Nyt selvis miksi lidl on niin halpa.
Koska siellä on niin pieni valikoima eikä edes perus ruokatavikkeita. Piti tehdä pinaatti-ricotta cannelooneja, ei ollu ricottaa, pinaattia eikä cannelooneja... Jätskit on kuraa (verrattuna kunnon kermajäätelöön) usein esim prismassa on lihaa -30% ja varmasti löytyy mitä etsii plus muutakin. Lidilissä ei voi ikinä olla varma mitä on hyllyssä ja harvoin sieltä tulee ostettua mitään extraa esim just jätskiä, keksiä, karkkia tai sipsiä. Siks laskun loppusummakin on pienempi. Näin minä olen huomannut.
Kommentit (85)
Hyvin on kansa mennä bonuskorttien lumoihin :D. Mutta siinä tehtäisiin kuluttajille iso palvelus kun ne kiellettäisiin !!!
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/talous/130736-halpakaupassa-ei-kortteja-kaivata
opettele tekemään ostokset oikein!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:23"]
Parmensanjuusto :DDD sepä onkin niin rasvatonta että... Italia sitä italia tätä, kävitkö juuri ensimmäistä kertaa?
[/quote]
Itse asiassa yksi rasvattomimmista juustoista mitä löytyy, kannattaa tutustua eikä vaan vetää sitä mautonta Oltermannia tai Edamia.
Saksan Lidleissä on vaikka mitä, mutta ne ovatkin isompia kooltaan. Oliko niin ettei Lidlit saaneet enää laajentaa tilojaan Suomessa? Siksi valikoimat usein puutteelliset?
Olen itse toisessa ruokakaupassa töissä, mutta käyn pääosin Lidlissä ja sitten täydennän muualta. Lidlissä meillä oli muuten eilen tuoretta pinaattia kun pinaatista oli puhe...
Joskus on puuttunut jotain oleellista mikä siis kuuluu Lidlin valikoimiin ja sitten on jurppinut mutta olen hakenut muualta sit puuttuvan tuotteen mutta seuraavalla kerralla menen taas Lidliin ensin enkä ajattele, etten ikinä mene kun kerran jotain puuttui. Halpa hinta ratkaisee!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:25"]Mitali tulee postissa.
[/quote]
Että kun ärsyttää nämä jotka kopioi toisten sanonnat ja käyttää niitä aivan väärissä yhteyksissä :D facepalm
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:23"]
Koska siellä on niin pieni valikoima eikä edes perus ruokatavikkeita. Piti tehdä pinaatti-ricotta cannelooneja, ei ollu ricottaa, pinaattia eikä cannelooneja... Jätskit on kuraa (verrattuna kunnon kermajäätelöön) usein esim prismassa on lihaa -30% ja varmasti löytyy mitä etsii plus muutakin. Lidilissä ei voi ikinä olla varma mitä on hyllyssä ja harvoin sieltä tulee ostettua mitään extraa esim just jätskiä, keksiä, karkkia tai sipsiä. Siks laskun loppusummakin on pienempi. Näin minä olen huomannut.
[/quote]
Jokinen käyköön missä kaupassa tykkää. Vai pitäisikö kauppa vahtoehdoista poistaa LIDL, koska se ei täytä ap:n kaikkia tarpeita.
Kuulkas AV-mammat, te pikku tyhmyrit. Lidlin halpuus johtuu sen pääomistajasta, ei ole kovia voittoja tavoitteleva heppu, kun tukee säätiöllään tiedettä/taidetta. On miljardööri toki, mutta välttelee julkisuutta. Keskon kapitalistit ja omistajat kyllä osaavat nylkeä asiakkaitaan.
Eiköhän se Lidlin "halpuus" johdu ihan siitä, että ketju on about 20 kertaa isompi kuin joku K tai S -ryhmä. Kilpailijat kyykkyyn.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:29"]
Se on halpa kun ei sieltä ikinä mitää ostettavaa löydy :D
[/quote]
Miten on mahdollista että Lidl menestyy noinkin hyvin eikä sieltä mitään löydy eikä mitään voi ostaa.....
Kävin pitkään Prismoissa ja jonkin verran K-kaupoissa, koska paikkakunnallani ei ollut Lidliä. Olen sittemmin muuttanut ja käynyt Lidlissä n. kerran viikossa tai joka toinen viikko. En yleensä "säästele" näillä isommilla kauppareissuilla, kun on neljä suuta ruokittavana ja ruokaa pitää olla, haluan myös että se on laadukasta ja herkullista :P Katson tietysti kuitenkin hintoja, en ole mikään miljonääri..
Ennenvanhaan kauppareissuni maksoi joka kerta n. 250e. Lidlissä meinasin pyörtyä, kun täydet kärryt (joita en jaksanut enää työntää, oli pakko lopettaa ostaminen :D) maksoi yht. 150e - sisältäen kuusi askia tupakkaa, 4,7e/kpl. Sisälsi paljon kasviksia, kalaa, broileria, pähkinöitä, herkkuja (iiisoja karkkipusseja, jäätelöä, pakastepizzaa, meillä oli silloin vieraita), kaikkea mitä kaupasta saa. Paljon.
Sen jälkeen olen välttänyt muita kauppoja. Esim. säilykepunajuuret lähikaupassa 3e/pieni purkki, Lidlissä 99snt/isompi purkki. Ja ovat hyviä. Lisäksi paistopisteellä ihania herkkuja viikonlopun brunsseille, kasvisosastolla aina tuoretta, halpaa - eikä tarvi ees itse punnita! :D
Tehkää miten tykkäätte, mulla ei ole enää varaa S- tai K-kauppoihin.
Lidlissä on hyvä valikoima, ja oma ruokavalioni on monipuolistunut sen jälkeen kun aloin käydä siellä. Muissa kaupoissa ei raaski ostaa melkein mitään, kun kaikki on niin helvetin kallista. Lidlissä uskaltaa halpuuden vuoksi tehdä niitä heräteostoksia ja uusia ruokalöytöjäkin. Viikon ruokalasku on nykyään 16 euron luokkaa, siinä missä esim. K-supermarketissa menee helposti kolmekymppiäkin viikossa.
Aivan sama mitä kapeakatseiset ja tyhmät ihmiset sanovat. Tyhmä nyt vaan maksa liikaa :D
EI mitään kermaa kastikkeisiin ihan turhaa
Vierailija kirjoitti:
niin, ihan roskaista on lidlin vaniljajäätelö, ihme ruskeita pilkkuja!
ja oltermannikin maistuu ihan erilaiselta, kuin bonuskortilla ostettu
Ne "ihme pilkut" on aitoa, luonnon vaniljaa ! Eli on parempaa kuin kemiallinen
vanilliini, mitä yleensä käytetään. =D Oltermanni on kuule ihan samaa
ostit mistä tahansa!
Mutta hyvät naurut sain, kiitos siitä! Usko suomalaiseen fiksuuteen vaan sai
kolauksen taas kerran.
Kaikki tuotteet on enimmäkseen outoja, ja kuukauden parin päästä tulee aina ilmo, että palauta tuo ja tuo, muuten munat tippuu pois!
Asioista selvää! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin, ihan roskaista on lidlin vaniljajäätelö, ihme ruskeita pilkkuja!
ja oltermannikin maistuu ihan erilaiselta, kuin bonuskortilla ostettuNe "ihme pilkut" on aitoa, luonnon vaniljaa ! Eli on parempaa kuin kemiallinen
vanilliini, mitä yleensä käytetään. =D Oltermanni on kuule ihan samaa
ostit mistä tahansa!
Mutta hyvät naurut sain, kiitos siitä! Usko suomalaiseen fiksuuteen vaan sai
kolauksen taas kerran.
Eiköhän tuo viesti ollut ihan huumorilla kirjoitettu :)
Lidlissä pinaattia on ainakin pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko se hyvän kaupan merkki, jos tulet sieltä ostaneeksi mainitsemiasi extroja? Onko kukkarollesi ja terveydellesi hyväksi, kun kärryyn livahtaa sipsiä ja karkkeja? Ja Lidlin vertaaminen Prismaan on aika onnetonta: toinen on suppean valikoiman halpis, toinen on supermarket. Lidliä pitää, jos johonkin, verrata Siwaan, Saleen ja Alepaan. Siinä sarjassa Lidl on aivan ylivoimainen.
Nojuu, jos tosiaan vertaa Lidliä Siwaan tms. on se varmaan ylivoimainen. Vähän kuin apukoulun priimus.
Mutta kun en noissa Siwoissa enkä Saleissakaan koskaan käy, niin ei tarvitse Lidlissäkään.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:32"] Ooteko huomannut miten lidilin ruokakermakin juoksettuu kun siitä tekee ruokaa, hyi [/quote] Hyi vaan sellaiselle joka käyttää yleensäkin ruokakermaa ruuanvalmistuksessa, sehän on silkkaa vettä, rasvaa ja säilöntäainetta ja sitten vielä ihmettelette miksi rasvamakkarat eivät lähde vyötäröltä pois! :D No eivät varmasti lähde koska rasva pysyy vyötäröllä säilöntäaineen avulla. [/quote] No vispikermaako täytyy kastikkeeseen laittaa :D
[/quote]
Ei, riittää kun laitat ehtaa kuohukermaa. Ruokakerma on vettä ja lisäaineita.