Järjetön kysymys äitiydestä
Olen saanut kaksi lasta, vuoden ikäerolla, hyvin nuorena.
Lapset olen sinnikkäästi kasvattanut hyvin käyttäytyviksi ja mukaviksi ihmisiksi. Ovat jo 10v ja 11v. Olen heistä kovin ylpeä.
Lasteni kasvaessa olen huomannut, etten piittaa pätkääkään kiukuttelevista uhmaikäisistä tai kitisevistä vauvoista. Lähinnä ärsyttää jos jonkun uliseva napero yrittää saada tahtoaan läpi (olen ymmärtämätön moukka, tiedän).
Nyt sitten kuitenkin; raskaana ollaan! Ja voi kuinka pelottaa jos ajattelenkin omasta lapsesta samalla tavalla, enkä jaksa häntä. Mitäs sitten?
Kuulostaa typerältä, mutta jotenkin pelkään että pikkulapsi annokseni on täynnä, vaikka edellisistä on noinkin kauan :(
Kommentit (8)
Mua ärsyttää välillä omatkin mukulat, puhumattakaan toisten kakaroista. Sellasta se on ja sit menee ohi. Enemmän mua välillä ärsyttää ne lapatossuvanhemmat jotka eivät saa pidettyä kuria kaupassa tms. vaan ensin kielletään ja kielletään ja sit kuitenkin annetaan lapselle tahto läpi että hiljenisi.
Mulle sopii aivan mainiosti ettei se kakara saa sitä tahtoaan läpi jos alunperinkin on kielletty, vaikka sitten huutaisi kuin palosireeni tunnin.
Et ajattele omasta lapsesta niin. Mutta suosittelen, että yritä välttää noita ajatuksia myös toisten lapsista, koska aikuisena ja järkevänä ihmisenä tiedät, että ne lapset vain ovat semmoisia.
no et omastasi ajattele niin, päinvastoin, siitä tulee sun lemmikki, kuopus ja ihanista ihanin
Saahan sitä ajatella, että perkule en jaksa, mitä tästä nyt tulee, vituttaa jo valmiiksi, en selviä tästä jne... mutta jotenkin sitä ihminen vaan selviää. Monesti jopa ihan hyvin. :)
Kiitos :)
Olemme 5 vuotta yrittäneet raskautta ja olin jo vakuuttunut, että lasta ei enää tule. Vaan toisin kävi.
En tosiaan ole koskaan ajatellut, että omani olisivat ärsyttäviä rajoja testaillessaan. Mutta ehkä moni muu äiti on ajatellut niin lapsistani :)
Ehkä mä rentoudun kun toivun shokista!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:16"]
En tosiaan ole koskaan ajatellut, että omani olisivat ärsyttäviä rajoja testaillessaan.
[/quote] Ja voi kuinka pelottaa jos ajattelenkin omasta lapsesta samalla tavalla, enkä jaksa häntä. Mitäs sitten? Kuulostaa typerältä, mutta jotenkin pelkään että pikkulapsi annokseni on täynnä, vaikka edellisistä on noinkin kauan ........
Muakin ärsyttää lähes kaikkki vieraat pennut, mut ei ikinä omat eikä omien läheisten!
Älä huoli, kyllä ne äitiyshormonit asiasta pitävät huolen:)