Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas "kiva" seurata vierestä palelevia lapsia leikkipuistossa

Vierailija
23.09.2014 |

Pph:t kirosivat siellä keskenään (onneksi), kun hoitolapsilla ei ollut säänmukaisia vaatteita. Eilisen sateen jälkeen maa oli tietysti märkä, samoin keinut, liukunmäki, hiekkalaatikko jne. Lisäksi tuuli todella kylmästi. 

Lapsilla ei ollut kuravaatteita ja jokaisella lapsella oli kädessään ohuet lapaset ja jaloissaan kangaskengät. Aikansa pph:t kielsivät lapsia kastelemasta käsineitään ts. leikkimästä, ettei tule kylmä. Asteita oli +5 ja kylmän tuulen takia tuntui paljon kylmemmältä. 

Hetken päästä pph:t luovuttivat ja lapset kastelivat itsensä leikkiessään. Kurja juttu, mutta onhan se ihan älytöntä viedä lapset puistoon, jos lapset eivät saa leikkiä siellä!

Nyt jokainen äiti ja miksi ei isäkin; voisitteko hankkia lapsillenne vedenpitävää vaatetta ja kunnon rukkaset! Ei kastu pylly likumäessä ja sormet jäädy leikeissä. Nyt on syksy ja oikeasti KYLMÄ!

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:22"]

Miksi pph:t eivät sitten pukeneet lapsille kuravaatteita päälle? Ei voi olla niin vaikeaa hoitaa niitä lapsia asianmukaisesti, kun on kerran sellaiseen ryhtynyt.

[/quote]

psstt. jospa niillä lapsilla ei ollut mukana ollenkaan niitä vaatteita. Ei tarvitse olla mikään Einstein tuon asian päättelemiseen.

[/quote]

Luulisi sitten, että he tiedottavat kotiväkeä, että hoitopaikkaan tuodaan lapsille varavaatteet, kuravaatteet, saappaat ja säänmukaiset ulkovaatteet. Näin ainakin tarhoissa, jokaisessa on aina painotettu, että tarhassa pitää olla nämä ja nämä vaatteet jokaisella.

[/quote]

Ja aina, siis aina mahtuu sekaan niitä vanhempia jotka ei kehotuksesta huolimatta tuo niitä vaatteita. Miksi äiti/isä ei osaa katsoa ikkunasta ulos ja todeta olevan syksy/talvi/kevät/kesä. Ja varata myös lapselleen säänmukaiset vaatteet.

Ai niin, mutta kun nykyajan pullamössövanhemmille pitää kaikki kertoa valmiiksi ja joka vuosi.

Vierailija
22/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se säänmuutos nyt kerran syksyssä yllättää vanhemmat, niin vois pph:tkin kerran joustaa ja ulkoilla tänään vähän vähemmän aikaa? Mahdotontako? Huomiseksi kyllä ehditään ne kamat naftaliinista kaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sitten, että tiedoittavat. Ehkä sitten vanhemmat eivät usko, että pph:tkin vie lapsia ulos tai ovat muuten vain erilaisempia vanhempia. Niissä kahdessa tarhassa, jossa lapseni on ollut, ei ole tällaisia ongelmia näkynyt. Aina kun olen mennyt hakemaan lasta ja he ovat ulkona, on kaikilla säänmukaisesti päällä ja tarvittaessa kuravaatteet, ilman mitään kiroiluja.

Vierailija
24/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:22"]Miksi pph:t eivät sitten pukeneet lapsille kuravaatteita päälle? Ei voi olla niin vaikeaa hoitaa niitä lapsia asianmukaisesti, kun on kerran sellaiseen ryhtynyt.
[/quote]

onko tämmliset ihmiset oikeasti tyhmiä?! Ei kai ne pph:t niitä pue jos vanhemmat eivät tuo niitä kurahousuja aamulla mukana.

Vierailija
25/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:22"]Miksi pph:t eivät sitten pukeneet lapsille kuravaatteita päälle? Ei voi olla niin vaikeaa hoitaa niitä lapsia asianmukaisesti, kun on kerran sellaiseen ryhtynyt. [/quote] onko tämmliset ihmiset oikeasti tyhmiä?! Ei kai ne pph:t niitä pue jos vanhemmat eivät tuo niitä kurahousuja aamulla mukana.

[/quote]

Ei ole tyhmiä. Kunhan ihmettelen, koska en ole tällaiseen ongelmaan törmännyt. Tarhoissa joissa lapseni on ollut, on näytetty paikka kuravaatteille ja siellä on näkynyt olevan kaikkien lasten kuravaatteet vuoden ympäri.

Vierailija
26/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph:n nyt vaan on kertakaikkiaan PAKKO päästä juoruilemaan kollegoidensa kanssa joka helvetin päivä, ihan sama mitä taivaalta sataa tai mitä pakkasmittari näyttää, pakko on päästä ulos. Palelkoot lapset, siinähän vilustuvat, ovat sitten pois hoidosta ja pph:lla tiedossa pari löysempää päivää

Vierailija
27/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko niitä lapsia oli sitten viedä ulos? Kidutusta pikkuisille.

Vierailija
28/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:22"]Miksi pph:t eivät sitten pukeneet lapsille kuravaatteita päälle? Ei voi olla niin vaikeaa hoitaa niitä lapsia asianmukaisesti, kun on kerran sellaiseen ryhtynyt. [/quote] onko tämmliset ihmiset oikeasti tyhmiä?! Ei kai ne pph:t niitä pue jos vanhemmat eivät tuo niitä kurahousuja aamulla mukana.

[/quote]

Ei ole tyhmiä. Kunhan ihmettelen, koska en ole tällaiseen ongelmaan törmännyt. Tarhoissa joissa lapseni on ollut, on näytetty paikka kuravaatteille ja siellä on näkynyt olevan kaikkien lasten kuravaatteet vuoden ympäri.
[/quote]

Ei pph:t pidä kotonaan isoa lasten tavaramäärää vuoden ympäri. Se on niiden kotikin.

Vierailija
29/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hoitaja vie ulos lapset, joilla ei ole säänmukaisia varusteita?!

Vierailija
30/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitten raivota, kun Elli-Nooralla tai Mikko-Matiaksella on märät ja mutaiset vaatteet hoidosta hakiessa. Lapsen työtä on leikki ja ulkona leikitään säässä, kuin säässä (joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta). Tuskin vaatteiden hankista on rahakysymys, sillä hyviä ja laadukkaita ulkovaatteita saa myös edullisesti. 

Vierailija
31/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaisina poikkeuspäivinä pitäisi hoitajillakin maalaisjärki juosta ja pystyä päättelemään, kannattaako lasta viedä ulos puutteellisilla varusteilla. No, idiootteja löytyy sekä meistä vanhemmista että hoitajapuolelta...

Vierailija
32/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin lapsen sormikkaiden kanssa hoitoon. Hänellä on lapaset päiväkodin laatikossa mutta ei vedenpitäviä. Myös kurahanskat, kurahousut ja sadetakki ovat päiväkodissa. Aamun käytin siihen, että etsin pipoa, fleecehousuja ja -takkia sekä kevyttoppapukua ja niitä vedenpitäviä hanskoja ei löytynyt. Toivon, että päiväkodissa älytään vetää tuplahanskat ja niiden päälle kurahanskat mutta en ole lainkaan varma, että tajuavat näin tehdä. Illalla mennään ostamaan uudet vedenpitävät kintaat.

Meille tämä sää tuli täytenä yllätyksenä, koska tulimme matkalta eilen, ja kun lähdimme, oli täällä vielä parikymmentä astetta lämmintä. Isompi lapsi seisoi takissa pihalla, kun tajusin, että ei riitä, palelee niin kovaa, että pitää toppatakki hakea.

Ehkäpä perhepäivähoitajat voisivat ymmärtää, että perheiden tilanteet ovat erilaisia ja siksi voi joskus käydä niin, että niitä sopivia vaatteita ei juuri sinä päivänä olekaan. Olisipas ollut kivaa, jos joustavasti olisi vaihdettu puistoilu kävelylenkkiin ja vaikkapa keinumiseen ja ne hanskat olisi kastettu vasta viime minuutilla, jos ihan pakko oli ne kastaa. Isomman lapsen päiväkodissa työnnettiin sählymailat käsiin, kun lapsilla ei ollut kuravaatteita ja tehtiin kilpailu siitä, kenen vaatteet ovat sisälle tullessa kuivimmat.

Tottakai jos lapsella ei ole koskaan sään mukaisia vaatteita, on aiheellista vanhempia tästä valistaa sekä purnata täällä palstalla mutta tänään mielestäni voidaan ymmärtää kiireisiä/hajamielisiä vanhempia ja pidän äärimmäisen ikävänä, että vanhempien teot kostetaan lapsille. Oliko se puistoulkoilu ja vesilätäkköleikki ainoa vaihtoehto ihan todella?

Vierailija
33/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi tuleva syksy yllätti taas vanhemmat ja vasta viikon on lehdissä lukenut että tiistaina tulee lunta mutta siitä huolimatta hoitajan täytyy hautoa kaikkia lapsia pari viikkoa sisällä että jokainen vanhempi (aikuinen!!!!) ymmärtää että ulos tarvitsee laittaa vaatetta päälle. Kannattaisikohan joskus vaikka itse ulkoilla niiden omien lasten kanssa niin huomaisi miten eri ilmoilla pukeudutaan.

Vierailija
34/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko ulkoilla, jos sataa. Sitä olen aina ihmetellyt. Hoitotädit vissiin pääsee ulkona niin paljon helpommalla.

Vierailija
35/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein eskarilaiselle elokuussa ensimmäisellä viikolla sadekamppeet eskariin. Siellä ovat ja pysyy. Myös kumpparit on siellä. Jos lapsella hakiessa päällä kurakamat niin riisun esksrin eteisessämpois ja jätän sinne. 

Miten voi olla vaikee tajuta ett syksy ja kurakelit tulee joka vuosi..

Vierailija
36/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:57"]Miksi on pakko ulkoilla, jos sataa. Sitä olen aina ihmetellyt. Hoitotädit vissiin pääsee ulkona niin paljon helpommalla.
[/quote]

Testaa itse;)

Vierailija
37/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitotäti eikä lapseni ole edes hoidossa mutta jos olisi niin kyllä todellakin toivoisin ulkoilua myös näillä säillä.

Vierailija
38/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:57"]Miksi on pakko ulkoilla, jos sataa. Sitä olen aina ihmetellyt. Hoitotädit vissiin pääsee ulkona niin paljon helpommalla. [/quote] Testaa itse;)

[/quote]

Mä en ainakaan lähde kastelemaan itseäni tieten tahtoen. Tunnin ulkoilun jälkeen minulla ei ole päällä ainoatakaan kuivaa vaatetta kun sade imeytyy ulkoiluasuni läpi sisempiin vaatekerroksiini.

Vierailija
39/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:22"]

Miksi pph:t eivät sitten pukeneet lapsille kuravaatteita päälle? Ei voi olla niin vaikeaa hoitaa niitä lapsia asianmukaisesti, kun on kerran sellaiseen ryhtynyt.

[/quote]

Ai ostaisivat ITSE pienstä palkastaan? ME vanhemmat HOI!!! Meidän tehtävä on hankkia lapsillemme asianmukainen ulkovaatetus. Hieno aloitus ap!

Vierailija
40/97 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:57"]Miksi on pakko ulkoilla, jos sataa. Sitä olen aina ihmetellyt. Hoitotädit vissiin pääsee ulkona niin paljon helpommalla. [/quote] Testaa itse;)

[/quote]

Mä en ainakaan lähde kastelemaan itseäni tieten tahtoen. Tunnin ulkoilun jälkeen minulla ei ole päällä ainoatakaan kuivaa vaatetta kun sade imeytyy ulkoiluasuni läpi sisempiin vaatekerroksiini.

[/quote]

Huoh, lapsi on LAPSI, joista meidän pitää huolehtia VANHEMPINA. Sinä AIKUISENA voi tehdä ihan mitä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi