Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että työpaikan pahimmat selkäänpuukottajat ja muiden työntekijöiden "virheitä" kyttäävät ovat useimmiten itse niitä laiskimpia työntekijöitä?

Vierailija
25.08.2021 |

Yrittävätkö muita mustamaalaamalla jollain lailla siirtää huomion pois itsestään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas pääsee vähemmällä.

Vierailija
2/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juuri siksi.

Tai saattavat olla tosi ahkeria tekemään niitä helpoimpia juttuja, jolloin tilastoissa näyttää superahkeralta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siitä. Äitinsä palvo pikkurinsessaa. Ja rinsessa ei siedä muita aitoja ammattilaisia.

Vierailija
4/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskimmat tekevät vain ne helpoimmat työt ja jättävät hitaat, tylsät, turhauttavat ja vaikeat työt muille. Sitten on hyvä arvostella että oletpa hidas kun et ole saanut juuri mitään aikaan...

Vierailija
5/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee. Myös ne jotka koetaan uhkaksi omalle (muka) asemalle, on helposti mustamaalaamisen kohteena.

Vierailija
6/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskimmat tekevät vain ne helpoimmat työt ja jättävät hitaat, tylsät, turhauttavat ja vaikeat työt muille. Sitten on hyvä arvostella että oletpa hidas kun et ole saanut juuri mitään aikaan...

Nämä marttyyrit on parhaita. Valittavat kaiket päivät miten ovat tehneet niin ja niin paljon enemmän verrattuna muihin. Ja kaikki tietää, myös marttyyri itse, että hänen tehokkuutensa perustuu vain siihen, että hän valitsee ne helpoimmat työt.

Näistä pitäisi päästä eroon. Ovat aika tuottamattomia loppupeleissä ja pahentavat vain työpaikan ilmapiiriä. Vaikka kyllä toki usein kovaäänisesti huutavat myös siitä, että työn pitää jakautua tasaisesti (eli edelleen niin että marttyyri tekee vain helppoja juttuja)

Vierailija
7/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kymmenisen vuotta sitten laiska narsisti edellisessä työpaikassani. Oli juuri sellainen "pinnallisesti viehättävä" vitsimies, joka kertoi sellaisia yleisiä ja tunnettuja meemivitsejä. Ja jos kerroit hänelle vitsin tai ihan mitä tahansa järkevää, niin hän kertoi sen "omanaan" eteenpäin, eli siis omi kaikkien muiden kertomat hyvät asiat mukamas itsensä keksimänä. Itsellä meni häneen välit poikki siinä vaiheessa kun hän yritti täysin saman arvoisena työntekijänä jotenkin jakaa töitä ihan kuin se olisi "normaalia" ja sitten kun kyselin jostain asiasta joka minua askarrutti ihan mielenkiinnon vuoksi siinä porukassa, niin ko. tyyppi tiuski ja/tai suuttui verisesti. Eli tyypillinen narsistin reaktio jos olet hänelle parikin kertaa sanonut vastaan jostain asiasta.

Siinä vaiheessa kun olin hänen "vihollinen", niin hän vit...uili aina jos tulin myöhässä, jos olin mukamas mennyt väärään aikaan ruokatauolle, tai sitten jostain työasiasta...mutta itse jos tuli myöhään työpaikalle, niin löntysteli hitaasti, eikä pitänyt mitään kiirettä koskaan. Työtä hän teki niin, että vaikka oli hiljainen päivä, niin päivän lopussa silti sai vasta hommat tehtyä kun laiskana ei tehnyt tiettyjä kirjauksia heti kun ne pitäisi, eli työn tullessa vastaan. Katse oli sellainen, että mustat silmät, kuin tuijottaisi tyhjyyteen ja perusilme sellainen neutraalin häijy. Empatiaa tyypillä oli tasan 0. Ja aina jos olin iloinen, hän näytti pettyneeltä ja toisin päin. Ainut keino tuollaisen tyypin käytökselle on toivoa, että esimies on asiallinen ja valitus esimiehelle. Ja sitten mahdollisimman vähän kommunikaatiota tyypin kanssa. Nuo tyypit kääntävät aina kaikki muilta koetut negatiiviset asiat sinua vastaan, vaikkapa "vitsillä" tai sitten jotenkin muuten sairaalla tavalla. Ovat sairaita.

Viimeksi näin tyypin aikoinaan työpaikan risteilyllä. Hän oli vuosikausia sitten vaihtanut firman sisällä töitä ja oli päässyt esimiesasemaan. Siellä jokin jees-nainen vuolaasti kehui häntä. Vaihdoin itsekin sanoja ja olin kauhistunut niiden alaisten puolesta (kun kuulin esimiesasemasta), jotka hänelle tekivät työtä. Varmaan kiva olla tukholma-syndroomassa ja olla jatkuvasti "jees jees" jottei saisi v...tuilua jatkossa joka asiasta. Tosin samassa firmassa oli toinenkin sekopää, joka oli esimiehenä pitkään minulle. Hän oli erittäin epäkohtelias minulle jo ennen kuin oli esimies. Nyt voidaan tietenkin päätellä, että minä olisin oikeasti jollain tapaa se huono tyyppi eivätkä nuo. No ei, olen kiltti ja tällaisia miehiä aina sairaat väijyvät. Ko. työpaikka oli aika huonopalkkainen ja ylityöllistetty, joten työntekijät vaihtuivat usein. Ei minulla ollut suurimman osan kanssa mitään ongelmia ja myös autoin kaikkia aina jos ehdin. Ei siinä mitään, mutta kun vaihdoin duunia, niin työt vähenivät ja palkka parani. Nytkin ehdin etänä kirjoittamaan tämän kirjoituksen. Enkä ole yhtäkään hullua tavannut tässä työssäni. Kaikki ovat olleet kohteliaita tai ainakin "tarpeeksi kohteliaita". Mutta toivoisin kyllä enemmän töitä, koska olen tottunut tekemään paljon enemmän.

Vierailija
8/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko sä?

Sinähän tässä olet se kyttääjä ja selkäänpuukottaja.

Vierailija
9/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUllu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Vierailija
10/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUllu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Laiskojen työnvieroksujien sanonta. :D

Vierailija
11/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi on noi kyttääjät ei tee mitään siks niillä aikaa haukkua ja raportoida esimiehelle, mitä ei ole tehty.

myös kiusaajat usein mulkkuja asiakkaillle ja laskee firman arvoa ja mainetta ja lisätilaukset menee muille.

Vierailija
12/12 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletko sä?

Sinähän tässä olet se kyttääjä ja selkäänpuukottaja.

Ap ei osaa vastata, vaikka itse haukkuu muita laiskoiksi ja puhuu pahaa selän takana.

Ja alanuolia sataa, vaikka puhun ihan totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan