Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka sait (miinus)silmälasit yläasteikäisenä

Vierailija
25.08.2021 |

Minkä ikäisenä miinukset lakkasivat huononemasta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä tai vähän alle. Toki senkin jälkeen näkö heikkeni pikkuhiljaa -2,75 --> -3,25 mutta siinä kesti melkein parikymmentä vuotta.

Vierailija
2/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain silmälasit jo ala-asteella. Näkö lakkasi heikkenemästä noin 24-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on siis itse 21-vuotias, joka sai lasit 15-vuotiaaana ja edelleen näköni valitettavasti huononee tasaisin väliajoin.

Vierailija
4/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus parikymppisenä. Sitten n. 35+-vuotiaana alkoi tulla ikänäköä ja likinäkö parani jonkin verran.

Vierailija
5/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaana, kun alkoi tulla ikänäköä.

Vierailija
6/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on siis itse 21-vuotias, joka sai lasit 15-vuotiaaana ja edelleen näköni valitettavasti huononee tasaisin väliajoin.

Posin kautta: voit vaihtaa tyyliä kerran vuodessa, kun haet uudet lasit!

Kesällä ja marraskuussa black weekillä on yleensä parhaat tarjoukset. Saat puoleen hintaan, eikä yksiteholinssit nyt alkujaankaan niin kalliit ole.

Vierailija
7/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain jo kuudennella lasit, mutta vastaan silti. Joskus 25 ja 30 ikävuoden välissä tuli käänne, minkä jälkeen on alettu ottaa miinuksia laseista pois aina vähän kerrassaan. Tosin samalla alkoi tulla hajataittoa. Enimmillään miinuksia oli -3,0 ja -3,5, nyt (46v) on enää -2,0 ja -2,25, hajataittoa ja ikänäkökorjaus (eli monitehot).

Vierailija
8/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että tuo päättyy muutaman vuoden sisällä.

Vierailija
9/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain jo kuudennella lasit, mutta vastaan silti. Joskus 25 ja 30 ikävuoden välissä tuli käänne, minkä jälkeen on alettu ottaa miinuksia laseista pois aina vähän kerrassaan. Tosin samalla alkoi tulla hajataittoa. Enimmillään miinuksia oli -3,0 ja -3,5, nyt (46v) on enää -2,0 ja -2,25, hajataittoa ja ikänäkökorjaus (eli monitehot).

NIin ja nyt reilu nelikymppisenä on vihdoin alkanut vakiintua noiden miinusten määrä (ei ole hetkeen vähentynytkään enää), mutta kun tulee toi ikänäkö...

-7

Vierailija
10/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nelivitoseni orastava ikänäkö alkoi vähentää miinuksia.

Vierailija
11/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain miinuslasit yläasteelle siirtyessäni, eli 14.vuotiaana. Olen nyt 35.v ja näkö on hieman parantunut hetkellisesti raskauden myötä.. veikkaan että jälleen on sama juttu, kuin kahdessa aikaisemmassa raskaudessa, että näkö huononee entisestään pian imetyksen lopetuksen jälkeen.

Viimeksi miinusta oli 4,25 mutta nyt sopii paremmin vanhat 3,75 lasit. Olen ajatellut katsovani sinne 40.v saakka, josko olisi jo pysähtynyt, niin menen laserleikkaukseen. Joutuu kyllä käymään silmäpussien laseroinnissa myös, huomasin joskus sun ikäisenä, että lasit aiheuttaa tummat silmänaluset..silloin en käyttänyt laseja vielä niin säännöllisesti, koska muutenkin pärjäsi.

Vierailija
12/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisessa silmässä parani näkö, toisessa pysyny samana. Ikänäkö vasta 50-v.

Vierailija
13/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin asiaa optikolta josku kolmenkympin tienoilla, kun näkö vaan huononi. Optikko kysyi, mitä teen työkseni ja kun sanoin, että koko ajan tietokoneella, niin sanoi, ettei huononeminen lopu koskaan. Onneksi hidastui paljon, kun ikänäköä alkoi tulla.

Vierailija
14/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rillit 15 v. Huonomista ei ole tapahtunut 20+ jälkeen. Nyt 50+ miinus vähentynyt.

Alussa miinusta oli muistaakseni 1,5, pahimmillaan 2,75 ja nyt 2.

Vierailija
15/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huononee yhä, olen 56. Sain miinuslasit alakoulussa.

Nyt on koko hoito: miinusta -7,5, hajataitto, moniteholasit.

Vierailija
16/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta kun saa mustat lasit ja valkoisen kepin heikkeneminen pysähtyy

Vierailija
17/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huononemista tapahtui yli 50 vuotiaaksi saakka.

Jolloin loppui, laserilla siinä vaiheessa korjautin silmiäni kun miinus seiska oli linssien vahvuudet.

Vierailija
18/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla n 25 vuotiaana kun ei enää huonontunut, mutta kahdenkympin jälkeen se huononeminen oli aika vähäistä. Sitten vakio n. 10 vuotta, 37 jälkeen on vähän parantunut ikänäön takia. Katsotaan milloin joutuu hankkimaan kaksitehot, jo huomaan että tarkkuutta vaativissa hommissa kurkin lasien reunan ali :(

Vierailija
19/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain -0.75 vahvuiset lasit 12-vuotiaana. Siitä näkö ei enää huonontunut. Huononeminen tapahtui yhden kesän aikana. 35-vuotiaana alkoi näkö parantua ja nyt 45-vuotiaana en tarvi luku- enkä kaukolaseja. Varmaan ajan kanssa sitten se ikänäkö kyllä iskee ja alkaa lukulaseja tarvita.

Vierailija
20/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posin kautta: voit vaihtaa tyyliä kerran vuodessa, kun haet uudet lasit!

Kesällä ja marraskuussa black weekillä on yleensä parhaat tarjoukset. Saat puoleen hintaan, eikä yksiteholinssit nyt alkujaankaan niin kalliit ole.

En ole tuo aikaisempi mutta itsellä menee laseihin aina vähintään muutama satanen, joten joku tyylin muuttaminen kerran vuoteen pariin ei hirveästi näin vähävaraisena opiskelijana lohduta. Enkä edes tykkää pitää laseja päässä, sopivien sankojen löytäminenkin on aina hirveä urakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi