Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat hoi!

Vierailija
30.07.2014 |

Aloitan sh-opinnot syksyllä ja olen niin intopiukeana, etten malta odottaa koulun alkua saadakseni vastauksia kysymyksiini. 

Olen erityisen kiinnostunut lapsista, vauvoista ja raskaana olevista, joten todennäköisesti jatkan jossain vaiheessa kätilöksi. (Käytän kuitenkin ensin harjoittelut hyväksi ja fiilistelen kaikkia vaihtoehtoja) Mutta kaikista eniten minua kiehtovat keskoset. Osaisiko joku kertoa, että millä koulutuspohjalla pääsee työskentelemään keskosten pariin? Ihan perus sh, joka on erikoistunut jotenkin lapsiin vai kätilö vai joku muu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sun pidä hakea suoraan siihen kätilö-koulutukseen? Meidän koulussa pitää ainakin hakea suoraan, ei voi ns. hypätä mukaan sinne erikoistumis vuodelle.

Vierailija
2/7 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vasta valmistumisen ja muutaman vuoden työskentelyn jälkeen jatkaa, varmaan pyöräyttää lapsetkin välissä:) Kyllä se niinkin onnistuuu!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuosikurssilla valmistuneesta ainakin yksi työskentelee keskolassa. Oli valinnaisen harjoittelun siellä ja pääsi töihin. 

terv. sh

Vierailija
4/7 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö, joka keskittyy neonataalipuoleen?

Vierailija
5/7 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, kiitos vastauksesta! Onko noita valinnaisia harjotteluita muuten 1 vai enemmän?

ap

Vierailija
6/7 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yrittää suunnata kaikki (perusjakso menee tietty vanhusten hoidossa) harjoittelut lasten osastoille, jolloin saat jalan oven väliin ja pääset tekemään sijaisuuksia jo opiskeluaikana. Viimeiset suuntaavat harjoittelut menet tekemään keskolaan. Muuten sinne on vaikea/mahdoton päästä töihin. Varaat vaikka harjoittelun eri aikaan kuin muilla, jos et muuten pääse. Töihin sinne pääset kuitenkin vain, jos osastolla on pulaa työntekijöistä juuri silloin.

On myös muita mielenkiintoisia osastoja, joissa on enemmän työpaikkoja tarjolla kuin keskolassa: Ensiapu, leikkausosastot, teho, terveyskeskuksessa tai polilla sh:n oma vastaanotto...

Vierailija
7/7 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, kiitos avusta! Juu olenkin ajatellut panostaa harjoitteluihin ihan tosissani, jotta juuri saan sen jalan sinne oven väliin. 

Ja niinpä, mielenkiintoisia osastoja on niin paljon, että tulee olemaan vaikeaa! Mutta jos nyt vaikka ensin alottaisin opintoni:D 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi