Millä tuntipalkalla tekisit henkilökohtaisen avustajan töitä?
Kun siihen työhön ei vaadita tutkintoja, niin ei kai palkka ole kovin korkea?
Kiinnostunut olen.
Kommentit (48)
Tämä on sellaista työtä, johon en ryhtyisi, maksettaisiinpa siitä mitä tahansa. Onneksi ei edes tarvitse harkita, sillä olen kouluttautunut alalle josta pidän ja jossa mielenkiintoisia töitä riittää sekä palkkaus on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset tomppelit, jotka haluaa esim. tuota 15€/h eivät käsitä mitään liiketoiminnasta.
Kysyttiin millä hinnalla tekisit tätä työtä ja vastaus on että joku suostuisi 15 e/h tekemään. Itse en tekisi tuota työtä mistään hinnasta. Jokaisella on oikeus valita työpaikkansa välittämättä toisten bisneksestä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset tomppelit, jotka haluaa esim. tuota 15€/h eivät käsitä mitään liiketoiminnasta.
Tomppeli on se, joka ei ymmärrä oman voiton maksimoinnin olevan aivan olennaista. Riistopalkalla ei tarvitse pskahommaa lähteä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelua tarjoavat firmat saavat kaupungilta palvelusetelillä luokkaa 21-22 €/h (0% alv), jota hintaa ei ole tarkistettu ylemmäs vuosikymmeneen. Siitä voi laskea paljonko on varaa maksaa, että jää edes vähän viivan alle rahaa. Harkitsen alan vaihtoa.
Juuri näin. Työntekijän kustannus työnantajalle on n. kertoimella 1.7, niin se on hyvin äkkiä jo yli esim. Espoon maksaman 21 €/h. Siinä yrittäjä maksaisi palkkaa miinustuotolla.
Mikäli ei maksa kilpailukykyistä palkkaa, ei saa työntekijöitä. Mitäs silloin bisneksille käy kun työ jää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun tein henkilökohtaisen avustajan työtä niin tuntipalkka oli muistaakseni joku 12€ paikkeilla. Melkein kokoaikainen työ, vähän jäi tunnit vajaaksi. Työ fyysisesti helppoa, mutta henkisesti raskasta. Jäin lopulta sairauslomalle ja sen jälkeen irtisanouduin. Ei enää koskaan avustajaksi. Monikaan avustettava ei osaa olla työnantaja ja siihen soppaan vielä sekaan vaikeat omaiset.
Mulla melkein täsmälleen sama tarina! Henkilö oli tosi mukava, työ oli kevyttä mutta sitten tuli kaikkia pikku kummallisuuksia ja kun avustajan määritelmä on että avustaja tekee kaikkia niitä asioita joita avustettava tekisi jos hän olisi terve niin tämä käytännössä tarkoittaa mitä tahansa sukelluksesta nuohoukseen...
Vaitiolovelvollisuus niin ei tukea eikä turvaa. Hän oli työnantaja, palkanmaksaja kaupunki. Sairasloman kautta vapauteen.
Ehkä 10 000€/tunti voisin sen yhden tunnin tehdä (riippuu toki mitä sinä aikana joutuisi tekemään). Kyseinen työ on yksi viimeisistä, jota edes teoriassa suostuisin missään tilanteessa tekemään. Onneksi ei tarvitse.
Miksi et?