Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö ihmiset aidosti Bluetoothin, wlanin ja gps:n päällä vaikkei tarvitse?

Vierailija
23.09.2014 |

Minä laitan ne tabletissa päälle vain kun tarvitsen niitä. En jätä niitä turhaan päälle.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne käytössä kuluu joten kaikki pihit ja säästeliäät sulkevat ne silloin kun eivät käytä.

Vierailija
2/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljen aina, jos en tarvitse, koska haluan säästää akkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan niitä tarvii.

Vierailija
4/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koskaan muuta päällä kuin gepsiä, ja sitäkin harrastustarkoitukseen. Ei tule piippauksia sähköpostista eikä mitään sellaisiakaan. Tosi harvoin edes nettiä selaan kännykällä, sähköpostia kyllä.

Vierailija
5/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa olla jatkuvasti rämppäämässä w-lania päälle ja pois? Minulla se on koko ajan päällä ja hyppää automaattisesti verkkoon kun tulen kotiin.

Bluetoothin laitan erikseen päälle kun sitä tarvitsen vain pari kertaa viikossa kuunnellessani musiikkia kaiutinten kautta. Yritän säästää akkua.

Miksi gps pitäisi edes ottaa pois päältä / mitä ap tällä tarkoittaa? Sijaintipalveluita?

Vierailija
6/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paskat päälle vaan. Akku kestää kuitenkin sen yhden vuorokauden. Yöksi latautumaan ja seuraavana aamuna lisää paskaa housuun!

Vierailija
7/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vajakkeja? Wlan ja Bluetooth on pahimpia jos joku ulkopuolinen haluaa valvoa missä ihmiset liikkuu. Vrt. vieras käy rappukäytävän läpi ja kartoittaa kuka on milloinkin kotona. Eikö yksityisyys ole minkään arvoinen?

Vierailija
8/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:25"]

Oletteko vajakkeja? Wlan ja Bluetooth on pahimpia jos joku ulkopuolinen haluaa valvoa missä ihmiset liikkuu. Vrt. vieras käy rappukäytävän läpi ja kartoittaa kuka on milloinkin kotona. Eikö yksityisyys ole minkään arvoinen?

[/quote]

Eikö tuo sama selviä jo sillä että kattoo kellä on valot päällä.

Vierailija
9/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wlan on ainut mikä on lähes aina päällä, tosin senkin otan pois, jos olen pitkään paikassa jossa ei ole wlania. Gepsiä käytän vain satunnaisesti, joten sen ei tarvitse olla päällä koko aikaa. Bluetoothia käytän maks kerran vuodessa niin en todellakaan pidä sitä turhaan päällä.

En siis pidä kaikkia koko aikaa päällä, mikdi pitäisin turhia ohjelmia päällä viemässä akkua?

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:15"]Miksi gps pitäisi edes ottaa pois päältä / mitä ap tällä tarkoittaa? Sijaintipalveluita?
[/quote]

Miksi sen gpsn pitäisi olla koko ajan päällä?

Vierailija
10/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:25"]

[/quote]

Itselläni on (tottakai!) VPN aina päällä, joten ihan huoletta voin pitää wifiä yms. päällä. Ulkopuolisille eli vieraan wifi-verkon omistajille puhelimestani näkyy vain joku haluamani ip-osoite, esim. vaikka ruotsalainen ip-osoite.

En tietenkään mene ulkopuolisiin wifi-verkkoihin ilman vpn:aa. Sehän on sama kuin kävisi vieraissa ilman kondomia..! =)

Ette kai tekään tule tänne av-palstalle omasta ip-osoitteestanne? Vai..?

Vierailija
11/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:25"]Oletteko vajakkeja? Wlan ja Bluetooth on pahimpia jos joku ulkopuolinen haluaa valvoa missä ihmiset liikkuu. Vrt. vieras käy rappukäytävän läpi ja kartoittaa kuka on milloinkin kotona. Eikö yksityisyys ole minkään arvoinen?
[/quote]Siis mitä? Minulla wlani toki näkyy ohikulkijalle mutta todellakaan näy montako laitetta sitä käyttää. Minulle näkyy myös naapureiden wlanit mutta mitä niistä voi päätellä? Kotonaoloa ei ainakaan.

Vierailija
12/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksityisyys merkitsee niin, että en asu missään kerrostalossa, jossa on jotain yhteisiä porraskäytäviä. Minä asun merenrannalla omakotitalossa oikeasti yksityistä elämää ilman uteliaita naapureita wlan-kantaman päässä.

Vierailija
13/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluetoothin unohdan usein päälle. On kuitenkin monta kertaa päivässä käytössä, kun ajan autolla ja kiireessä siitä poistun. Wlan vähän vaihdellen, on päällä jos olen paljon kotona, mutta jos olen poissa pidempään niin sammutan.

Vierailija
14/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät kummallisesti sanaa "aidosti". Tarkoitat varmaan "todellakin".

Vierailija
15/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wlan on aina päällä, kätevä kun tulen töihin, loggautuu työverkkoon ja kotona taas kotiverkkoon. Bluetoothiä laitan pois päältä kun en tartte. Gps on aniharvoin päällä. Harvemmin tartten sitä.

Vierailija
16/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan päälle kun tarvin. Puhelin ei tarvi wifiä kun käyttää mobiilidataa. Tabletti ei tarvi vefkkoa lainkaan kun pikkuipana pelaa ja läppäriä (mobiilidata ja mokkula siinäkin) harvoin kotona edes avaan, töissä ehtii hoitaa läppäröitävät asiat.
Itseasiassa kodin langaton verkkokin taitaa olla tällä hetkellä pöytälaatikossa ja ilman virtaa.

Bluetoothia en käytä mihinkään. Ja gps laitetaan päälle kun haluaa navigoida, silloin kaivan esiin vanhan kunnon nokialaisen. Pitäiskin löytää hyvä navigaattoriappsi anzroidille....