Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuuskysymys: kuinka usein av-mammat pesette hiuksenne?

Vierailija
23.09.2014 |

Itse pesen kerran viikossa. Suihkussa käyn siis joka päivä. Ja hiukset ei haise mulla, ennen kuin joku ehtii kommentoida!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa.

Vierailija
2/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:05"]Joka päivä, aamuisin. Mulla on supernopeasti rasvoittuva ohut tukka, vaikka illalla pesen niin aamulla herätessä on rasvainen päätä myöten oleva liru.  [/quote] Niin, päänahkaparkasi yrittää tuottaa olemassaoloaan helpottamaan hieman rasvaa. Ja hädissään tuottaa sitä liikaa.

[/quote]

Ei, vaan mulla on pco, joka mun tapauksessa on aiheuttanut lapsettomuuden lisäksi hiusten nopeaa rasvoittumista ja hiusten harvenemista. Kaikki konstit on kokeiltu, mm. puoli vuotta pesin hiukseni kahdesti viikossa, uskoen, että rasvoittuminen tasoittuu. Ei tasoittunut, puoli vuotta olin olin hiukset rasvaisina jonka jälkeen luovutin. Myös silikonittomat shampoot yms on testattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapas pestä hiukset Sebamedilla. Päänahka rauhoittui kummasti ja nyt pesen hiukset 3 kertaa viikossa. Ja hiukset ei tosiaankaan rasvoitu. Shampooseen en enää palaa. 

Vierailija
4/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on helposti rasvoittuva tukka ja joudun pesemään sen joka päivä. Joskus yritän pestä joka toinen päivä, mutta se vaatii jo paljon esimerkiksi kuivashampoota. Sanoin joskus kampaajalleni tästä ja hän kertoi, että pesuvälien pidentämiseen voi mennä kuukausia... Siis siihen, ettei tukka enää rasvoitu niin helposti. Miten voi hengailla kuukausitolkulla tukka likaisena? Minä en ainakaan voi. Kaksi viikkoa on ehkä pisin aika, jonka olen pystynyt olemaan pesemättä hiuksiani joka päivä.

Vierailija
5/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pessyt joka päivä, ei ole ollut mitään tarvetta. En käy navetassa töissä enkä harrasta mitään hikijumppaa. Mulla on paksut hiukset jotka on aina olleet hyväkuntoiset, myös silloin kun oli sekä väri että permis. Pesen n. joka kolmas päivä. Ensimmäisenä päivänä hiukset on tosi puhtaat, toisena päivänä normaalit, kolmantena päivänä voi olla jo vähän likaisen tuntuiset, sitä ei vielä huomaa kuin itse, neljäntenä päivänä alkaa vasta näyttää likaiselta, eikä silloinkaan miltään haise, vaan jäykemmin törröttää joka suuntaan mihin ei tarvisi. 

Vierailija
6/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa olen pessyt vedellä sen jälkeen kun lopetin shamppoon käytön. Hiukset eivät enää rasvoitu, eivätkä kaipaa jatkuvaa pesua.

Vierailija
7/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin pidentää pesuväliä pesemällä aluksi joka toinen päivä shampoolla ja joka toinen hoitoaineella (siis myös päänahan, kovasti vaahdottamalla se pesee ihan ookoosti mutta ei ole yhtä pesevää kuin shampoo) ja sitten pidensin shampoopesujen välin kolmeen päivään. Sitten pesin lopulta kaksi kertaa viikossa shampoolla ja lopulta pystyn nykyään pesemään kerran viikossa.
Ap

Vierailija
8/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineilla pari kertaa viikossa. Ennen pesin joka (toinen) päivä ja aina oli rasvainen jo silloin toisena päivänä. Kun jäin sairaslomalle ekassa raskaudessa, aloin pidentää pesuväliä tarkoituksella. Oli sopiva aika kun en pystynyt käymään suihkussa seisaaltaan (raju pahoinvointi jne) ja ei tarvinnut edustaa töissä niin rasvainen letti ei haitannut. Nykyään kestää hyvin sen kolme päivää ja tukka voi tosi hyvin, mitä nyt hormonivaihteluiden aikaan yrittää tippua päästä :D

Vierailija
9/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä. Lapsena pesin harvemmin (pari kertaa viikossa), mutta teini-iästä lähtien joka päivä. Kaksi vuotta sitten hoitovapaalla venytin väliä joka toiseen päivään ja hiukset ovat nyt hyväkuntoisemmat, eivät niin hamppumaiset kuin joka päivä pestäessä. Kolme päivää pesemättä en kyllä pärjää, sitten näyttää jo liian likaiselta.

Vierailija
10/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta miten usein pesette hiuksia. :O Vai onko teillä kaikilla tosi ohuet ja lyhyet hiukset? Mulla on paksu ja pitkä tukka, pesen hiukset pari kertaa viikossa, eikä näytä rasvaiselta tai likaiseltat tai haise. Ihan turha rasittaa hiuksia ja päänahkaa jatkuvalla pesemisellä.

Vierailija
11/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 päivän välein.

Vierailija
12/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, koska treenaan joka päivä ja päänahkaa alkaa kutittaa, jos hikeä ei pese pois.

Vierailija
13/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 krt/vko

Vierailija
14/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä, oon aina pessyt ja se on ihana rutiini, oma paheeni sitten vaikka. :D

Vierailija
15/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä joka toinen päivä

Vierailija
16/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen noin parin päivän välein shampoolla, muuten vedellä. en käytä hoitoainetta.

kun harventaa shampoolla pesemistä, ei silloin tarvi tehdä edes päivän kokoisia harppauksia. voi vähentää shampoon määrääkin. laimentaa. testata saippuoita.

Vierailija
17/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen joka päivä. Näiden harvoin-pesijöiden päät haisee tosiaan, vaikka ne ei itse sitä huomaa. Monesti kun menee lähelle jotain niin sen päästä leviää sellainen rasvaisen pään haju, hyi.

Vierailija
19/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:58"]En ole koskaan ymmärtänyt miksi joku yksi osa kehosta pitää tieten tahtoen jättää likaiseksi, ja oikein tarkoituksella yrittää olla mahdollisimman pitkään pesemättä sitä. Mitä iloa siitä saa että kulkee suurimman osan ajasta pää likaisena?
[/quote]

No itse pyrin pesemään mahdollisimman harvoin (1-2 kertaa viikossa) juuri siksi, että mitä useammin pesee, sitä nopeammin rasvoittuu. Jos hiukset ovat pitkät, paksut ja helposti takkuuntuvat, koko pesuprosessiin hoitoaineineen menee aivan liikaa aikaa ja vaivaa. Itselläni ei olisi millään aikaa ruveta siihen rumbaan aamuisin, enkä edes jaksa sitä joka ilta. Joskus kun tulin pesseeksi useammin - joka toinen päiväkin on aivan liian tiheästi mulla - hiukset alkoi rasvoittua siihen tahtiin että ne olisi pitänyt pestä suunnilleen kahdesti päivässä rasvaletti-vaikutelman välttämiseksi. Mikä taas entisestään pahentaisi tilannetta. Nykyisellään menee helposti kolmekin päivää pesemättä niin, että tukka näyttää silti melko puhtaalta.

Vierailija
20/43 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitään hajua ei päästä tule, ei se nyt mihinkään ruokottomaan kuntoon muutamassa päivässä millään mene pesemättäkään.
-34