Nyt selvis miksi lidl on niin halpa.
Koska siellä on niin pieni valikoima eikä edes perus ruokatavikkeita. Piti tehdä pinaatti-ricotta cannelooneja, ei ollu ricottaa, pinaattia eikä cannelooneja... Jätskit on kuraa (verrattuna kunnon kermajäätelöön) usein esim prismassa on lihaa -30% ja varmasti löytyy mitä etsii plus muutakin. Lidilissä ei voi ikinä olla varma mitä on hyllyssä ja harvoin sieltä tulee ostettua mitään extraa esim just jätskiä, keksiä, karkkia tai sipsiä. Siks laskun loppusummakin on pienempi. Näin minä olen huomannut.
Kommentit (85)
Minäkin olen samaa mieltä, vaikka Lidlistä tykkäänkin kovasti.
Meillä tulee rutkasti säästöä jos siitä, että suurimman osan ostan Lidlistä ja täydennystä toisesta kaupasta matkan varrella.
Lidlin paistopiste + rehut + kivat uutuudet + maidot + jogurtit.
Sitten täydennystä erikoisemmista muualta, jos tarvii. Ja säästyy ihan valtavasti rahaa!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:32"]
Ooteko huomannut miten lidilin ruokakermakin juoksettuu kun siitä tekee ruokaa, hyi
[/quote]
Hyi vaan sellaiselle joka käyttää yleensäkin ruokakermaa ruuanvalmistuksessa, sehän on silkkaa vettä, rasvaa ja säilöntäainetta ja sitten vielä ihmettelette miksi rasvamakkarat eivät lähde vyötäröltä pois! :D No eivät varmasti lähde koska rasva pysyy vyötäröllä säilöntäaineen avulla.
niin, ihan roskaista on lidlin vaniljajäätelö, ihme ruskeita pilkkuja!
ja oltermannikin maistuu ihan erilaiselta, kuin bonuskortilla ostettu
[/quote]
;)
Se sinisessä muovipurkissa oleva kellertävä ruskeilla pilkuilla oleva vanilijajäätelö on ihan parasta. Ihan sama mitä kasvirasvamössöä se on!
Lidlissä on kuitenkin joitain juttuja, mitkä sieltä hakee ihan mielellään. Grillimakkarat, pakastepizzat, limpparit...
Mä olen lukenut tämän saman aloituksen ennenkin ;)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:26"]
Naurattaa tämä suomalaisten sinisilmäinen usko siihen, että jäätelö on kuraa jos esim. vaniljajäätelö ei ole vitivalkoista :D
[/quote]
Valion proamaa propagandaa! Tai no, lapsuuden maut on lapsuuden makuja, joita kaipaa aikuisena ja kaikki uusi on muutosvastahakoisuutta. Kaikki muu jäätelö on kuraa, mutta mitään perusteluja ei koskaan esitetä.
[/quote]
Eikä sellaista enää ole olemassakaan, kuin Valion jäätelö :D
niin, ihan roskaista on lidlin vaniljajäätelö, ihme ruskeita pilkkuja!
ja oltermannikin maistuu ihan erilaiselta, kuin bonuskortilla ostettu
[/quote]
VAHINKO YLÄPEUKKU!!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:32"]
Ooteko huomannut miten lidilin ruokakermakin juoksettuu kun siitä tekee ruokaa, hyi
[/quote]
Hyi vaan sellaiselle joka käyttää yleensäkin ruokakermaa ruuanvalmistuksessa, sehän on silkkaa vettä, rasvaa ja säilöntäainetta ja sitten vielä ihmettelette miksi rasvamakkarat eivät lähde vyötäröltä pois! :D No eivät varmasti lähde koska rasva pysyy vyötäröllä säilöntäaineen avulla.
[/quote]
No vispikermaako täytyy kastikkeeseen laittaa :D
24, teen itsarin! ellei isis ehdi ensin räjäyttämään mun duunipaikkaa.
t. 13
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:37"]
Mä olen lukenut tämän saman aloituksen ennenkin ;)
[/quote]
Osa 660, mutta käsikirjoitus toimii edelleen.
Mä taas ostan Lidlistä herkkuja sipsejä ja juustonaksutkin ovat halvempia, Taffelin.
Mukaan tarttuu myös munkkeja, croisantteja, goudaleipää, sämpylöitä. Mies syö sitä mansikkavalkosuklaata.
Vihannestiski ei ole mun mielestä hyvä. Kesällä sai miniveseloneja, ne olivat hyviä, mutta esim. viinirypäleet todella huonoja, kurkku menee hetkessä huonosti ja monet näyttävät kaupassa jo huonoilta.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:26"]
Naurattaa tämä suomalaisten sinisilmäinen usko siihen, että jäätelö on kuraa jos esim. vaniljajäätelö ei ole vitivalkoista :D
[/quote]
Valion proamaa propagandaa! Tai no, lapsuuden maut on lapsuuden makuja, joita kaipaa aikuisena ja kaikki uusi on muutosvastahakoisuutta. Kaikki muu jäätelö on kuraa, mutta mitään perusteluja ei koskaan esitetä.
[/quote]
Eikä sellaista enää ole olemassakaan, kuin Valion jäätelö :D
[/quote]
Minun lapsuudessa oli! :D
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:28"]
Lidl on ihan hyvä kauppa. Käyn siellä silloin tällöin. Esim. parapähkinät ovat vain n. 19 euroa kilo. Cittarissa n. 34 e kilo.
[/quote]
Lidlissä on muuten tosi hyvät pähkinät, ihan parhaimmistoa.
Mä en näe kakkossivua jos en kommentoi, plääh
Käyn joskus lidlissä ja vaikka kassi on ihan täynnä, maksaa ostokset jotain parikymppiä. Samalla määrällä cittarissa menisi jo yli 30 euron. Vaipat on edulisia ja ihan hyviäkin. Pirkan on surkeita, lidlin hyviä. Libero 5 euroa kalliimpaa sama määrä. Ostan silti liberoa eniten.
Maito on paljon halvempaa, tosin nyt on rainbowmaitoakin, mikä on myös ihan edullista. Meidän kmarketissa maito 1,30, lidlissä jotain 90 senttiä. Kyllä näkyy jos menee vähintään purkki päivässä.
MMuuten harvemmin köyn, koska pidän isommasta valikoimasta ja lidlissä ei ole kaikkea mitä haluan. Mutta selvästi halvemmalla pääsee. Eikö syy ollu muuten joku sellainen että tuotteen myydään niissä laatikoissa eikä mene turhaa aikaa hyllyihin laittamiseen vai?
...ainiin..tuoreet karjalanpiirakat on hyviä ja halpoja3562
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:32"] Ooteko huomannut miten lidilin ruokakermakin juoksettuu kun siitä tekee ruokaa, hyi [/quote] Hyi vaan sellaiselle joka käyttää yleensäkin ruokakermaa ruuanvalmistuksessa, sehän on silkkaa vettä, rasvaa ja säilöntäainetta ja sitten vielä ihmettelette miksi rasvamakkarat eivät lähde vyötäröltä pois! :D No eivät varmasti lähde koska rasva pysyy vyötäröllä säilöntäaineen avulla. [/quote] No vispikermaako täytyy kastikkeeseen laittaa :D
[/quote]
Normi kermaa, mutta vain vähän! En tajua muutenkaan miksi suomalaiset uittaa pastat kaiken maailman kermakastikkeissa ja ruokakermakastikkeissa. Italiassa sellainen kermamainen kastike aikaansaadaan kananmunilla, oliiviöljyllä, parmesanjuustolla ja tilkalla pastavettä, ja korkeintaan mukana 1-2 ruokalusikallista oikeaa kermaa.
Me ostamme Lidlistä ainakin näitä tuotteita:
- maidot, kuohu- ja vispikermat, maustamatonta jugurttia, piimää, juustoja
- marinoimatonta broileiria, lohta, graavilohta, jauhelihaa, pekonia, kokolihaleikkelettä
- oliiviöljyä, joitain mausteita, kalamataoliiveja, paahdettua sipulia ja muita salaattisekoituksia, purkkipersikoita, aurinkokuivattua tomaattia, pähkinöitä, pinjansiemeniä
- salaattia, tomaattia, kurkkua, kaalia, bataattia, herkkusieniä, munakoisoa, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia, valkosipulia, sitruunaa, banaania, rypäleitä jne.
- makaronia, pennepastaa, tuorepastaa, basmati- ja thairiisiä
- merisuolalla maustettuja sipsejä, Freewayn limsaa (valmistajana Laitilan Wirvoitusjuomatehdas by the way), ja lonkeroa, appelsiinimehua, hedelmäpillimehuja, valkoista suklaata
- vanulappuja, pakastepusseja, kissanruokaa, wc-paperia
Ja sitten mitä tulee mieleen, että on Lidlistä tarttunut mukaan eikä ole ollut valittamista, niin: juoksukengät, piirustuspaperia ja väritysvihkoja, tussit, palapelejä, naamiasasuja, alusvaatteita, ompelukone... viimeinen naurattaa minua itseänikin, mutta sillä on saanut verhot ommeltua, muuhun en sitä edes tarvitse. Niin, se, mitä meillä yleensä aina käytetään ja mitä Lidlistä ei saa (sekalaisessa järjestyksessä):
- jotkut tuoreet yrtit, pinaatti, ruokosokeri, durumvehnäjauho, ruisjauho, muu kala kuin seiti tai lohi, naudanpaistit, porsaan kasler, vähän erikoisemmat hedelmät, erikoisemmat jauhot, mausteet ym. Mutta ei ole iso vaiva, kun muutenkin seilaan sinne tänne ruokatarvikkeita hankkiessa, kun ei siellä Prismassakaan kaikkea myydä, mitä minä olen tottunut käyttämään :)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:25"]Mitali tulee postissa.
[/quote]
Tulee kalliiks sulle, kun joka ketjussa lupailet noita mitalleja..
No oisit tehny perkeles makaroonilaatikkoa niin ois löytyny tarvikkeet...ja halavalla!