Me ei osteta taaskaan talvivaatteita
En näe mitään syytä sille...tyhmintä on ostaa sellaista mitä ei tarvitse. Kannattais opetella kerrospukeutumista jos on pakko mennä hytisemään ulos pakkasilla. Pakkasilmaa voi myös opetella välttämään.
Kommentit (48)
OLen perhepäivähoitaja Itä-Suomesta, ja se on sillä tavalla, että jos minun joku hoitolapsi liikkuisi kesäisissä tennareissa myös talvipakkasilla, niin ottaisin yhteyttä lastensuojeluun. Kerrospukeutuminen on ihan ok, mutta rajansa kaikella.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 18:16"]
OLen perhepäivähoitaja Itä-Suomesta, ja se on sillä tavalla, että jos minun joku hoitolapsi liikkuisi kesäisissä tennareissa myös talvipakkasilla, niin ottaisin yhteyttä lastensuojeluun. Kerrospukeutuminen on ihan ok, mutta rajansa kaikella.
[/quote]
No lastensuojelu se kaikki asiat ratkaisee. Mä uskaltaisin sanoa ennemmin äidille ensin.
Minä en osta koskaan kesävaatteita. Kyllä sitä pilkkihaalareissakin voi ottaa aurinkoa. ei edes pala iho.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:06"]
Vietätkö ap koko talven sisällä?
[/quote]
En. Pakolliset pakkasilmat joudun ottamaan mutta niitä on hyvin vähän. Muutama kymmenen metriä autosta tai julkisista ulos. Tunnen muitakin jotka toimii samoin ja en mä näe syytä ostaa talvivaatteita sisätiloihin.
[/quote]
Toivottavasti sulla ei ole lapsia. Aikuiset kykkiköön kuukausitolkulla sisällä jos siltä tuntuu, mutta lasten täytyy saada ulkoilla.
Et oo ap sitten tullut ajatelleeksi, että sillä voi olla joku yhteys, ettet pidä talvesta ja sillä että sulla ei ole talvivaatteita? Varmaan kohtalaisen rankkaa elää tuolla asenteella maassa jossa on kylmää noin kymmenen kuukautta vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:16"]
Monet ostaa talvivaatteita vaan sen takia kun almanakassa lukee talvi. Ne on aina rumia ja epämiellyttäviä. Hatut ja pipot ei sovi kuin jos hiukset on kauhean likaiset. Kannattaa miettiä paljonko oikeesti tarvitsette talvivaatteita.
[/quote]
Mä toivon, että sulla ja ap:lla ei ole vielä lapsia, koska tuolla ajatusmaailmalla pärjää kyllä vain lapsettomana.
[/quote]
Molemmat on mun kirjoituksia. Mun lapset on jo sen ikäisiä että ne itse valitsee vaatteensa muttei nekään käytä talvivaatteita.
[/quote]
Munkaan vanhemmat ei ostanu mulle talvivaatteita kun olin nuori. Kylmä oli. En koskaan tekis tuota omille lapsilleni. En voi uskoa että kukaan täysijärkinen nuori kieltäytyisi talvella kunnollisista talvivaatteista, sen kyllä tiedän että kaikilla ei ole sellaisia vanhempia joilta niitä voi pyytää. Mutta koita ap tajua, että se ei ole mikään hieno juttu. Sun lapsillas on kylmä.
Mulla oli tänään vuorillinen ulkoilupuvun takki, trikoopaita ja neule. Olisi saanut olla fleece välissä. Jos olisi ollut pakkasen puolella, niin olisi tarvinnut vielä jotain muutakin kuin sen fleecen. Aika tönköksi menee, jos on viisi kerrosta vaatteita päällä. Ilman hanskoja tai pipoa en voi olla. Mutta en minäkään joka vuosi uusia osta ja pipot neulon itse.
No ei kai siinä mitään jos pärjää ilman talvivaatteita. Mutta sitten on turha kirota kylmää.
Kyllähän sitä varmasti tarkenisi sisältä autoon ja autosta sisälle ilman talvivaatteitakin, mutta aika tylsäksi sellainen elämä tulisi. Kyllä talvella on mukava ulkoillakin.