Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on hyväksyttämpää viedä lapsi minne tahansa muualle kuin päiväkotiin virikehoitoon ?

Vierailija
30.08.2006 |

Miksi on siis parempi viedä yhtenä päivänä kerhoon, toisena jumppaan, kolmantena muskariin ja neljäntenä tulee vieras MLL:n hoitaja hoitamaan - kun että kävisi vaikka kolmena päivänä puoli päivää tutussa samassa päiväkodissa, jossa olisi pysyviä ihmissuhteita lapsiin ja ammattitaitoisiin aikuisiin ?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta he eivät ole puhuneet mitään muista harrastuksista.

Vierailija
2/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen yks luomuäiti puistossa ylpeänä selitti kuinka kiireinen viikkoaikataulu niillä on poikiensa kanssa kun on jos mitäkin kerhoa ja muuta. Ja aina muuten on puhumassa lasten kotihoidon puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa siinä sitten kivaa jonkun yksinhuoltajan kuljetella bussilla lapsiaan monen kilometrin päähän hoitoon, kun lähipäiväkodit ovat täynnä lapsia, jotka voisivat saada virikkeensä muutakin kautta.

Vierailija
4/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että tosiaan tuo hoitoaika on vain tuon 3 aamupäivää viikossa (kaikilla " virikelapsilla" näin ei ole).

Vierailija
5/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kultamussukat istuu siellä päiväkodissa venaamassa teitä pahimmillaan 8-9 tuntia!

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
6/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri just valitteli että näkee lapsiaan niin harvoin, kun on yötöissä ja vie lapset päivähoitoon saadakseen nukkua. No arvatkaa vaan nukkuuko, ei todella vaan puolet päiväst surffailee netissä tai jotain muuta yhtä typerää vaikka ihan hyvin voisi hakea lapset aikaisemmin hoidosta ja viettää aikaansa heidän kanssaan.

Vierailija
7/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vain harrastavat niin usein ovat äidin kanssa, eli siellä harrastuksissa äiti ainakin näkee sen lapsensa. Hoidossa ollessa ne ovat vaan pois tieltä että saa sitä omaa aikaa.

Vierailija
8/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi tosiaan on pk:ssa vain sen 3 tuntia aamupäivällä, jolloin pk:ssa on ohjattua toimintaa ja jos ryhmässä on vain sallittu määrä lapsia ja jos hoitajat ovat hyviä. SIlti on olemassa se vaara että lapsi jää ryhmässä vähän ulkopuoliseksi, kun on siellä niin paljon vähemmän aikaa kuin muut. Lisäksi tauteja liikkuu päiväkodeissa paljon enemmän kuin kerhoissa. Muiden veronmaksajien ja hoitopaikkaa todella tarvitsevien kannalta olisi joka tapauksessa parempi että vanhemmat jaksaisivat nähdä vähän enemmän vaivaa lapsensa virikkeiden eteen.

Vierailija
9/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja virikehoito on mun mielestä sellaisille lapsille joitten vanhemmat ovat sellaisia ettei lapset voi olla kotona (juoppoja, huumehörhöjä tai muuten hulluja)

Vierailija
10/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee nyt mielensä pahoittaneena tätä ketjua. Kotona olen vauvan ja 3-vuotiaan kanssa. 5-vuotias on puheterapeutin ja neuvolan suosituksesta puolipäiväisenä päiväkodissa. Kiva kuulla että olen nyt verorahojen väärinkäyttäjä tms.

Vierailija
11/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi mennä mammoille jauhot suuhun - kun ei löydykään mitään hyviä perusteluja.

Ja kommentteja muihin perusteluihin:

Eihän ne noi muutkaan harrastukset ihan omakustanteisia ole vaan niistäkin on yhteiskunnalle kuluja - vähän halvempia tietysti kyllä.

Ja päivähoitopaikkoja perustetaan just niin paljon kun niitä tarvitaan. Jos on vähemmän lapsia virikehoidossa, voidaan ehkä joku koko ryhmä lakkauttaa - mutta se ettei kysyntä ja tarjonta kohtaa johtuu lähinnä siis ennakoinnin hankaluudesta puutteesta ja byrokratian hitaudesta. Eli ilman virikelapsiakaan eivät kysyntä ja tarjonta valitettavasti aina kohtais.

Vierailija
12/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että älä turhaan pahoita mieltäsi.

Vierailija
13/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lukee nyt mielensä pahoittaneena tätä ketjua. Kotona olen vauvan ja 3-vuotiaan kanssa. 5-vuotias on puheterapeutin ja neuvolan suosituksesta puolipäiväisenä päiväkodissa. Kiva kuulla että olen nyt verorahojen väärinkäyttäjä tms.

No, onneksi itse tiedän, mikä on totuus. Ja niin tiedät sinäkin.

Anna AV:n höyrypäämammojen riehua. Pakkohan se on jokaisen jollain yrittää päteä.

Jätä siis näiden haahkojen kommentit omaan arvoonsa. :)

Vierailija
14/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset menee 3-vuotiaana tarhaan.

Vierailija
15/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvän suhteen luomiseksi ei tarvita päivittäistä tapaamista. Minun lapsillani on pysyvä ja turvallinen suhde esimerkiksi isovanhempiinsa, joita he tapaavat noin neljä kertaa vuodessa välimatkan takia.

Tämä pienenä sivuhuomiona ap:n tekstiin.

Vastauksena kysymykseen voisi olla vaikkapa se, että ehkä päiväkoti tai pph koetaan enemmän hoitopaikkana, jonne lapset viedään silloin kun vanhemmat itse eivät syystä tai toisesta voi hoitaa lapsiaan.

Kerho kuulostaa enemmän lapsen lähtökohdasta aloitetulta ja jatketulta virikkeeltä. Lasta ei siis viedä kerhoon, jotta äiti saisi olla rauhassa, vaan jotta lapsi saisi niitä kuuluisia virikkeitä.

Eli mielikuva kai se lienee, joka ratkaisee suhtautumisen tähän asiaan.

Vierailija
16/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa teillä tosiaan Suomessa olevan huonosti asiat jos virikehoitolapsi vie paikan joltain sellaselta jonka vanhemmat on töissä.

Ettekö osaa vaatia mitää? vai tosissaanko mammat ovat itse jarruna... Uskon jälkimmäiseen. Lisää hoitopaikkoja ei etes tule kun mammat eivät sitä halua!

Vierailija
17/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole verrattavissa siihen, että olisi yksin päiväkodissa.

Vierailija
18/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi vie toisen tarvitsijan paikan päivähoidossa.

Vierailija
19/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on yksityisessä päiväkodissa eikä vie teiltä veronmaksajilta penniäkään....

Vierailija
20/25 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotipaikkaa, jos jompikumpi on kotona.

Toisaalta en näihin täkäläisiin päiväkoteihin edes lapsiani haluaisi, koska täällä on ihan liian isot ryhmät, jatkuva kierto henkilökunnassa ja kaupungilla säästövimma päällä. Pahimmillaan saattaa olla 12 1 - 3 -vuotiaita yhdellä hoitajalla jopa päiviä peräkkäin. Jos ryhmästä kaikki lapset tulevat paikalle ja toinen hoitaja on sairas.

Meillä alle 3-vuotiaina kummallakin on ollut yksi " harrastus" eli muskari, jossa kävivät vanhemman kanssa.

Nyt kun isompi on neljä, hän on seurakunnan kerhossa aamupäivät. Sen lisäksi käy tanssissa ja muskarissa, kumpikin 45 minuuttia.

Näissä harrastuksissa olen saanut itse valita minne menevät eli sen vetäjän ja ryhmät ovat pieniä. Kerhossa on max 8 lasta, joista kuusi 5 - 6 -vuotiasta.

Ehkä niille kotiäideille on sitten jankattu, kuinka isommat sisarukset tylsistyvät kotona, mutta liika on tietty liikaa " harrastuksissakin" .