa, ja niinä päivinä kun kieltäydyin suklaasta, tunsin kauheaa suklaan himoa. Sitten päätin vain tehdä kuten alkoholistit, totaalikieltäytyminen päivä kerrallaan. Sen verran tämä kuitenkin poikkeaa alkoholiriippuvuudesta, ainakin minun kohdallani, että myöhemmin uskaltauduttuani maistamaan, en retkahtanut enää entiseen. Syön nykyään suklaata erittäin harvoin (muutaman kerran vuodessa), mutta suuremmalla mielihyvällä kuin silloin, kun mikään ei olut tarpeeksi. (Sipsiriippuvuutta ei mulla ole ollut, mutta varmaan sama pätee niihinkin.)
Mä sain iloa siitä laihtumisesta ja että en enää ollut hikoileva ja läski, että vaatteet alkoi mahtumaan päälle, eikä reidet hinkannu, lopetin kuorsaamisen ja alkoi seksikin maistua. Se mua motivoi, ei yrttitee. Jaksa siis vaan pinnistellä, kohta alkaa helpottaa, kun saat ekan kympin veks.
Vierailija kirjoitti:
Normikulutus normaalipainoiselle, mutta iso ihminen myös kuluttaa enemmän.
Ei liiassa nälässä kannata olla.
Itse laihduin/pidin mitat aikoinani syömällä todella paljon kurkkuja/salaatteja etc. Siis iso kippo hyvää salaattia, etc
Tein lähes kaiken ruoan (lämpimänkin) salaattipedille etc. Dippailin vihanneksia (porkkana/kurkku tikkuja)
Toimi itsellä🤷♀️
Pitää vain löytää mikä itselle sopii. Mikä on se oma sudenkuoppa ja miten sen ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normikulutus normaalipainoiselle, mutta iso ihminen myös kuluttaa enemmän.
Olen kyllä positiivisesti yllättynyt, että tälläkin määrällä putoaa paino :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuu. Olen syönyt keskimäärin 2100 kcal ja olen laihduttanut 4kg kolmessa viikossa!
Ap
Miksi alapeukkuja? Ap
Vierailija kirjoitti:
Laihtuu sillä, jos on tarpeeksi tuhdissa kunnossa. Massa vaikuttaa elintoimintoihin ja siten kaloritarpeeseen.
Muuttuvasta ulkomuodosta tietenkin. Ei tee mieli syödä, kun käyn joka aamu vaa’alla ja katson peilistä vartaloani. Herkut on vihollisia, jotka haluavat pilata iloni.
Iloa saan kevyestä tunteesta pitkin pivää ja ylpeydestä, ja aamuisin vaa‘asta, joka keskimäärin näyttää 50 grammaa vähemmän joka aamu. Joskus ei mutta seuraavana aamuna sitten on 100 grammaa pudonnut. Sunnuntaibrunchista perheen kanssa en luovu. Tahti on hidas eli viikossa 300 grammaa (6 kertaa 50 grammaa) mutta sopii itselleni sillä se tekee kuitenkin yli kilon kuussa! 5 kuussa lähtenyt 6 kg joten iloitsen siitäkin että ensi keväänä olen 12 kg kevyempi. Juhuu!
Vierailija kirjoitti:
Iloa saan kevyestä tunteesta pitkin pivää ja ylpeydestä, ja aamuisin vaa‘asta, joka keskimäärin näyttää 50 grammaa vähemmän joka aamu. Joskus ei mutta seuraavana aamuna sitten on 100 grammaa pudonnut. Sunnuntaibrunchista perheen kanssa en luovu. Tahti on hidas eli viikossa 300 grammaa (6 kertaa 50 grammaa) mutta sopii itselleni sillä se tekee kuitenkin yli kilon kuussa! 5 kuussa lähtenyt 6 kg joten iloitsen siitäkin että ensi keväänä olen 12 kg kevyempi. Juhuu!
Onhan hidas tahti hyvä, jos ylipainoa vähän. Minulle ei riitä grammat, koska ylipainoa melkein 40kg.
Ap
En ole tajunnut miten sipseihin ja suklaaseen sorrutaan, koska se vaatii aktiivisen ostotapahtuman ja tuotteiden kotiin kantamisen. Jos niitä ei osta kotiin, ei niihin voi sortua.
Revin iloa ainakin siitä, että tajusin jättää lapset tekemättä.